AndroidHealthClinic

Vial lek?!

Bezoekers in dit topic

JeroenEgbers

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
3 jan 2008
Berichten
137
Waardering
3
Hallo medekuurders.

Ik was bezig met mijn 4e injectie klaar te maken van mijn Test & Deca kuur.

Bij het opzuigen van de Deca lekte er een hele hoop Deca uit de vial.

Volgens mij had ik 2x vlak naast elkaar geprikt met de naald.

Is het verstandiger om de vial weg te gooien dan?

Ik weet dat de vraag al eerder is gesteld maar doen jullie elke x een nieuw
gaatje maken in de vial of proberen jullie op exact dezelfde plek de naald
door het rubber te prikken.

En hoe doen jullie het 2 soorten AAS in 1 spuit?

Ik doe eerst 1ml lucht in de Test (als die rechtop staat). Dan haal ik de naald
eruit en trek ik opnieuwe 1ml lucht in de spuit en deze spuit ik dan in de Deca.
Daarna draai ik de vial om en trek 1ml vloeistof in de spuit, dan draai ik hem
weer recht en dan haal ik de naald eruit. Dan doe ik de dezelfde naald bij de
Test Vial erin, draai hem op de kop en trek dan nog eens iets meer dan 1ml
in de spuit en daarna, tik ik tegen de spuit en druk ik de de plunjer weer terug
zodat de lucht eruit is en er precies 2ml in de spuit zit.

Op deze manier zou de druk gelijk blijven in beide vials!

Daarna naald wisselen voor de injectienaald (0,6 x 3 voor been) en injecteren.

Ik zie jullie reacties tegemoet.

Gr. Jeroen!
 
Is ie echt lek of had je er per ongeluk overdruk in gecreëerd?
Als ie lek is zou ik een nieuwe pakken.
 
Ik doe eerst 1ml lucht in de Test (als die rechtop staat). Dan haal ik de naald
eruit en trek ik opnieuwe 1ml lucht in de spuit en deze spuit ik dan in de Deca.
Daarna draai ik de vial om en trek 1ml vloeistof in de spuit, dan draai ik hem
weer recht en dan haal ik de naald eruit. Dan doe ik de dezelfde naald bij de
Test Vial erin, draai hem op de kop en trek dan nog eens iets meer dan 1ml
in de spuit en daarna, tik ik tegen de spuit en druk ik de de plunjer weer terug
zodat de lucht eruit is en er precies 2ml in de spuit

Waarom zo omslachtig?

Je kan toch 1ml lucht in de vial doen, dan 1ml optrekken. En bij de 2e vial doe je hetzelfde.

Nu prik je die vial helemaal lek en dat is nergens voor nodig :p
 
Waarom zo omslachtig?

Je kan toch 1ml lucht in de vial doen, dan 1ml optrekken. En bij de 2e vial doe je hetzelfde.

Nu prik je die vial helemaal lek en dat is nergens voor nodig :p

Bedankt voor je reactie broer!

Maar als ik 1ml Test in de spuit heb dan 1ml lucht erin trek en die in de Deca spuit dan moet
de vial op de kop houden en dan lukt het me ni goed om die lucht in de Deca vial te spuiten!
Meestal zit er dan na de tijd veel lucht in de spuit of ik doe per ongeluk wat Test in de Deca.

Welke naald gebruik jij voor opzuigen?

En prik je altijd een nieuw gaatje of gebruik je hetzelfde gat?

Ik hoor het wel!

Gr. Jeroen.
 
Waarom überhaupt overdruk creëeren om vervolgens op te trekken? Gewoon naald erin, optrekken, naald eruit en klaar.
 
Waarom überhaupt overdruk creëeren om vervolgens op te trekken? Gewoon naald erin, optrekken, naald eruit en klaar.
Naarmate je vial steeds leger raakt wordt optrekken lastiger. Overdruk is inderdaad niet nodig, maar beetje lucht erin om onderdruk te compenseren kan geen kwaad.

