MuscleMeat

vicieuze cirkel benen trainen en spierpijn doorbreken (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

wennen... had zelf toen ik begon ook erge spierpijn maar nu niet meer hoe hard ik ook train
 
Voor het weekend je benen trainen...
 
Bedankt allemaal. Ik ga voorlopig 2 keer per week benen proberen, kijken of ik dat overleef :)
Goede tip om erna nog 10 minuten rustig cardio te doen, heb vooral na benen eigenlijk nooit meer zin in cardio, maar het moet maar gewoon!
 
Wat aminozuren doen wonderen voor de spierpijn
 
zorgen dat je voor tijdens en na je trainen goed voorzien bent van aminos en carbs. dit scheelt ook enorm in spierpijn (bcaa's / glutamine / dextrose etc etc)
 
Ik neem meestal peptopro na de training. Heb ook nog een pot muscle protect staan. Maar doe meestal maar 1 van de 2, misschien nu maar eens beide proberen.
 
fiets´t er na een training af;)
Drink genoeg water en ga niet tot 't uiterste tot dat je voelt dat je 't echt beter kan hebben.

Ik heb ook benentraining en voeg daar cardio aan toe. Spierpijn heb ik maar 1.5 dagen.
Ikzelf doe Squat (12 herhalingen per set)
Frontsquat (10 herhalingen per set)
Lunges (12 herhalingen in totaal per set)
Calfraises (3x8 herhalingen en dan 2 sets met 20 herhalingen)
Spierpijn voel ik niks van, ook niet tijdens cardio. Dag erna voel je dat je getraind hebt maar 't valt gewoon mee.
 
Bij mij lijken stretchoefeningen ook wel heel erg goed te helpen, dit gecombineerd met proteinoverload na men training maakt een groot verschil...
 
Penny plaatjes verzamelen is niks voor mij. Vorige week door jouw tip begonnen, maar heb plaatje 86 en 104 nu al dubbel. Ik heb al wel Bonfire met een gouden glitterrand! Niet jaloers worden nu. Maar nee, mijn nieuwe hobby wordt het niet. Toch bedankt voor het meedenken.

Dus toen zondag maar weer gaan trainen. Braaf aan de shakes, en 25 minuten cardio (fietsen) er achteraan gedaan. Moet zeggen dat ik mijn benen wel voelde de dag erna, maar niet de helse spierpijn van voorheen. Heb geen lunges gedaan, dat scheelt bij mij ook altijd enorm. Die bewaar ik voor 1 keer per week :)
 
Let wel op met je lunges en Deadlift.
Dan beter eerst Deadlift en dan later in de week je lunges. Dan heb je tenminste nog een goede uitvoering bij de Deadlift.

Ik pak na benen training altijd nog halve liter aangemaakte ranja. En ga dan cardio doen.
Denk wel als je wil groeien dat je de cardio Kcal extra moet eten:)
Buffelen maar!
 
Na 5 goede been trainingen is je spierpijn weg, totdat je andere oefeningen gaat doen of veranderd van sets/reps.
 
Het lijkt er inderdaad op dat 2 keer per week benen trainen de remedie is tegen spierpijn. Wel even wat minder gewicht, en wat minder verschillende oefeningen, maar spierpijn is echt te overzien en komt steeds meer kracht in de benen (dus gewicht kan langzaamaan ook weer omhoog zonder dat ik een week amper kan lopen)

Bedankt voor de tips allen!
 
ik drink altijd sportdrankje met suiker in tijdens benen trainen en erna eventjes cardio doen om uw spieren terug los te rijden op een laag niveau en snelheid.
Vermindert drastisch de pijn
 
Back
Naar boven