XXL Nutrition

Victor's contest log 2.0

Bezoekers in dit topic

victormor

Ripped Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
30 dec 2005
Berichten
3.307
Waardering
100
Lengte
1m77
Hey allemaal,

Hierbij weer een contest log. Vorig jaar was het me niet gelukt om mijn gewenste vetpercentage te behalen. Mijn vetpercentage had ik lager ingeschat dan het werkelijk was. Aan het begin van de contest woog ik rond de 84-85kg @ 15-16%. Aan het einde was dat toen 81-82kg @ 11-12%.

Na de contest was ik wezen recompen (cyclisch diëten). Hierdoor had ik nog zo een 3-4% lichaamsvet weten te droppen en zijn mijn krachtstats aardig in stand gebleven. Op sommige oefeningen ben ik sterker dan voorheen en op andere oefeningen zwakker dan voorheen (dit voornamelijk door een oude onderrugblessure).

Het doel voor deze contest is om richting de 6% te gaan. Naast het vetverlies is het behouden van spiermassa ook een belangrijk doel. Dit doe ik door middel van een EOD refeed opzet. Op trainingsdagen refeed ik en op rustdagen genereer ik een calorietekort. Daarnaast volg ik ook nog wat principes van leangains en the biorhythm diet.

Op dit moment weeg ik rond de 78-79kg @ +-8% lichaamsvet. Qua supps ga ik voor de rest geen extra thermogenics en alpha-2 receptor antagonisten gebruiken. Het kan wel helpen met het accelereren van het vetverlies, maar de sides vind ik simpel weg te vervelend. Cardio probeer ik ook zo lang mogelijk te mijden en zal ik alleen gebruiken om een nog groter calorietekort te genereren.

Nog succes aan de rest.

Huidige shape

2lu5b1d.png


2vlw8xs.jpg


Victor
 
Laatst bewerkt:
Succes Victor!
 
Succes man, sinds kort volg ik je een beetje omdat je ook in het vetverlies gedeelte een log had en de vele technieken die je hebt gehanteerd en aan het hanteren bent zijn zeker interessant om te volgen.
 
Uiteraard ook in!
 
We hebben op dit moment nog dezelfde stats ongeveer, ben benieuwd naar je pics.
succes
 
Succes Vic.
 
Good luck!
 
succes beest
 
Thanks allemaal!

4/6/2012

squat (30 cm box)
5x60kg
3x100kg
2x140kg
1x180kg
5x190kg
10x160kg+3+3 (close stance)

bench press
3x60kg
2x80kg
5x100kg
8x90kg+3+3 (wide grip)

pendlay row
2x60kg
1x80kg
5x95kg
8x85kg+3+3 (snatch grip)

standing band leg curl
3x8xaverage band

db upright row
8x22.5kg+4x2

barbell overhead extension
8x40kg+3x2

seated db curl
8x22.5kg+3x2

Comment:

Nice. Vanaf nu maar micro loaden tot aan het einde van deze cyclus.
 
Dit ga ik sowieso volgen!
 
In, deze volg ik ook zeker.
Succes, een man met kennis & motivatie als jij maakt veel kans om bij de top te eindigen ;)
 
Succes! Hoe combineer je IF (leangains) met biorhythm diet? Met een window van ~6 uur lijkt mij het verschil tussen early en late meals marginaal.
 
Sterke benen man!
 
Thanks allemaal.

In, deze volg ik ook zeker.
Succes, een man met kennis & motivatie als jij maakt veel kans om bij de top te eindigen ;)

Met de kennis en motivatie zit het inderdaad wel goed. Qua aanleg voor spiermassa helaas wat minder. Daarom maar goed shredded worden om het zo te compenseren.

Succes! Hoe combineer je IF (leangains) met biorhythm diet? Met een window van ~6 uur lijkt mij het verschil tussen early en late meals marginaal.

Begin van de middag tot aan het einde van de middag eet ik low-carb meals. Voor een trainingssessie begin ik met mijn 5-urige refeed. Op rustdagen eet ik over de hele dag gewoon low carb.

Voor de rest heb je met low carb hetzelfde effect als met vasten. Dus is er uiteindelijk nauwelijks verschil ja. Bij leangains wordt het alleen aangeraden om van de eerste maaltijd van een rustdag je grootste maaltijd te maken. Qua metabolische flexibiliteit is dit niet geheel ideaal.
 
6/6/2012

box jumps
3x108cm
2x120cm
5x126cm PR

front squat (31cm box)
5x60kg
5x100kg
5x120kg
5x125kg

push press
5x60kg
5x80kg
3x90kg

pull-up
8xbw+5chains+4x2

incl db flyes + band pull-apart
2x15x12.5kg + 2x15xmini band

band good morning + hanging leg raise
2x15xdouble large bands + 2x15xbw

seated side raise + band push down + band curl
2x15x10kg + 2x15xlight band + 2x15xsuper mini band

Comment:
Die jumps waren weer close. Vanaf volgende week maar kleine stapjes maken.
De aankomende LB training verwacht ik wel weer een nieuw front squat pr.
 
Thanks.

Hierbij nog wat pics.

2lu5b1d.png


2vlw8xs.jpg
 
Back
Naar boven