1. (werkt op alle apparaten, ook desktop, behalve iphone/ios)

    Ontzet Notitie

vintage genetics

Topic in 'Trainingsschema's en Programma's' gestart door Kieft, 12 jan 2019.

Bezoekers aanwezig in Topic (Leden: 0, Gasten: 1)

  1. Kieft

    Kieft Gelsenkirchen Elite Member +10 jaar member 5x Challenge Winner Topic Starter

    Berichten:
    7.271
    Leuk Bevonden:
    1.422
    Geslacht:
    Man
    Karma:
    5.658.828
    Ik volg het youtube kanaal van Wesley Vissers momenteel en moet zeggen leuk om te volgen en het motiveert ook. Nog meer mensen?

    Zijn trainingen zijn compleet anders dan ik al jaren doe. Als natural altijd veel op kracht training gericht, daar waar hij vooral focust op pomp en totaal niet naar het gewicht kijkt. Nu mijn krachtwinst steeds lastiger haalbaar lijkt, veel pijntjes de dag erna en de motivatie wat daalt omdat er weinig doelen te behalen zijn lijkt een tijdige overstap naar echte hypertrofie training even een goede keuze.

    In hoe verre zou zijn methode effectief kunnen zijn voor een natural. Stel ik heb met een oefening een 5rm van 100kg dan pak ik bijvoorbeeld 3 sets van 95kg met 5 reps op 9 (soms 10) RPE en klaar. Mijn warming up zo kort mogelijk om geen kracht te "verspillen" voor de echte werksets. Ik heb geleerd als natural het best gewoon zo zwaar mogelijk te trainen, met wat minder volume. Werd je sterker dan was dit ook goed voor de groei.

    Vissers daarentegen pakt liever 6 setjes in piramide van 50-60-70-80-90-95 (als hij even sterk zou zijn), direct hoog in reps tot 12 herhalingen en op het einde pas 1 setje op 9 RPE. Pomp is waar het vooral om draait en hoeveel er op de halter ligt maakt hem niks uit.

    Wie nog meer goede ervaringen met dit soort piramide sets waarbij je eigenlijk niet meer tot je echte 5 rm zone gaat trainen maar veel lichter pakt met meer herhalingen?
     
  2. Borstkas

    Borstkas Competitive Bodybuilder

    Berichten:
    1.850
    Leuk Bevonden:
    456
    Geslacht:
    Man
    Karma:
    154.772
    Lengte:
    1m88
    Massa:
    96kg
    Met Vissers methode vis je achter het net.

    Natural > progressief overladen, punt.
     
    Schwarzeneggertje vindt dit leuk.
  3. Schwarzeneggertje

    Schwarzeneggertje Competitive Bodybuilder

    Berichten:
    1.874
    Leuk Bevonden:
    1.256
    Geslacht:
    Man
    Karma:
    6.002.673
    Lengte:
    1m87
    Massa:
    110kg
    Vetpercentage:
    15%
    Mee eens.

    Vissers is op de bank wel weer zo sterk dat hij heel goed moet opwarmen om bij zijn topset (zag laatst 8x170kg + 2 assisted reps) geen blessure op te lopen.

    Maar hoeveel topsets een natural per oefening moet doen is moeilijk te bepalen. Niet te veel en vooral niet te weinig.
     

Deel Deze Pagina

  1. Deze website gebruikt cookies om inhoud en advertenties te personaliseren, uw ervaring aan te passen en u ingelogd te houden als u zich registreert.
    Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies.
    Ontzet Notitie