XXL Nutrition

Victor goes smolov2 (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Status
Neem contact op via conversatie.
Ik zal hierbij nog zware cheat rows en weighted chins doen om een sterkere upper back te kweken wat weer relevant is tegen dat gehitch in mijn deadlift. Bankdrukken laat ik vervangen door zware overheads + dips, en dat is het dan zo een beetje.

Hoewel roeien zeker een brutaal beest van je gaat maken, helpt het niks voor je gehitch, beter sterk je je glutes aan met kanker zware rackpulls en goodmornings.
 
zeg wordt hier nog een squat training gepost, of...?
 
Dat gehitch komt door een zwakke upper back volgens mij, aangezien ik veel speed in mijn pull heb kan dat denk ik niet aan zwakke glutes liggen? Zware rackpulls zijn inderdaad goed voor beide maar daar heb ik tijdens smolov geen energie voor aangezien ik me focus op het squatten en daarna op ben.

Vanavond wordt er weer getraind :D, ik was zondag begonnen gisteren had ik een rustdag en vandaag wordt het weer lijden.
 
‘Smolov, week 1, dag 2’

dumbbell snatch (combo front raise en snatch)

2x30
2x36
2x40 PR
1x45 PR

squat

5x7x165 PR

Commentaar:

Door omstandigheden eerder naar huis gegaan, volgende training komen er meer oefeningen in.
 
Dat gehitch komt door een zwakke upper back volgens mij, aangezien ik veel speed in mijn pull heb kan dat denk ik niet aan zwakke glutes liggen? Zware rackpulls zijn inderdaad goed voor beide maar daar heb ik tijdens smolov geen energie voor aangezien ik me focus op het squatten en daarna op ben.

Vanavond wordt er weer getraind :D, ik was zondag begonnen gisteren had ik een rustdag en vandaag wordt het weer lijden.

Zwakke lockout = zwakke glutes gewoonlijk.
 
Increase your Strength

7. Increase your muscle mass. The bigger your muscles, the greater your strength. So eat more.

8. Use the maximal effort training method. Heavy singles at +90% intensity for 3 to 7 sets.

9. Strengthen your legs. Full Squats & Front Squats are your friends.

10. Strengthen your hips. Box Squats, Glute-Ham Raises, Pullthroughs, Reverse Hypers, Romanian Deadlifts, Sumo Deadlifts, …

11. Strengthen your glutes. Kneeling Squats, Deadlift Lockouts, …

12. Strengthen your lower back. Goodmornings, Reverse Hypers, Weighted Hyperextensions, …

13. Strengthen your upper back. Barbell Row, Powercleans, Powersnatch, High Pulls, …

14. Strengthen your abs. Windmills, Turkish Get-Ups, Front Squats, Zercher Squats, Quarters Squats, Heavy Deadlift Lockouts, Side Deadlifts, Side Bends, Pulldown Abs, Prone & Side bridges, …

15. Do unilateral work. Lunges, Step-Ups, Single-leg Deadlifts, Pistols
,…


Rack pulls- Rack Pulls are important for the intermediate deadlifter and the advanced deadlifter. These will work on the finish! So let's say you just deadlifted 475lbs and you missed 500 at the lockout. Well rack pulls will allow you to finish that 500lbs deadlift that you were always trying to hit.

Do Shrugs- A strong shrug is very important as well. I recommend barbell shrugs, since the traps definitely play a large role. Go for reps of 5 and train heavy. Remember to raise your shoulders and pause to make the most out of your efforts. This will really help you finish heavier weights when deadlifting.


AlexT heeft gelijk dat rackpulls je nasty lockout verbeteren, maar Victormor heeft een punt als hij zegt:

Zware rackpulls zijn inderdaad goed voor beide maar daar heb ik tijdens smolov geen energie voor aangezien ik me focus op het squatten en daarna op ben.
 
Ik zie het na smolov wel hoe de carry over is gegaan naar mijn deadlift. In ieder geval zal ik dan zeker na smolov zware rackpulls en goodmornings in mijn nieuwe routine gooien. Thx voor de replys.

Toen ik in september 2005 was begonnen met de grote 3, volgde ik eerst allerlei workouts boordevol isolatie en machines. Sinds november 2005 was ik met een normale bodybuild split begonnen. Ik was vorig jaar rond begin september 2006 begonnen met powerliften. Ik heb nu ik het zie best wel zieke gains gemaakt, vooral met mijn lowerbody.

Begin stats nov 2005
leeftijd: 17
squat: 8x115
bench: 5x60
deadlift: 2x145
overhead: ?
gewicht: 80 kg @ 14%

recente stats sept 2007
leeftijd: 19
squat: 1x220
bench: 1x110
deadlift: 1x250
overhead: 3x95
gewicht: 93 kg @ 15-16%

Ik merk nu wel dat ik snel dik word als ik tegen de 4000 kcal zit. Ik hoop in ieder geval mijn buikje door al dat gesquat weg te werken :)
 
Laatst bewerkt:
Ik zie het na smolov wel hoe de carry over is gegaan naar mijn deadlift. In ieder geval zal ik dan zeker na smolov zware rackpulls en goodmornings in mijn nieuwe routine gooien. Thx voor de replys.

Ik train nu trouwens al 2 jaar. Ik was rond begin september 2005 begonnen met wat bodybuilden en was vorig jaar rond begin september begonnen met powerliften. Ik heb nu ik het zie best wel zieke gains gemaakt, vooral met mijn lowerbody.

Begin stats sept 2005

leeftijd: 17
squat: 5x100
bench: 1x60
deadlift: 5x100
overhead: ?
gewicht: 78 kg @ 15%

recente stats sept 2007

leeftijd: 19
squat: 1x220
bench: 1x110
deadlift: 1x250
overhead: 3x95
gewicht: 93 kg @ 15-16%

Ik merk nu wel dat ik snel dik word als ik tegen de 4000 kcal zit. Ik hoop in ieder geval mijn buikje door al dat gesquat weg te werken :)

"Never diet, only more train, more more". ;)
 
goede vooruitgang man, leuk om zo is terug te zien hoe je stats eerst waren ;)
 
thx!

‘Smolov, week 1, dag 3’

Chins

3xlg
3xlg+10
3x3xlg+15

Squat

7x5x175 PR

Seated cable rows

5x90
3x5x100

Dragonflags (nog niet helemaal strict)

2x8xlg

burnt abs

Commentaar:

- Chins zijn nog gay
- Ik had wat last van zeurende biceps tijdens het squatten
- Totaal geen energie meer voor bors of db rows
- dragonflags voelde goed
- Volgende week maar met belt squatten aangezien het vandaag best lastig ging en het morgen helemaal lastig gaat worden
 
Vette squats :o
 
Last van zeurende biceps? Squat jij toevallig low bar? Ik heb namelijk een aantal dagen terug voor het eerst low bar gesquat en had toen last van mijn biceps???

Nice squat verder, maar dat hoor je nu wel vaak genoeg:p
 
Ach uw eerste week zit er al bijna voorbij. Nog 2 weken en je bent er vanaf moet je denken.
 
Ik squat inderdaad low bar, high bar voelt k*t op mijn traps. Paddos bedoelt waarschijnlijk dat ik dan van de base mesocycle af ben, ik moet dan in principe alleen nog maar Prikida doen. Daarna heb ik 2 weken speed work en daarna de intense mesocycle wat in principe de zwaarste cycle is.

Voor de rest thx all!
 
Status
Neem contact op via conversatie.
Back
Naar boven