Gewoon 2ml lucht opzuigen.
1ml lucht vial test en 1ml vloeistof eruit
1ml lucht in vial deca en 1ml vloeistof eruit

Zo prik je je vials niet lek.
 
Is ie echt lek of had je er per ongeluk overdruk in gecreëerd?
Als ie lek is zou ik een nieuwe pakken.

Ik heb de rose naalden en bij het op de kop houden lekte de vloeistof er iets langs. Heb nu nieuwe naalden besteld, gele, deze zijn 0,9 mm.

Ik spuit altijd even lucht er in als dat ik er vloeistof uithaal. Dan creeer je geen overdruk toch?

Welke naalden gebruik jij nu dan met opzuigen?

Gr. Jeroen!
 
Waarom überhaupt overdruk creëeren om vervolgens op te trekken? Gewoon naald erin, optrekken, naald eruit en klaar.

Ik creeer niet echt overdruk ik doe er eerst 1 ml lucht in en daarna 1 ml vloeistof eruit! Kan het zijn omdat ik de naald beweeg als die in de vial zit dat die wat lekt?

Als de vial wat leger is dan moet de naald er wat minder diep in anders zit het uiteinde van de naald niet meer in de vloeistof!

Doe ik het daar fout met opzuigen dat ik de naald niet stil hou maar wat beweeg in de vial?

Hoor het wel,

Gr. Jeroen.
 
Hou de vial en de spuit in 1 hand vast( zo beweegt spuit ten opzichte van vial zo min mogelijk) met je overgebleven hand optrekken

Misschien vial eerst opwarmen. Dit zorgt voor een vloeibaarder product en overdruk in de vial icm warmte. Verder is overdruk creeren echt niet noodzakelijk. Misschien uitsluitend bij het laatste beetje vloeistof.

Lijkt mij logisch. Zodra de hoeveelheid vloeistof in de vial afneemt stop je de naald er minder ver in.

Succes
 
Laatst bewerkt:
Hou de vial en de spuit in 1 hand vast( zo beweegt spuit ten opzichte van vial zo min mogelijk) met je overgebleven hand optrekken

Misschien vial eerst opwarmen. Dit zorgt voor een vloeibaarder product en overdruk in de vial icm warmte. Verder is overdruk creeren echt niet noodzakelijk. Misschien uitsluitend bij het laatste beetje vloeistof.

Lijkt mij logisch. Zodra de hoeveelheid vloeistof in de vial afneemt stop je de naald er minder ver in.

Succes

Bedankt voor je reactie kerel! Maar ik creeer niet echt overdruk ik doe gewoon eerst 1 ml lucht erin en dan 1 ml vloeistof eruit!

Ik heb nieuwe naalden besteld die wat dunner zijn. Ik ga het maandag met deze naalden en op jou manier met de spuit en vial in 1 hand proberen!

Het spuiten gaat verder wel steeds beter, bijna geen PIP en vind het ook steeds minder eng!

Als ik wat Test in de spuit heb en nog 1 ml lucht erbij zuig en die in de Deca vial wil spuiten moet ik dan in de vloeistof of boven de vloeistof spuiten?

En klopt het dat je de naald erin moet doen en eruit moet halen als de vial weer rechtop staat?

Groeten Jeroen.
 
Je doet het gewoon fout waarschijnlijk

Ja dat idee heb ik dus ook daarom vraag ik hier op het forum wat ik fout doe!

Maar heb dunnere naalden binnen en krijg ook nieuwe vials!

Deze vial staan ook al wel lang bij mij in de kast.

Wel zijn ze nog goed tot okt. 2018.

Gr. Jeroen.
 
Bedankt voor je reactie kerel! Maar ik creeer niet echt overdruk ik doe gewoon eerst 1 ml lucht erin en dan 1 ml vloeistof eruit!

