MuscleMeat

Vetverlies met alle spiergroepen?

Bezoekers in dit topic

mannetje20

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
30 jul 2008
Berichten
34
Waardering
0
Lengte
1m93
Geachte allemaal,

Ik heb een vraag:
Ik train al 5 jaar gemiddeld 4x in de week.
Eigenlijk heb ik altijd voor spiermassa getraind, en dan sloeg ik meestal buikspieren over. Mijn bouw is dan ook redelijk gespierd, niet dik en een behoorlijk uithoudingsvermogen.

Nu wil ik een strakke buik creëren. Hiervoor moet ik eerst wat vet op mijn buik zien kwijt te raken.
Veel cardio is hierbij natuurlijk van belang.
Nu is mijn vraag door veel cardio te doen (3x per week 45 min bv.) en dan nog is 2x per week buikspieren (2x 30 min les bij mijn fitness), gaat het trainen van de schouders, borst, rug enz een stuk minder worden of zelfs niet meer.
Tenzij je natuurlijk 7 dagen in de week gaat fitnesse of na de 45 min cardio ook nog is een uur andere spiergroepen traint maar dat word een erg zware week dan naast je werk!

Samengevat:
-Ik wil een strakke buik creëren met veel cardio en buikspier trainingen.
-Hierdoor ga ik minder of niet meer borst rug enz trainen.

Vraag:
Is het dan niet zo dat je rug borst biceps/triceps schouders niet na 3 maanden veel minder gespierd zijn?
En hoe doet de rest dit dan?
Overal op dit forum zie je staan heel veel cardio als je buikspieren wilt laten zien, soms wel 5x per week.
Dan heb je toch helemaal geen tijd meer voor de andere spiergroepen?
 
Dit is toch wel serieus bedoeld?

Als je strakke buikspieren wilt hebben, zul je vooral je voeding aan moeten passen en EFFECTIEVE OEFENINGEN doen, die zwaar belastend zijn en waar je daadwerkelijk ook nog wat aan hebt. Denk dus aan legraises, abwheel roll outs, plank holds etc.

Deze oefeningen kun je dan wel een keer of 2 per week ergens bij je schema in plannen, dan kun je je borst, schouders, rug en benen gewoon normaal blijven trainen.

Cardio kun je prima na een krachttraining doen of op dagen waar je geen krachttraining doet.

En, ik begrijp echt niet waarom je andere spiergroepen zou willen verwaarlozen voor buikspieren, je post dit op een bodybuilding forum, dus je wilt vast niet eindigen met een manorexia look, toch?
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven