AndroidHealthClinic

Vince Gironda 10-8-6-15

Bezoekers in dit topic

sander83

Dutch Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
20 mei 2008
Berichten
331
Waardering
20
Wie heeft er ervaring met het 10-8-6-15 reps schema van Vince Gironda?

En kan ik hiermee 3 maal per week een full body training mee doen en zo ja hoeveel oefeningen per spiergroep?

Thanks! :)
 
Opzich prima, maar ik ben meer fan van zijn 8x8 “honest workout”. Ik zou ook zeker zijn boeken lezen, er komt meer kijken bij zijn manier van training dan alleen de sets/reps.

Hij zou verafschuwd zijn van anabolen en ze nooit gebruikt hebben, belooft gezien zijn bouw van vroeger veel goeds voor een natural
 
Opzich prima, maar ik ben meer fan van zijn 8x8 “honest workout”. Ik zou ook zeker zijn boeken lezen, er komt meer kijken bij zijn manier van training dan alleen de sets/reps.

Hij zou verafschuwd zijn van anabolen en ze nooit gebruikt hebben, belooft gezien zijn bouw van vroeger veel goeds voor een natural

Dat 8x8 schema wil ik ook zeker een keer gaan volgen.
 
Dat 8x8 schema wil ik ook zeker een keer gaan volgen.
heb ik gedaan enkel deed ik fullbody ed 8x8 2oefeningen per spiergroep beste cut en shape ooit tijdens het programma gebruik je wel veel lichtere gewichten maar was achteraf veel sterker tijdens de bulk toen ik normaal trainde
 
heb ik gedaan enkel deed ik fullbody ed 8x8 2oefeningen per spiergroep beste cut en shape ooit tijdens het programma gebruik je wel veel lichtere gewichten maar was achteraf veel sterker tijdens de bulk toen ik normaal trainde

Je deed 2 oefeningen per spiergroep op 8x8? Het originele template probeer ik nog te vinden, maar de meningen en variaties zijn extreem verdeeld. De één doet ALLE oefeningen op 8x8 (incl. accessory oefeningen) en de ander zegt 1 oefening per spiergroep op 8x8. Ik denk dat een UB/LB split met 1 á 2 oefeningen per spiergroep op 8x8 het beste lijkt. Maar zal wel eens kijken naar zijn boeken alvorens ik begin met zijn program. Lijkt me ondanks de lichte gewichten ook wel super tof om progressie te zien in het gewicht dat je verzet in een bepaalde tijd. Het is gewoon een andere vorm van progressie t.o.v. de standaard schema's.

Je hebt het programma gevolgd tijdens de bulk neem ik dan aan?
 
Je deed 2 oefeningen per spiergroep op 8x8? Het originele template probeer ik nog te vinden, maar de meningen en variaties zijn extreem verdeeld. De één doet ALLE oefeningen op 8x8 (incl. accessory oefeningen) en de ander zegt 1 oefening per spiergroep op 8x8. Ik denk dat een UB/LB split met 1 á 2 oefeningen per spiergroep op 8x8 het beste lijkt. Maar zal wel eens kijken naar zijn boeken alvorens ik begin met zijn program. Lijkt me ondanks de lichte gewichten ook wel super tof om progressie te zien in het gewicht dat je verzet in een bepaalde tijd. Het is gewoon een andere vorm van progressie t.o.v. de standaard schema's.

Je hebt het programma gevolgd tijdens de bulk neem ik dan aan?
nope tijdens cut en deed de workouts fasted INtermiittend fasting methode
soort recomp gedaan want zat op 2000-2500kcal en bleef op 95kg kwam van 110
 
Is zijn 8x8 workout beter?

Maar die lijkt mij beter om in een 3 daagse split te doen?

Dag 1: Borst + Triceps (3 oefeningen borst en 3 triceps?)

Dag 2: Schouders + Biceps (3 oefeningen schouders en 3 biceps?

Dag 3: Benen + Rug + buikspieren

Of adviseren jullie full body met de 8x8 en dan 1 oefening per spiergroep?
 
heb ik gedaan enkel deed ik fullbody ed 8x8 2oefeningen per spiergroep beste cut en shape ooit tijdens het programma gebruik je wel veel lichtere gewichten maar was achteraf veel sterker tijdens de bulk toen ik normaal trainde

Dus jij deed 2 oefeningen per spiergroep en dat in full body? Ging je dan niet over die 60 min heen?
 
nope tijdens cut en deed de workouts fasted INtermiittend fasting methode
soort recomp gedaan want zat op 2000-2500kcal en bleef op 95kg kwam van 110

Was je destijds ON? Lijkt me niet echt een schema die een natty kan volgen in een cut.
 
hing ervan af of alles vrij was max 1uur 30
Even een eerlijke vraag.....trainde je toen op steroïden?

Want lees overal dat full body teveel van je lichaam vraagt in een 8x8 training....?
 
Even een eerlijke vraag.....trainde je toen op steroïden?

Want lees overal dat full body teveel van je lichaam vraagt in een 8x8 training....?

Je kan ook gewoon lezen alvorens een vraag te stellen.
 
zo te zien zijn we weer bij heilige nummers beland.

10/8/6/15 is trouwens een standaard pyramide schema met standaard rust tussen de sets. 8*8 is een high density schema met zo kort mogelijk reps (ala 10*10 en EDT)

Niet echt vergelijkbaar dus.
 


5*5, 3*3, 8*8, 10*10 (waarom niet 4*4 of 7*7 of 9*9?)
5/3/1, 10/8/6 of 12/10/8, waarom 7/53 of 11/9/7 enz??

Lijkt wel of er maar een beperkt aantal rep ranges werken, bv bij 10/8/6/15 niet 10/8/6/16? enz.

Nummers die leuk zijn om een beginner aan het werk te zetten, maar naarmate je meer gevorderd ben moet je reps tellen vergeten en gewoon voor 75-95% 1RM gaan en op een redelijk fatsoenlijke manier uitreppen.
 
5*5, 3*3, 8*8, 10*10 (waarom niet 4*4 of 7*7 of 9*9?)
5/3/1, 10/8/6 of 12/10/8, waarom 7/53 of 11/9/7 enz??

Lijkt wel of er maar een beperkt aantal rep ranges werken, bv bij 10/8/6/15 niet 10/8/6/16? enz.

Nummers die leuk zijn om een beginner aan het werk te zetten, maar naarmate je meer gevorderd ben moet je reps tellen vergeten en gewoon voor 75-95% 1RM gaan en op een redelijk fatsoenlijke manier uitreppen.

AMRAP is voor jou the only way to go dus :P.
 
Back
Naar boven