AndroidHealthClinic

Vezels, absorptie en poepen (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Simsalabimmusclesforsewin

Ripped Bodybuilder
Lid geworden
25 okt 2019
Berichten
3.089
Waardering
2.508
Lengte
1m83
Massa
102kg
Vetpercentage
14%
niet erg smakelijke vraag dus sla over als je aan het eten bent o.i.d



Ik kom voor mijn gevoel best weinig aan vergeleken met de mensen om me heen, vooral in het laatste jaar(waarvan de laatste maanden erg langzaam). Ik ga nu de afgelopen paar maanden echt iets van 4-6 keer per dag naar de wc, paar maanden geleden was dit 3-4x op evenveel calorieën, en dat is toch wel vaak (andere mensen zullen van mening zijn dat het niet vaak is). Laatst was ik voor 12 uur 4 keer naar de wc geweest, en dat is dan geen diarree maar gewoon een normale ontlasting en normale grote, de rest van de dag was ik toen nog 3 keer geweest. Verder heb ik nooit diarree maar altijd hele normale ontlasting maar gewoon vaak en veel. Ik vraag me nu dus af, kan het dat mijn eten te snel verteerd en uit mijn lichaam weer uit gescheiden wordt voordat een groot deel van de voedingsstoffen opgenomen kunnen worden en dat ik daardoor langzamer aankom?
Weet iemand of door meer vezels te eten of the supplementeren je je eten langer in je darmen kan houden waardoor je eten langer de tijd heeft om verteerd te worden en ik dus minder vaker naar de wc moet en er meer voedingsstoffen geabsorbeerd worden.


Misschien dat marina1975 of Onit hier iets over weten?
 
Dan i sd egrote vraag. Hoeveel at je toen en hoeveel eet je nu? Is er wat veranderd in je voedingspatroon? Of andere voeding oid?
Drink je meer/minder dan toen? Er zijn veel variabelen die meespelen. Dus zet je hele voeding eens op een rijtje van wat je toen at en nu eet. Dan kan je ook de wijzigingen zien.

Hou er wel rekening mee dat op een gegeven moment het ook kan zijn dat je lichaam gewoon aan een maximale "verwerking" zogezegd zit van een maaltijd. Je kan bij wijze van spreke wel op een tijdstip je maaltijd 4 x groter maken maar je vertering moet het ook nog aankunnen. Kan die niet alles meer verwerken dan poep je het gewoonweg uit.

Dus eerst handig even een overzicht te hebben van je eten toen en nu. Dan daarop verder borduren.
 
Nu 4000kcal maintainance toen 4000 kcal bulk

wat ik toen at weet ik niet meer precies maar ik eet nu wel anders. De skyr en de rijst/groente/zalm maaltijd zat er wel altijd in. De rest is anders nu. Ik heb tussendoor gecut op 2800kcal ongv en toen moest ik ook 4x naar de wc op een dag

nu eet ik dit:
500gr skyr 30gram havermout 30gr honing 1 banaan handje vol rozijnen

60gr bambix met 30gram egg white powder kaneel en bessen

4 eieren en twee sneetjes brood

250gram kipdijfilet en iets van 200gram aardappelschijfjes of zoeteaardappel en groente

6 X bruin brood (volkoren) 3 plakken kaas en 3 plakken ham

avondeten (pasta, groente, kip bv)

150gr rijst groente en biefstuk/garnalen/zalm

Shake met 1 banaan 85gram havermout, 30 gr amandelen 2 scoops creatine en daar eet ik nog 250gram hüttenkäse bij

en dan ga ik slapen

ik drink nu wel veel minder dan toen, sinds iets meer dan een maand drink ik eindelijk genoeg want dronk soms te weinig. Zit nu op 5 L per dag.
 
Soms neem ik ook nog een appel op de fiets mee ofzo aangezien ik altijd heel snel honger heb.
 
nu eet ik dit: je macro's staan er niet bij dus even een indicatie:
500gr skyr 30gram havermout 30gr honing 1 banaan handje vol rozijnen 50 gr eiwit

60gr bambix met 30gram egg white powder kaneel en bessen 25 gr eiwit

4 eieren en twee sneetjes brood ca. 30 gr eiwit

250gram kipdijfilet en iets van 200gram aardappelschijfjes of zoeteaardappel en groente ca 50 gr eiwit (wss iets meer)

6 X bruin brood (volkoren) 3 plakken kaas en 3 plakken ham ca. 25 gr eiwit

avondeten (pasta, groente, kip bv)

150gr rijst groente en biefstuk/garnalen/zalm ca 50 gr eiwit (net als lunch)

Shake (eiwitshake dan komt er nog 25gr eiwit bij)met 1 banaan 85gram havermout, 30 gr amandelen 2 scoops creatine en daar eet ik nog 250gram hüttenkäse bij ca 25 gr eiwit

totaal 230 gram en met die shake erbij 255 gram. Niet overdreven veel maar kan best invloed hebben. Ook na een cut met zo een verschil kan je vertering soms ook veranderen. Dus misschien daar eens mee experimenteren.


ik drink nu wel veel minder dan toen, sinds iets meer dan een maand drink ik eindelijk genoeg want dronk soms te weinig. Zit nu op 5 L per dag. 3 l is op zich al genoeg.

