MuscleMeat

Victor's contest log 2.0

Bezoekers in dit topic

Als je altijd al lean bent geweest (een lage set point hebt) dan is het voor jou waarschijnlijk moeilijker om aan te komen. Leptine zorgt ervoor dat je eetlust onderdrukt wordt of dat een deel van het overschot aan calorieen weer geoxideerd wordt wanneer je een grote hoeveelheid calorieen consumeert.

Je lichaamsvet zal dus waarschijnlijk niet zomaar oplopen als je de calorieen omhoog doet. Je kan het dan ook makkelijker permitteren om een groot calorieoverschot te hanteren.

Als je set point echt laag is dan hoef je niet bang te zijn dat je het op het korte termijn verhoogd kan worden. Je set point gaat pas omhoog als je na een lange tijd 5-10kg aankomt en dat voor een aantal maanden/jaren vasthoudt.

Klinkt allemaal als mijn lichaam ja haha ;) Met aankomen bedoel je vet, of ook bij spiermassa? Kortstondig (4 maanden bijvoorbeeld) wat vetter zijn kan weinig kwaad denk je?
 
Hey Victor, een vraag over myo reps. Ik pas het bij enkele oefeningen toe vele met succes.

Alleen met weighted chinups neemt me kracht af? Ik kan elke keer steeds minder gewicht en reps aan. De activicatie set doe ik 6-8 reps en dan doe ik er 3x2/3x3 myo reps bij, maar wel tot failure.

Met pyramide sets had ik wel betere krachtontwikkeling, alleen ik vind myo principe fijn en wil daar ook mee verder gaan. Wat doe ik fout denk je? Thanks!

Wellicht zit je te dicht bij failure in de buurt? Het is belangrijk dat je nog 1 rep in de tank overhoudt bij de activatie set en de myo-reps. Daarnaast is het belangrijk om elke week een andere rep range te gebruiken. 12/10/8 of 10/8/6. Wekelijks progressie boeken met de chins wordt uiteindelijk steeds lastiger. Je moet je dan gaan richten op maandelijkse progressie.

Klinkt allemaal als mijn lichaam ja haha ;) Met aankomen bedoel je vet, of ook bij spiermassa? Kortstondig (4 maanden bijvoorbeeld) wat vetter zijn kan weinig kwaad denk je?

Dat kan ik moeilijk zeggen aangezien dat van je P-ratio afhangt (in hoeverre de calorieen naar de spieren gaan i.p.v. lichaamsvet) en hoe lang je al bezig bent met trainen. Je zou het al goed doen als de helft van je gewichtstoename spiermassa is. Dit kan in principe alleen als je een beginner bent (0-1 jaar traint), je goede genen hebt (hoge P-ratio) of als je kuurt.

Een gemiddelde gevorderde atleet mag blij zijn als 1/10 van zijn gewichtstoename spiermassa is. De rest zal simpelweg onnodig lichaamsvet zijn.
 
Interessant! Ik ga er eens wat meer over inlezen. In ieder geval bedankt Victor.
 
18-07-2012

squat
3x60kg
3x100kg
3x140kg
5x160kg
5x180kg

bench press
3x60kg
1x80kg
5x90kg
5x100kg

deadlift
3x100kg
1x140kg
1x180kg
5x200kg

pendlay row
2x60kg
5x85kg
5x95kg

incline bench press
6x60kg
6x70kg
6x75kg
6x80kg

chins
6xbw
6xbw+20kg
6xbw+30kg
6xbw+35kg

step-ups
8xlight bands
8xlight + mini bands
8xaverage bands

body curl (assisted)
3x8xbw

side raise
4x8x12.5kg

close grip bench
8x70kg
8x77.5kg

barbell curl
2x8x40kg

Comment:
Haha wat een training. Ik merk dat ik steeds meer aankan. Ik vraag me af hoe de progressie zal verlopen als ik weer voor een specifieke gain fase ga.
 
Leuk he dat je door zo'n contest heel bewust wordt van je lichaam.
Een grote leerschool voor mij in ieder geval.
 
Je blijft me altijd verbazen met die squats van je... Ondanks dat hij nu nog vrij medium was voor jouw doen.
 
Hoe vaak per week train je nu?

Zit ook te denken om binnenkort weer op een full-body schema over te gaan, maar kijk nog even hoe ik het ga plannen.

Wel sterk zeg! Zeker indrukwekkend op zoveel oefeningen na elkaar.
 
Gaat goed hier man!
merk dat je nog steeds sterk bent op de squat.
press oefeningen willen nog niet echt lukken he?
 
Leuk he dat je door zo'n contest heel bewust wordt van je lichaam.
Een grote leerschool voor mij in ieder geval.

