MuscleMeat

vetverlies (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

BigK

Dutch Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
19 nov 2002
Berichten
580
Waardering
0
OK ... Ik ben 23 jaar. Ik weeg +- 100 kg, 1m80 groot en in de fitness heb ik mijn vet% laten meten (electronisch op zo een weegschaal) en volgens de machine was mijn BF 32%.Kloppen die weegschalen ? Want ik kan me voorstellen dat als iemand van 100 kg met weinig spieren erop gaat staan dat dat hetzelfde vet% geeft ?!
Maar bon ... Ik train dus +- 4 a 5 maal per week en ik doe elke dag ook nog is een half uur cardio (vanaf heden). Wat denken jullie van dit dieet ? Het is de bedoeling om mijn gewicht en vet dus te laten dalen ...

Ontbijt

1 ei
1 ei
100 gr ham
1 eetlepel olijfolie
2 volkorensneetjes

Middag

2 danone activa

Namiddag (1 uur voor training)

150 gr kipfilet
62,5gr rijst

Na training

0,25 cl vers fruitsap
1 banaan
100gr kipfilet

Avond

25gr pro 80
25 cl halfvolle melk


Dit komt neer op 1950 cal (36% eiwit / 43% KH / 21% vet)
 
ok...
1 die electronische weegschalen kloppen dus NIET, ik had 18% vetpercentage, en via zon huidplooimeter had ik 12,5%. zon weegschaal weegt ook t water,voedsel dat je in je hebt, dus als je dan veel gegeten hebt is je vet % al hoger dan smorgens.. wat dus niet klopt :)

verder je dieet,

ham.. eruit ! das varkensvlees, vervangen door kipfilet of miss rundsvlees (beste is gekookt of gebakken in olijfolie).

verder die hap olijfolie vervangen door lijnzaadolie: 2 eetlepels per dag, smorgens en savonds voor t slapen.

die danona .. eruit! allemaal suikers, en dat is wat je moet vermijden wanneer je aan t cutten bent!

met cutten moet je je koolhydraten (simplexe vooral) zo laag mogelijk houden en onverzadigde vetten + eiwitten hoog houden om spierverlies tegen te gaan.

die pro 80 is dat een whey shake? die moet je iig pakken NA je training icm dextrose (dat is suiker), je kan alleen na je training dextrose eten. dat is t beste. zorgt ervoor dat je spieren sneller herstellen van de training icm WHEY eiwitten.

savonds eik ook die melk laten staan, want daar zit ook weer suikers in, vervangen door een stukje koolvis of zalm is een betere optie (100 gram).

verder veel water drinken... ook belangrijk. ipv 2 hele eitjes in de ochtend kan je beter een shake pakken met water of melk, OF gewoon zonder eigeel... scheelt weer in cal.

dit zijn alvast een paar tips die je mee kunt nemen in je schema. succes verder met je training en dieet.
 
OK ...

* welke yoghurt kan ik dan wel eten ? Gewoon magere yoghurt ?
* pro 80 is idd een shake ... kan ik die misschien met water maken als ik hem 's avonds wil nemen ?
 
idd niet afgaan van een meting, zorg voor een andere meter andes.

verder idd ham eruit, meer eiwit (ei-eiwit ipv g/heel (leuke woordpseling:D) ei, danone eruit en magere kwark halen, banaan eruit, lijnzaadolie erin,

maar punt is dat je minder cals moet nemen dan je verbruikt. wat is je energieverbruik? reken die eerst ff uit alvorens conclusies te trekken. ga dan 500 cals daaronder zitten . ik raad je aan om je kh te minderen, vooral je enkelvoudige wat ik boev al aangaf, verz vet eruit (ham dus) en vervangen voor onv vet( lijnzaad, vette vis zoals zalm) en meer eiwitten. dus kh vervangen voor eiwiten. houd wel rekening dat je voor en na je traing wel kh nodig hebt. zou gaa voor havremout alhowel rijst ook goede bron is. zou t vruchtsap erook uit mikken. geen toegevoegde waarde afegzien van de viatmientjes die je dan uit tabletten moet halen.

na training? hou t bij een weishake en dextrose en half uur tot uur later een veranrwoordel maaltijd bestaand e uit voldoende complxe carbs (havermout, rijst, (zoeyte) aardappel) en eiwiiten (kip, tonijn..)

laatse maaltijd kwark of andere eiwitbro en eetlepel lijnzaad (of wat frenkpie zegt 100 gram koolvis en 100 gram zalm = samen ong 230 cals waarvan 40 gram eiwit en rond de 8 gram goed vet.ideaal voor voor t slapen gaan als je t een uur of 2 vor t slapen gaan eet!

en hou regelmat in je maaltijden!

pro 80 is volgens mij caseien dus op zoch wel ee goede keus alhowel ik voorkeur geef aan vast voedsel.
 