Wat is er de laatste maanden echt bijgekomen als extra? Brood? Als dat het is zou je kunnen proberen met rijst. Minder vezel en makkelijker opneembaar.
 
nu eet ik dit: je macro's staan er niet bij dus even een indicatie:
500gr skyr 30gram havermout 30gr honing 1 banaan handje vol rozijnen 50 gr eiwit

60gr bambix met 30gram egg white powder kaneel en bessen 25 gr eiwit

4 eieren en twee sneetjes brood ca. 30 gr eiwit

250gram kipdijfilet en iets van 200gram aardappelschijfjes of zoeteaardappel en groente ca 50 gr eiwit (wss iets meer)

6 X bruin brood (volkoren) 3 plakken kaas en 3 plakken ham ca. 25 gr eiwit

avondeten (pasta, groente, kip bv)

150gr rijst groente en biefstuk/garnalen/zalm ca 50 gr eiwit (net als lunch)

Shake (eiwitshake dan komt er nog 25gr eiwit bij)met 1 banaan 85gram havermout, 30 gr amandelen 2 scoops creatine en daar eet ik nog 250gram hüttenkäse bij ca 25 gr eiwit

totaal 230 gram en met die shake erbij 255 gram. Niet overdreven veel maar kan best invloed hebben. Ook na een cut met zo een verschil kan je vertering soms ook veranderen. Dus misschien daar eens mee experimenteren.


ik drink nu wel veel minder dan toen, sinds iets meer dan een maand drink ik eindelijk genoeg want dronk soms te weinig. Zit nu op 5 L per dag. 3 l is op zich al genoeg.

Wat is er de laatste maanden echt bijgekomen als extra? Brood? Als dat het is zou je kunnen proberen met rijst. Minder vezel en makkelijker opneembaar.
Ik voeg geen eiwit aan de shake toe. brood at ik eerst meer eigenlijk omdat ik dat in de middag vaak at maar daar heb ik nu die kippendijen. Ik eet meer bruin brood, meer groente en meer fruit afgelopen maanden, maar of dat negatief effect heeft?? De proteine die je hebt gegokt kloppen eet zo rond de 240 gr per dag.
Maar denk je dat het handig is om minder vezels te eten? Als ik nu heel vaak naar de wc moet dan is het toch maybe beter om mn eten lang in mn darmen te houden dmv meer vezels(?). Ik ga wel wat brood vervangen door rijst aangezien het wel beter opneembaar is zoals je zegt. Dan doe ik bij mn ei wel wat rijst ipv brood even kijken wat er gebeurd.

over een maand of twee ga ik ook weer cutten, tot dan en dan ook hou ik even bij wat er met mijn stoelgang gebeurd. Misschien kan ik ergens een correlatie vinden. Bedankt voor je hulp:)

Als iemand anders iets weet of soortgelijke ervaring heeft of gehad heeft hoor ik het graag
 
Dan i sd egrote vraag. Hoeveel at je toen en hoeveel eet je nu? Is er wat veranderd in je voedingspatroon? Of andere voeding oid?
Drink je meer/minder dan toen? Er zijn veel variabelen die meespelen. Dus zet je hele voeding eens op een rijtje van wat je toen at en nu eet. Dan kan je ook de wijzigingen zien.

Hier ben ik het mee eens. Zijn er dingen veranderd in jouw voeding? Breng alles in kaart en houdt het bij. Vanaf daar kan je bijspijkeren.

Het is ook mogelijk om je te beperken tot de basis en steeds andere voedingsmiddelen toe te voegen, vervolgens kijken hoe jouw lichaam daar op reageert.

Nu 4000kcal maintainance toen 4000 kcal bulk

wat ik toen at weet ik niet meer precies maar ik eet nu wel anders. De skyr en de rijst/groente/zalm maaltijd zat er wel altijd in. De rest is anders nu. Ik heb tussendoor gecut op 2800kcal ongv en toen moest ik ook 4x naar de wc op een dag

nu eet ik dit:
500gr skyr 30gram havermout 30gr honing 1 banaan handje vol rozijnen

60gr bambix met 30gram egg white powder kaneel en bessen

4 eieren en twee sneetjes brood

250gram kipdijfilet en iets van 200gram aardappelschijfjes of zoeteaardappel en groente

6 X bruin brood (volkoren) 3 plakken kaas en 3 plakken ham

avondeten (pasta, groente, kip bv)

150gr rijst groente en biefstuk/garnalen/zalm

Shake met 1 banaan 85gram havermout, 30 gr amandelen 2 scoops creatine en daar eet ik nog 250gram hüttenkäse bij

en dan ga ik slapen

ik drink nu wel veel minder dan toen, sinds iets meer dan een maand drink ik eindelijk genoeg want dronk soms te weinig. Zit nu op 5 L per dag.

Vezels krijg je in ieder geval genoeg binnen. Vetten zie ik amper terug in jouw schema. Wellicht de moeite waard om je macro's bij te stellen.
 