Dat klopt inderdaad. Het traject zal je wel een aantal keren moeten doorstaan om het uiteindelijk goed te kunnen masteren.

Je blijft me altijd verbazen met die squats van je... Ondanks dat hij nu nog vrij medium was voor jouw doen.

Ja klopt, zolang mijn kracht op peil blijft kan ik met deze gewichten blijven spelen.

Hoe vaak per week train je nu?

Zit ook te denken om binnenkort weer op een full-body schema over te gaan, maar kijk nog even hoe ik het ga plannen.

Wel sterk zeg! Zeker indrukwekkend op zoveel oefeningen na elkaar.

Een goed opgezette full body schema is waarschijnlijk wel een van de beste routines wat je kan volgen. Vooral als je nog wat extra myo-reps implementeert. Waar je normaal dan 1,5-2 uur over doet zou je dan in 60-75min kunnen doen. Dan heb je naast de hoge frequentie ook een goede stimulans qua volume. De combinatie van beide zorgt dan voor een goede progressie. Je hoeft dan alleen nog te auto reguleren om niet zo snel overreached te raken.

Gaat goed hier man!
merk dat je nog steeds sterk bent op de squat.
press oefeningen willen nog niet echt lukken he?

Ja de presses zijn eigenlijk ongeveer hetzelfde als toen ik de Texas Method deed. Ik eindigde toen met een 5x105 bench. Nu zit dat er nog steeds wel in. Incline bench heb ik voor de rest een tijdje niet gedaan. Ik verwacht er na de zomer wel weer een merkbare verandering in te brengen.
 
Waarom nu even geen myo-reps bij UB? Puur afwisseling of..?
 
Ik wilde nog wat extra glycogeen depleten en daarbij de intensiteit gewoon hoog houden.

20-07-2012

Cross fit workout

100 pull-ups
100 push-ups
100 sit-ups
100 squats

In 28:30. Props naar Gijs zijn broertje die het in 23:32 heeft volbracht. Zo te zien moesten de sit-ups voor de push-ups.. Ach ja, overall een 'te' zware workout voor als je zoiets nooit doet. Vooral de pull-ups en sit-ups zijn gewoon zwaar.

Daarna nog wat extra depletion work gedaan.

standing band leg curl
3x15

one leg calf raise
3x15

side raise
2x15

band push down
1x20

band curl
1x20

Hierna had ik het circuit nog een keer herhaald.

Comment:
Aangezien ik me wel weer beter voel heb ik toch maar besloten om tot de contest de UD 2.0 te volgen. De eventuele schade herstel ik na de contest dan weer met mijn nieuwe routine. Morgen komt er weer een depletion workout.
 
Ik wilde nog wat extra glycogeen depleten en daarbij de intensiteit gewoon hoog houden.

20-07-2012

Cross fit workout

100 pull-ups
100 push-ups
100 sit-ups
100 squats

In 28:30. Props naar Gijs zijn broertje die het in 23:32 heeft volbracht. Zo te zien moesten de sit-ups voor de push-ups.. Ach ja, overall een 'te' zware workout voor als je zoiets nooit doet. Vooral de pull-ups en sit-ups zijn gewoon zwaar.

Daarna nog wat extra depletion work gedaan.

standing band leg curl
3x15

one leg calf raise
3x15

side raise
2x15

band push down
1x20

band curl
1x20

Hierna had ik het circuit nog een keer herhaald.

Comment:
Aangezien ik me wel weer beter voel heb ik toch maar besloten om tot de contest de UD 2.0 te volgen. De eventuele schade herstel ik na de contest dan weer met mijn nieuwe routine. Morgen komt er weer een depletion workout.


Die crossfit workout is waarschijnlijk door elkaar gedaan. Dus rondes van 10 pullups/pushup etc x 10 sets. Dan had je het waars een stuk sneller gedaan.
 
Als het goed is moet je alles gewoon achter elkaar doen. In het verleden heb ik wel eens meerdere crossfit workouts gedaan. Anders is het inderdaad wel een stuk makkelijker.

21-07-2012

split squat 3x15
band leg curl 3x15
incl db press 3x15
inverted row 3x15
side raise 3x15
barbell calf raise 3x15
band push down 2x15
band curl 2x15

Na het circuit 5 min pauze genomen en daarna alles weer herhaald.

Comment:
Dat was intense. Contante misselijkheid, vermoeidheid en pijn.
 
