MuscleMeat

Vind jij low-carb diëten effectief? (1 bezoeker)

Vind Jij Low-Carb Diëten Effectief?


  • Totaal stemmers
    128

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik doe nu Keto, en zit ook onder de 20 gram per dag.
Ben wel wat vet verloren, maar echt tevreden ben ik er (nog) niet over.
Donderdag ging ik deadliften, en ik had steeds het gevoel dat ik knock-out ging.
Ook heb ik minder kracht.

Vorig jaar een ander low-carb dieet gedaan, en daarmee verloor ik veel vet. Helaas ook iets te veel massa. Ook hier had ik weinig kracht, maar qua vetverlies mocht ik niet klagen.
 
20g per dag is wel heel weinig! :eek:

Met een carbload 1 keer p/week
van 2 keer onderhoud 70% carbs, 15% eiwit, 15% vet.
is het goed te doen.
 
Nu ik tijdelijk uit de running ben ivm me gebroken sleutelbeen eet ik overdag ookminder carbs. Lijkt net of ik op die 10 dagen al droger ben. Zal wel vocht zijn.


Heb nog nooit gecut. Laat staan op low carb. Dus ik heb geen ervaring. Wel lijkt het me effectief om toe te passen. Dus ik heb gestemd op ''Ja''
 
zal wel effectief zijn alleen niet te doen voor mij ivm instabiele bloedsuikerspiegel. als ik 1 dagje maar ff wat minder carbs eet begin meteen te trillen, zweten en word ik duizelig. nachtmerrie om dan goed te kunnen trainen.
 
Wanneer is iets nou low carb? Onder de 100gram?

En wat zijn jullie KEV verhoudingen dan? Kwa %
 
sterker nog, low carb dieten is het énige effectieve dieet..
 
Effectief denk ik wel, maar wel onnodig als je niet dieper dan <10 a 8% BF wilt gaan.

Helemaal mee eens. Volgens mij is het een stuk gezonder om gewoon een gevarieerde voeding te hebben en daarmee kan je ook prima cutten tot een mooi vetpercentage. Al die low-carb dieten (en keto) zijn volgens mij op de lange termijn helemaal niet zo gezond.
Maarja dat is een keuze die ieder voor zich moet maken. Zelf cut ik nu gewoon met een 40/40/20 (K/E/V) verhouding en dat gaat ook prima. Misschien duurt het wat langer maar voor mij staat gezondheid en complete voeding op nummer 1, dan moet ik maar wat meer geduld hebben.

Niets ten nadele van mensen de wel low-carb of keto dieten volgen hoor, het lijkt mij alleen onnodig voor veel mensen. Het zal inderdaad een ander verhaal zijn als je onder de 10% vet wil komen bijvoorbeeld, maar daar heb ik geen ervaring mee.

Keto lijkt ook wel de hype van het moment, iedereen op dit forum lijkt wel een ketodieet te volgen. Het zal zeker effectief zijn, maar ik geloof dus gewoon meer in een complete voeding met een meer gebalanceerde KEV verhouding.
 
Keto lijkt ook wel de hype van het moment, iedereen op dit forum lijkt wel een ketodieet te volgen. Het zal zeker effectief zijn, maar ik geloof dus gewoon meer in een complete voeding met een meer gebalanceerde KEV verhouding.

Keto dieeten gaan van de verkeerde veronderstelling uit dat als je vet verbrand dat je dan ook vet verliest... Helaas is dit niet waar. Je kunt namelijk zelfs groeien en toch vet verbranden. Het grootste geheim van cutten is minder calorieën innemen dan je verbrandt. Minder KH nemen en meer vet lijdt niet tot automatisch tot een calorie-tekort.

Wel kan een keto-dieet sommige mensen (vooral die met een slechte KH/insuline-huishouding) helpen bij het onderdukken van honger.
 
Keto dieeten gaan van de verkeerde veronderstelling uit dat als je vet verbrand dat je dan ook vet verliest... Helaas is dit niet waar. Je kunt namelijk zelfs groeien en toch vet verbranden. Het grootste geheim van cutten is minder calorieën innemen dan je verbrandt. Minder KH nemen en meer vet lijdt niet tot automatisch tot een calorie-tekort.

Wel kan een keto-dieet sommige mensen (vooral die met een slechte KH/insuline-huishouding) helpen bij het onderdukken van honger.

Zoals ik al zei cut ik zelf ook gewoon met een 40/40/20 KEV verhouding en inderdaad gewoon door minder kcal in te nemen dan ik verbrand (met cardio erbij). Dit werkt uitstekend.