Hier ben ik het mee eens. Zijn er dingen veranderd in jouw voeding? Breng alles in kaart en houdt het bij. Vanaf daar kan je bijspijkeren.

Het is ook mogelijk om je te beperken tot de basis en steeds andere voedingsmiddelen toe te voegen, vervolgens kijken hoe jouw lichaam daar op reageert.



Vezels krijg je in ieder geval genoeg binnen. Vetten zie ik amper terug in jouw schema. Wellicht de moeite waard om je macro's bij te stellen.
Ja daarom ben ik waarschijnlijk ook steeds zo hongerig. Ik zal vetten omhoog doen en kijken wat gebeurd! Dankjewel. Weet jij een paar goede fat sources?
 
alleen maar beter dat je zoveel schijt. Gewoon stoppen met vezels eten dan stop je vanzelf wel met schijten.
 
Laatst bewerkt:
Ja daarom ben ik waarschijnlijk ook steeds zo hongerig. Ik zal vetten omhoog doen en kijken wat gebeurd! Dankjewel. Weet jij een paar goede fat sources?

Zelf ben ik gek van:
  • Eieren
  • (Vette) vis
  • Noten, pitten en gedroogde kokos
  • Volle zuivel (héérlijk)
  • Avocado
  • Pindakaas
 
Kaas kan ook prima.
Ik kreeg de tip mee roomboter. Als je ervan houdt...
Ik ben zelf fan van olijven. Gewoon zo maar ook bij pasta en in salades. Maar denk ook aan pesto. Lekker bij kip en op brood bij ham en kaas. Of humus.
Roomkaas zalm op brood.
Of ergens edemame boontjes door (vezel, eiwit en vet).
 
alleen maar beter dat je zoveel schijt. Gewoon stoppen met vezels eten dan stop je vanzelf wel met schijten.
Hoe meer eruit gaat hoe minder er in je lichaam gebruikt wordt dacht ik. Weet niet of dat zo is. Maar voor mijn gevoel ga ik veel langzaam vooruit, als ik me zelf met anderen vergelijk, en dat daar misschien een oorzaak voor is. Ik ga either way mn vet omhoog gooien want heb ook constant honger
 
Zelf ben ik gek van:
  • Eieren
  • (Vette) vis
  • Noten, pitten en gedroogde kokos
  • Volle zuivel (héérlijk)
  • Avocado
  • Pindakaas
Pindakaas, lang niet gegeten. Dan doe ik wel 1 boterhammen met pindakaas ofzo nog bij een maaltijd erbij en voeg ik wat extra noten aan mn shake toe.
 
Kaas kan ook prima.
Ik kreeg de tip mee roomboter. Als je ervan houdt...
Ik ben zelf fan van olijven. Gewoon zo maar ook bij pasta en in salades. Maar denk ook aan pesto. Lekker bij kip en op brood bij ham en kaas. Of humus.
Roomkaas zalm op brood.
Of ergens edemame boontjes door (vezel, eiwit en vet).
Pesto goed idee, idd lekker op brood met ham en kaas, dankje voor de tip
 
Pindakaas, lang niet gegeten. Dan doe ik wel 1 boterhammen met pindakaas ofzo nog bij een maaltijd erbij en voeg ik wat extra noten aan mn shake toe.

Bereken je macro’s en aan de hand daarvan lekker je vetten en koolhydraten verdelen man. Zoals het nu overkomt doe je het op gevoel. Zo kan je nooit bijhouden waar de oorzaak ligt.
 
Hoe meer eruit gaat hoe minder er in je lichaam gebruikt wordt dacht ik. Weet niet of dat zo is. Maar voor mijn gevoel ga ik veel langzaam vooruit, als ik me zelf met anderen vergelijk, en dat daar misschien een oorzaak voor is. Ik ga either way mn vet omhoog gooien want heb ook constant honger
Je darmen wil je juist leeg hebben vooral als je veel eet. Poep is afval wil je dat graag langer in je darmen laten rotten? Vetten verzadigen meer, van vezels ga je juist alleen maar meer naar de wc (wat juist goed is)
 
Bereken je macro’s en aan de hand daarvan lekker je vetten en koolhydraten verdelen man. Zoals het nu overkomt doe je het op gevoel. Zo kan je nooit bijhouden waar de oorzaak ligt.
Ik eet elke dag hetzelfde dus mn macros zijn als volgt: gister, E 225 C 459 F100. Maar ik kan toch gewoon mn vet omhoog en dan minder carbs eten, of gewoon wat meer calorieën en mijn vet omhoog, zit nu op onderhoud of er net boven dus kan geen kwaad
 
  • Like
Waarderingen: Onit
Je darmen wil je juist leeg hebben vooral als je veel eet. Poep is afval wil je dat graag langer in je darmen laten rotten? Vetten verzadigen meer, van vezels ga je juist alleen maar meer naar de wc (wat juist goed is)
Zit wat in, maar gaan niet veel voedingswaarden de wc in dan? Je hebt inderdaad gelijk met dat het niet in je darmen moet blijven dat is niet goed voor je.
 
Back
Naar boven