Laatst bewerkt:
dandyman zei:
idd niet afgaan van een meting, zorg voor een andere meter andes.

verder idd ham eruit, meer eiwit (ei-eiwit ipv g/heel (leuke woordpseling:D) ei, danone eruit en magere kwark halen, banaan eruit, lijnzaadolie erin,

maar punt is dat je minder cals moet nemen dan je verbruikt. wat is je energieverbruik? reken die eerst ff uit alvorens conclusies te trekken. ga dan 500 cals daaronder zitten . ik raad je aan om je kh te minderen, vooral je enkelvoudige wat ik boev al aangaf, verz vet eruit (ham dus) en vervangen voor onv vet( lijnzaad, vette vis zoals zalm) en meer eiwitten. dus kh vervangen voor eiwiten. houd wel rekening dat je voor en na je traing wel kh nodig hebt. zou gaa voor havremout alhowel rijst ook goede bron is. zou t vruchtsap erook uit mikken. geen toegevoegde waarde afegzien van de viatmientjes die je dan uit tabletten moet halen.

na training? hou t bij een weishake en dextrose en half uur tot uur later een veranrwoordel maaltijd bestaand e uit voldoende complxe carbs (havermout, rijst, (zoeyte) aardappel) en eiwiiten (kip, tonijn..)

laatse maaltijd kwark of andere eiwitbro en eetlepel lijnzaad (of wat frenkpie zegt 100 gram koolvis en 100 gram zalm = samen ong 230 cals waarvan 40 gram eiwit en rond de 8 gram goed vet.ideaal voor voor t slapen gaan als je t een uur of 2 vor t slapen gaan eet!

en hou regelmat in je maaltijden!

pro 80 is volgens mij caseien dus op zoch wel ee goede keus alhowel ik voorkeur geef aan vast voedsel.

Waarom geen water int dieet? Das toch heel belangrijk of is dat al standaart :rolleyes:
 
waar heb ik t adn over geen water? bedoel vloeibare voedinsmiddelen en dus vloeibare calorien als vruhctensap en melk..die levren geen verzadiging waardoor je geneigd bent er meer van te nuttigen. je centrum in je hersenen (hypothalamus??) heeft t als t ware geen controle om de ingenomen kh te overzien waaredoor de kans bestaat dat je er dus te veel van binnen krjgt eer je verzadig bent.

juist wel water, als enige vloeibare bron en thee ..maar beide geen cal:)
 
BigK zei:
OK ...

* welke yoghurt kan ik dan wel eten ? Gewoon magere yoghurt ?
* pro 80 is idd een shake ... kan ik die misschien met water maken als ik hem 's avonds wil nemen ?


jij doelt qua yoghurt op die danone?

zou gaan voor kwakr, magere kwark zonder smaak dus. neem zelf ook yoghurt, is niet een topproduct voor ons, aangezein de kh in ong. zelfde verhoudingen staan als eiwit (beide rond 4 gram) en ik geef eigenlijk voorkeur aan voeodingsmiddelen die en puur voor eiwitten gekozen worden (hoogwaardig dus meestal en zonder veel extra kh en/of vetten) en dus bronne die hoofdzakelijk dienen voor bijv. koolhydrtann (bijv. rijst, havermout) en vetten(lijnzaadolie)

yoghurt valt er wat dat betreft buiten maar neem zelf magere yoghurt van de Groene koe (enkel bij edah te koop) voor bij mn havermout.

Wil je yoghurt (in jouw gevaal dus die danone) puur voor tussendoor zou ik kiezen voor magere kwark
 
heb de eerste dag toch nog beetje honger na de training ... is er iets dat je kan eten telkens wanneer je honger hebt ? (ik zeg maar iets, worteltjes bijvoorbeeld)
 
Back
Naar boven