XXL Nutrition

virus!

Bezoekers in dit topic

maniac

Puny human
Elite Member
15 jaar lid
Lid geworden
4 nov 2002
Berichten
7.335
Waardering
54
Heeft er iemand verstand van virussen(op je computer)?
Buiten mijn schuld om staat er nu een virus op mijn computer. Ik heb me C-schijf online laten scannen door McAfee.
Ik kreeg als resultaat onder het kopje virus: Exploit-CodeBase trojan.
Weet iemand wat?
 
naar www.norton.com gaan
Dan ff zoeken in het virus encyclopedie naar die virus.
en dan kijken of er een removal tool voor is.

Heb je geen virusscanner op je pc staan? Zo niet, dan zou ik er maar snel ff 1tje downloaden.

Die virus is een trojan waarmee hackers toegang kunnen krijgen tot jouw pc.
 
Ik kon het niet weg laten halen, maar ik ga ff verder zoeken.
Ik heb eigenlijk geen virusscanner nodig, omdat ik eigenlijk nooit wat download. Maar mijn vriendin is niet zo op de hoogte van de dingen waar je op moet letten bij het openen van mailtjes op je Hotmailadres en nu heb ik dus een virus op me computer.
Lekker he.
In ieder geval bedankt.
 
Virussen.....echt klote man.

Ik krijg nu haast elke dag zo'n love of friend of iets anders met zo'n titel-virus. Het is een screensaver bestand (.scr) maar dit is dus een virus. Heb het idee dat iemand het virus heeft en dat het virus steeds mails met een virus naar mij stuurt. Er staat als afzender 'onbekend'... dus ik weet ook niet wie... erg irri :mad:

dus pas ook op voor dit virus!
 
Ik denk dat de pop3-server van mijn emailprovider het weghaalt, want ik heb al in geen tijden meer email binnengekregen :) Maniac, zeker als je vriendin niet zo'n computerwizard is: gewoon virusscanner installeren en laten runnen! Enkele jaren terug kon dat nog vervelend zijn door te veel geheugengebruik, maar nu zijn alle compu's zo snel dat het niet (veel) meer uitmaakt.
 
Zo goed nieuws, want ik had iedereen in mijn adressenbestand een waarschuwing gestuurd en kreeg een mailtje terug van iemand waarin stond hoe je het virus moest verwijderen en dat heb ik net gedaan. Dus als het goed is is die nou weg. Nu nog ff opnieuw laten scannen en dan weet ik het zeker.

Het was Bugbear, zo heette het virus.

En mijn vriendin laat ik gewoon niet meer achter me computer:D :D
 
Originally posted by maniac
En mijn vriendin laat ik gewoon niet meer achter me computer:D :D
Je kunt haar beter inlichten over wat ze wel en niet moet doen, en een virussscanner installeren. Maar dat weet je zelf ook wel :p
 
Nee. ze mag er gewoon niet meer achter:D
Ze koopt er zelf maar een:D
 
Back
Naar boven