Fitness Seller

Vetvrij bakken & braden?

Bezoekers in dit topic

Jordan23

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
2 jun 2008
Berichten
126
Waardering
1
Hoi,

weten jullie mischien wat de goedkoopste en beste manier is om vetvrij/ met zomin mogelijk vet te bakken en te braden?

PAM cooking spray is een optie, maar dat is enorm duur 8,50 per fles :eek:

En eenmaal een gril kopen is ook een optie, maar daarop kan je niet bijvoorbeeld aardappelen of pannekoeken doen.

Een bakplaat kan natuurlijk ook, maar is vetvrij bakken daarop een optie?


Alvast bedankt!
 
Je hebt ook bakspray van Dr. Oetker, ik weet niet zeker of dat hetzelfde is als Pam, maar lijkt me wel op hetzelfde neerkomen.
 
aardappelen kan je ook gewoon kopen. Aardappelen met pam bakken is ook niet echt lekker...

Grill kan je bijna overal wel voor gebruiken aardappelen gewoon koken.
 
Bak alles gewoon lekker in olijfolie. Zorg ervoor dat je de olie niet te heet laat worden (voorkom iig roken). Je hebt dan lekker eten en meteen een deel van je goede vetten binnen. Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan?
 
Bak alles gewoon lekker in olijfolie. Zorg ervoor dat je de olie niet te heet laat worden (voorkom iig roken). Je hebt dan lekker eten en meteen een deel van je goede vetten binnen. Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan?
Omdat ik er snel veel eet en liever wat extra nootjes (lekker:D) op een dag neem dan kcals te verspillen tijdes hetbakken :P
 
gwn olijfolie!
 
Laatst heb ik van een professionele kok teflon bakfolie geleend. Ik kende de siliconen mat al voor in de oven maar die teflon matjes zijn nog veel beter en zijn bovendien ook in een pan te gebruiken. Zelfs caramel bleef niet plakken en veel heter en plakkeriger dan dat is er niet. Uit de onderste sites maak ik op dat blokker en AH ook die matjes hebben. Alleen is het voor de particulier dus duurder, die kok behandelde ze alsof ze gratis waren.
[Link niet meer beschikbaar]
[Link niet meer beschikbaar]
[Link niet meer beschikbaar]

En voor vetarm, koop een siliconenkwastje (action bijvoorbeeld of blokker en AH), daarmee kan je de bodem van je antiaanbakpan heel dun maar wel op alle plekken invetten met maar een paar druppels vet. Kwastje kan zo in de pan, temperatuur maakt niet uit max is 250graden denk ik.
 
PAM!!

Doe je langer mee dan met een fles olijfolie a 7 euri?
 
- gewoon alles stomen :p
- PAM
- of idd een grill kopen
 
Bovenstaande, of gewoon een pan met een goede antiaanbaklaag.
 
ik dacht dat jij aan wilde komen? :P
 
Gewoon een grilletje aanschaffen.
 
PAM is dus cookingspray, weet ik dus ook weer. Zelf heb ik een setje verstuivers: hier kan je gewone olijfolie in doen voor bakken. In het andere heb ik pinda-olie voor koude dingen (slades etc) Werkt wel goed. +Je verstuift alleen maar wat olie op de pan en niet duur want je pleurt er gewoon de goedkopste in ;-)
 
Klopt :) Maar ik kook ook voor mijn moeder, en die wil niet aankomen.

khad het tegen de topicstarter, die heeft namelijk andere topics waarin die zegt dat ie niet aankomt.
 
khad het tegen de topicstarter, die heeft namelijk andere topics waarin die zegt dat ie niet aankomt.
Er stond dat ik mijn vetpercentage zou willen verhogen maar dat moest zijn NIET verhogen --> verlagen (11-12-->8-9)
 
Grill insmeren met olijfolie en dan bakken maar.
 
Back
Naar boven