23-07-2012

front squat
8x100kg
8x120kg
8x130kg
6x140kg + 4x140kg (back squat).. door het zweet gleed de stang weg

band leg curl
3x10xaverage band

wide grip bench
8x60kg
8x80kg
8x90kg

inverted ring row
8bw
8xbw+20kg
8xbw+40kg

incl db press
10x30kg
9x35kg

wide grip pull-up
10xbw
10xbw+15kg

side raise
3x12x10kg

band push down + band curl
2x12xlight band

Comment:
De afgelopen dagen rond de 1300-1400kcal gezeten. Gisteren en vanochtend nog wat cardio gedaan. Mijn benen waren de hele dag wel vermoeid. Voor mijn gevoel heb ik geen spiermassa ingeleverd maar is er qua vetverlies ook niet veel gebeurd. De wet van thermodynamica lijkt niet echt op te gaan. Mijn stofwisseling kan nooit binnen 1 week al erg achteruit zijn gegaan. Ik vraag me af wat er als energie wordt gebruikt lol. Als het spiermassa of vetmassa was geweest, dan had ik dat nu wel gemerkt. Heel misschien is het de waterretentie die alles maskeert. Aanstaande woensdag weet ik meer.
 
Was dit je tension? Jawel he?

Herinner me ook nog wel de depletion trainingen van UD2, rare vorm van masochisme was dat..
 
Ja klopt. In principe had ik daar niet zo een last van. Vermoeide benen waren wel een logisch gevolg door de cardio. Mijn UB kracht was ondanks de depletion trainingen toch hetzelfde gebleven.

25-07-2012


squat (30cm box)
5x60kg
5x100kg
5x140kg
5x160kg
5x180kg

bench press
5x60kg
5x80kg
5x90kg
5x100kg

pendlay row
5x60kg
5x80kg
5x90kg

incline bench
6x60kg
6x75kg
4x85kg

chins
6x20kg
6x30kg
6x40kg

split squat
8x60kg
2x8x80kg

barbell calf raise
8x140kg
8x170kg
8x190kg

body curl (assisted)
3x8xbw

upright row
8x40kg
8x45kg
2x8x47.5kg

close grip floor press
8x60kg
2x8x80kg

barbell curl
8x40kg
2x8x45kg

Comment:
Het was wel leuk om een weekje te experimenteren met the UD 2.0. Het is me wel duidelijk geworden dat leptine bij mij keihard crasht wanneer ik de calorieen voor een korte periode extreem omlaag breng. In het verleden had ik hier eerlijk gezegd niet zo een last van.

Ondanks het grote calorietekort was er weinig vet verbrand. De mega refeed heeft er uiteindelijk voor gezorgd dat ik weer even veel woog als een week geleden. In de spiegel lijkt het erop dat ik wel iets droger ben geworden. Mijn kracht is gewoon hetzelfde gebleven.

De enige optie die ik nog heb om uit te leanen zijn interval trainingen met ss cardio. Daarnaast geen grote calorietekorten meer voor mij. Voor de contest heb ik helaas wel gefaald om echt ripped te worden. I.i.g. weet ik nu wat ik niet meer hoef te proberen.
 
Verstandig denk ik om niet meer te diep te gaan. Het baarde mij ook eerlijk gezegd wat zorgen toen ik je log van de week las. Gelukkig geen negatieve bijverschijnselen..

Wat versta jij onder een body curl en hoe is je uitvoering? Ik kom op yt allerlei HLR varianten tegen.

Benieuwd naar je foto's. Wanneer ga je ze schieten?
 
Klote dat het zo moeilijk voor je is om op die 6% te geraken.
 
Verstandig denk ik om niet meer te diep te gaan. Het baarde mij ook eerlijk gezegd wat zorgen toen ik je log van de week las. Gelukkig geen negatieve bijverschijnselen..

Wat versta jij onder een body curl en hoe is je uitvoering? Ik kom op yt allerlei HLR varianten tegen.

Benieuwd naar je foto's. Wanneer ga je ze schieten?

In principe is het geen probleem om voor korte periodes een groot calorietekort te creëren. De UD 2.0 is speciaal zo opgezet dat er geen spiermassaverlies hoeft op te treden. Er zijn wel veel atleten die op deze manier ook contest shape behaald hebben.

Zo voer ik hem ongeveer uit. Zelf laat ik me dan langzaam zakken en probeer ik zo weinig mogelijk kracht te zetten als ik mezelf omhoog duw. Soms lukt het zonder assistentie en soms weer niet. Ik doe ze niet consequent genoeg.

http://www.youtube.com/watch?v=xdkwARfp6Ww

De foto's ga ik gewoon dinsdag schieten.

Klote dat het zo moeilijk voor je is om op die 6% te geraken.

Het is inderdaad niet makkelijk nee. Drugs en goede genen zouden alles wel vergemakkelijken hehe.
 
"Mentaliteit" rules bro!!
 
Back
Naar boven