Fitness Seller

Victor goes smolov2 (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Status
Neem contact op via conversatie.
Ik sta nu gewoon op schouderbreedte en maak als ik naar boven ben een squatgoodmorning. Dit komt onderhanden doordat mijn glutes en hams mijn quads domineren. Op zich geen probleem aangezien ik daar ook al mijn kracht uit haal.

Ik heb precies hetzelfde. Eerlijk gezegd dacht ik dat de techniek perfect moest zijn met dit soort getallen. Wauw, dit is echt een openbaring voor mij:o
 
Foto update:

bw: 93 kg

Belichting is k*t maar wat zou het :o

front

5z6x9pe.jpg


back relax

52yfj4n.jpg


quads

4pxr3o7.jpg
 
Deze foto's doen je fysiek wederom geen eer aan Victor;).
 
Roxxe Kloon ga weg uit Victor zijn log!
 
De volgende keer maar foto's via de camera i.p.v. de webcam en ook nog met goede belichting en iemand met camera skills natuurlijk :o
 
‘Smolov, week 3, dag 1’

squat

3xbaar
3x60
3x110
1x150
4x9x170 PR

dips

3x3+20kg

rope pull down

4x5

Commentaar:

- squats waren qua uithouding erg vermoeiend, het gewicht zelf was eigenlijk niks.
- ik wou nog wat floor presses doen maar had geen maatje
- voor de rest was ik gewoon weer te laat in the gym waardoor ik een beperkt aantal oefeningen kon doen
 
Dat goodmorning squat probleem herken ik. Mijn hams en glutes domineren ook kwa kracht, vandaar dat mijn deadlift ook een stuk sterker is dan mijn squat.
Met maximum attempts vind ik dit niet zo'n probleem, maar op volume dagen probeer ik zoveel mogelijk op mijn uitvoering te letten, juist om mijn zwakke punten te versterken.
 
Back squat is voornamelijk hams en glutes dominant dus het is ideaal om je deadlift omhoog te brengen, mits je ook je (boven)rug goed aanpakt. Als je de techniek van je squat wil verbeteren zou ik een tijdje front squats doen. Maar voor de rest zou het geen carry over geven aan andere lifts, enkel een betere techniek.
 
Back squat is voornamelijk hams en glutes dominant dus het is ideaal om je deadlift omhoog te brengen, mits je ook je (boven)rug goed aanpakt. Als je de techniek van je squat wil verbeteren zou ik een tijdje front squats doen. Maar voor de rest zou het geen carry over geven aan andere lifts, enkel een betere techniek.

Ik train 2x per week back squats en 1x per week front squats sinds kort. ;)
 
‘Smolov, week 3, dag 2’

squat

3xbaar
3x60
3x110
1x150
5x7x180 PR

cheat rows

3x3x120

one arm barbell curl (strict)

5x20
5x25
tijd...

Commentaar:

- ik begin weer last te krijgen in mijn bovenbeen het is volgens mij de rectus femoris wat irritant aan het doen is, tijdens het squatten voel ik het niet echt maar wel als ik mijn rechter been optil of er met een been op sta.
- Voor de rest ging het squatten aardig soepel, was niet meer echt buiten adem, alleen mijn onderrug was vermoeid.
- rows waren uiteraard wel lastig met een vermoeiende onderrug
 
Is dat alle opwarming die je nodig hebt voor squat? Benen zijn dus nu beetje gewend aan het volume, alleen onderrug nog een beetje,.
 
Veel reps zijn in principe niet nodig nee, je laat je spieren even wennen aan een belasting en dat is het, zolang je maar niet super grote stappen maakt. Onderrug is een kleine spiergroep en als ik naar boven kom in een squat maak ik een soort reverse goodmorning, van daar dat mijn onderrug zo snel overbelast raakt.
 
Laatst bewerkt:
wat een getallen bij die squat man, hulde aan victormor!
 
Maar je bent niet van plan om aan je techniek te werken? Dan zou je wss nog meer gewicht kunnen pakken.
 
...het is volgens mij de rectus femoris wat irritant aan het doen is, tijdens het squatten voel ik het niet echt maar wel als ik mijn rechter been optil of er met een been op sta....

Tsja of je psoas, anyway, probeer veel te stretchen, eventueel ook tussen je sets door. Doe ik de laatste tijd ook en mijn heupproblemen worden rap minder. :thumbs:
 
Back squat is glute en hams dominant dus om mijn quads extra aandacht te geven zou wel een betere houding geven maar ik denk in principe niet meer kracht. Dat betekent dan meer front squats etc waardoor de loads super laag zijn aangezien ik de front squat totaal niet beheers. Wat uiteindelijk leidt tot een beter balans maar een kracht toename wat veel langer duurt.

Dat stretchen heb ik wel eens eerder gedaan maar denk er bijna nooit aan. Heb je misschien goeie stretch oefeningen voor me?
 
Laatst bewerkt:
Status
Neem contact op via conversatie.
Back
Naar boven