Dit is toch overdruk

Ik heb nieuwe naalden besteld die wat dunner zijn. Ik ga het maandag met deze naalden en op jou manier met de spuit en vial in 1 hand proberen!

Het spuiten gaat verder wel steeds beter, bijna geen PIP en vind het ook steeds minder eng!

Als ik wat Test in de spuit heb en nog 1 ml lucht erbij zuig en die in de Deca vial wil spuiten moet ik dan in de vloeistof of boven de vloeistof spuiten?

Maakt niet uit. Lucht zoekt vanzelf het hoogste punt op

En klopt het dat je de naald erin moet doen en eruit moet halen als de vial weer rechtop staat?

Dat klopt als een bus

Groeten Jeroen.

Zie in het dik gedrukt mijn antwoorden
 
Ik heb dat probleem nooit gehad, ging altijd vanzelf.

Als het je niet wil lukken met vials, koop dan amps :P
 
Waarom dat moeilijke gedoe met overdruk? Haal je spuit uit de verpakking, de naald uit de verpakking, naald op de spuit, beschermding van de naald af. Ram dat ding in je vial ( wel met de punt in de olie, voor de ukkels hier ) en zuig de olie op tot de gewenste hoeveelheid. Naald uit de vial, in de volgende vial, opzuigen en klaar. Ik heb al ik weet niet hoeveel vials zo leeg gemaakt en nog nooit iets hoeven laten zitten of iets eruit zien lekken.
 
Waarom dat moeilijke gedoe met overdruk? Haal je spuit uit de verpakking, de naald uit de verpakking, naald op de spuit, beschermding van de naald af. Ram dat ding in je vial ( wel met de punt in de olie, voor de ukkels hier ) en zuig de olie op tot de gewenste hoeveelheid. Naald uit de vial, in de volgende vial, opzuigen en klaar. Ik heb al ik weet niet hoeveel vials zo leeg gemaakt en nog nooit iets hoeven laten zitten of iets eruit zien lekken.

Maar broer als je geen enkele keer lucht erin spuit krijg je wel onderdruk toch of ben ik nou gek?

Hou je de vials ook niet op de kop dus? Welke kleur naalden gebruik je?

Ik probeer het morgen weer met andere naald!

Gr. Jeroen.
 
Zie in het dik gedrukt mijn antwoorden

Bedankt voor je reactie man!

Maar iedereen zegt weer wat anders snap je. De 1 zegt wel 1ml lucht erin en 1ml lucht eruit en de ander zegt bij rose naald is dik genoeg hoeft je geen overdruk te creeeren.

Tot nu toe heb ik maar 2x wat gelekt met het spul en is er elke x op 1 x na wel altijd 2 ml vloeistof het been in gegaan zonder gekkigheid.

Is ook pas me eerste kuurtje die ik zelf zet. Dus moet het nog een beetje onder de knie krijgen.

Probeer morgen met een gele naald de vloeistof eruit te trekken.

Laat wel weten hoe dat gegaan is.

Later bro!
 
Maar broer als je geen enkele keer lucht erin spuit krijg je wel onderdruk toch of ben ik nou gek?

Hou je de vials ook niet op de kop dus? Welke kleur naalden gebruik je?

Ik probeer het morgen weer met andere naald!

Gr. Jeroen.

Ja en of je nou boven, onder of achterstevorendruk hebt, het maakt niets uit. Ik gebruik een 08x40 mm naald en hou uiteraard wel de vial op z'n kop. Gaat prima. Gewoon niet te moeilijk willen doen.
 
Ja en of je nou boven, onder of achterstevorendruk hebt, het maakt niets uit. Ik gebruik een 08x40 mm naald en hou uiteraard wel de vial op z'n kop. Gaat prima. Gewoon niet te moeilijk willen doen.

Broer ik heb nu gele naalden 09 x 40! Hier ging het prima mee, niks geen lekkage of gekkigheid! Gewoon de spuit gevuld met olie en een nette PIP-loze injectie gezet!!
 
Back
Naar boven