Zelf weet ik niet zoveel van de wetenschap achter het ketodieet. Mijn vriendin heeft me wel een keer wetenschappelijk uitgelegd waarom het ongezond is (die studeert in deze richting) maar daar zaten zoveel wetenschappelijke termen in dat ik het niet na kan vertellen :).
 
Constant low-carb niet, carb cycling wel.
 
Nee. Ik cardio liever.
 
Nee. Dat ze werken zal ik niet ontkennen, echter is het niet noodzakelijk (zeer) laag op koolhydraten te zitten. Verreweg het belangrijkst is een kcal-tekort, en daar zal ook een low-carb dieet aan moeten voldoen. De meerwaarde van het vervangen van carbs door vetten valt nog maar te bezien. Koolhydraten blijven belangrijk voor (intensief) presteren denk ik.
 
Ja, maar wel refeeds er bij.
 
idd het enige echte wat ook voor langere tijd te doen is,je mag meer eten en lekkerder als je in eerste instantie denkt.
Wordt een way of life.
niet onbelangrijk is dat het vult en je hoeft de hele dag en geen honger te hebben, ook niet tijdens 20 gram carbs per dag
Hiermee zeg ik niet dat je met je carbs kunt schuiven indien noodzakelijk,als je je zwak voelt,liuster naar je lichaam.

Mijn cholestorol en bloeddruk gingen ook naar beneden....:D

Is net als met alles,als je er echt voor wilt gaan, denk aan de 7 P's

Proper Planning and Preparation Prevents Piss Poor Preformance

anders wordt het, Piss Poor Planning makes Poor Performance en dat geld voor alles in het leven.
 
Laatst bewerkt:
+1

Absoluut niet nodig voor mensen die 15+ zijn.

Ben ik niet mee eens. Mensen met hoger vet% hebben de pech dat hun insuline produktie anders werkt en hebben daardoor een lagere tolerantie dan mensen met een lager vet%.

Ik vind het juist perfect voor iemand met een hoog vet% om op een niet sportdag zo min mogelijk carbs te eten en voornamelijk uit groenten. En op een sportdag zorgen voor 300-350gr carbs om genoeg energie te hebben om te kunnen sporten.

Ter compensatie gooi je op niet sportdagen wel het vet/eiwit gehalte wat omhoog om aan de kcal te komen.

Wanneer is iets nou low carb? Onder de 100gram?

En wat zijn jullie KEV verhoudingen dan? Kwa %

Werken met % is outdated en klopt geen **** van om voedingsstoffen te verdelen. Enige % dat ik enigsinds aanhoud is dat voor vet. Had ergens op BB.com eens gelezen dat 30% van kcal het beste is, maar op carbcycle gaat het soms tot 40% omdat de dag er na maar 10% ofzo is als je terug rekend.

Gewoon makkelijk doen.
2.5 a 3gr eiwit per 1kg lichaamsgewicht (dus niet VVM)
30% van totale kcal aan onv. vet
rest wat qua kcal overblijft aan carbs.

En low carb zie ik als 35-150gr.
 
Ben ik niet mee eens. Mensen met hoger vet% hebben de pech dat hun insuline produktie anders werkt en hebben daardoor een lagere tolerantie dan mensen met een lager vet%.

Ik vind het juist perfect voor iemand met een hoog vet% om op een niet sportdag zo min mogelijk carbs te eten en voornamelijk uit groenten. En op een sportdag zorgen voor 300-350gr carbs om genoeg energie te hebben om te kunnen sporten.

Ter compensatie gooi je op niet sportdagen wel het vet/eiwit gehalte wat omhoog om aan de kcal te komen.



Werken met % is outdated en klopt geen **** van om voedingsstoffen te verdelen. Enige % dat ik enigsinds aanhoud is dat voor vet. Had ergens op BB.com eens gelezen dat 30% van kcal het beste is, maar op carbcycle gaat het soms tot 40% omdat de dag er na maar 10% ofzo is als je terug rekend.

Gewoon makkelijk doen.
2.5 a 3gr eiwit per 1kg lichaamsgewicht (dus niet VVM)
30% van totale kcal aan onv. vet
rest wat qua kcal overblijft aan carbs.

En low carb zie ik als 35-150gr.



dat kan ;)
 
Zelf eet ik nu per dag max 30 gr aan carbs. Merk dat het werkt. Definitie wordt steeds beter en buikje is aan het verdwijnen. Gekke is dat ik ook sterker ben geworden. Refeed is tot nu toe 1x per 2 weken. Alleen een maaltijd overigens.
 
Wetenschappelijk onderzoek toont geen voordeel aan in low carb boven low fat dieeten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven