XXL Nutrition

Vetverliezen of spiermassa aankomen

Bezoekers in dit topic

Lars1994

Novice
Lid geworden
13 jun 2015
Berichten
1
Waardering
0
Lengte
1m80
Massa
70kg
Vetpercentage
15%
Beste, Ik heb een tijdje hard getraind en ik groeide redelijk. Helaas afgelopen maanden helemaal verwaarloosd en wil dit toch wel echt weer gaan oppakken. Ik zit alleen in een dilemma waar ik altijd in heb gezeten. Ik heb een vetpercentage van ongeveer 15 a 16 procent denk ik? In ieder geval je ziet geen buikspieren. En ik kamp hier toch wel altijd mee. Mijn uiteindelijke doel is om over 5 jaar toch wel lekker groot te zijn. Mijn vraag is nu eigenlijk, moet ik lekker veel gaan eten? (een uitgebalanceerd dieet van ongeveer 3000 kcal) Zodat ik aan ga komen. Of zal ik eerst mijn vet omlaag halen naar zo'n 10 procent om daarna verder proberen te 'lean bulken'? Ik zal maar een foto plaatsen, graag wat tips. Ik zit hier echt al wel een tijdje over te tobben en het wordt tijd om eens actie te ondernemen. Dus de vraagstelling is eigenlijk: Vet omlaag halen (onder onderhoud eten) (in real life zie je echt nog een buikspieren, misschien lijkt het hier een beetje door de belichting)? OF Boven onderhoud gaan zitten en groeien? Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen.

20150613_164020.jpg
 
Mhhh, lastig te beoordelen vind ik. Ik denk dat je hoger als 15 of 16 % zit.

Als ik jou was zou ik licht onder onderhoud gaan eten, krachtraining & cardio erbij.
In het begin maak je lineaire progressie, zonder daar voor te hoeven bulken.

Als je nu gaat bulken dan wordt je veel te vet, dat moet er later ook allemaal weer af, met het risico dat je er niet veel mee op schiet.
 
Je vp omlaagbrengen naar circa 12 procent.

Hierna uitvogelen hoeveel je moet eten om spiermassa op te bouwen en er voor te zorgen dat je zo min mogelijk vet opslaat.

Martinoppert kan je hier verder bij helpen hij heeft hier veel verstand van :D.
 
Je vp omlaagbrengen naar circa 12 procent.

Hierna uitvogelen hoeveel je moet eten om spiermassa op te bouwen en er voor te zorgen dat je zo min mogelijk vet opslaat.

Martinoppert kan je hier verder bij helpen hij heeft hier veel verstand van :D.

Kan jij toch ook wel een keer uitleggen?
Makkelijkste is het topic van Centaur te lezen. http://forum.dutchbodybuilding.com/f9/cutten-begin-112937/
ik papagaai ook alleen maar de mensen na die er verstand van hebben.
 
Back
Naar boven