MuscleMeat

Vis te vaak ongezond?

Bezoekers in dit topic

Jarco

Cool Novice
Lid geworden
18 feb 2011
Berichten
84
Waardering
0
Lengte
1m88
Massa
85kg
Vetpercentage
19%
Ik krijg momenteel 7 keer per week vis bij de lunch, vooral vette vis soorten (zalm, kabeljouw, tonijn) is dit wel gezond, gezien de troep er in de oceanen zit?
 
De slogan van menig viskraam luidt niet voor niets:

VIS, OMDAT HET ZO GEZOND IS

Maak je dus geen zorgen, en voer het op tot 14 keer per week (2 maal daags).

Je vaart er wel bij! :thumbs:
 
ik neem ook 7 keer per week vis de een zegt dat het achterhaald is en de de ander zegt dat het gewoon kan ik zou zeggen gewoon eten lekkere eitwitjes!
 
Veelal onverzadigde vetten en eiwitten, prima toch?
 
De slogan van menig viskraam luidt niet voor niets:

VIS, OMDAT HET ZO GEZOND IS

Maak je dus geen zorgen, en voer het op tot 14 keer per week (2 maal daags).

Je vaart er wel bij! :thumbs:

Voedingscentrum adviseert 2 maal per week, niet 7 maal .. zal wel een reden voor zijn. Meer is niet altijd beter.

---------- Post toegevoegd Thu 27 Oct 2011 om 08:25 ----------

Ik krijg momenteel 7 keer per week vis bij de lunch, vooral vette vis soorten (zalm, kabeljouw, tonijn) is dit wel gezond, gezien de troep er in de oceanen zit?

Veel vis komt helemaal niet uit de oceaan. (ik weet niet of dat noodzakelijkerwijs beter is).
 
Vette vis bevat meer kwik, en andere metalen dan dat gezond zou zijn.
Hoe groter (dus ouder) een vis is, hoe meer kwik.

Of het nu wilde vis is, of kweekvis is (die weer gevoerd wordt met wilde vis), zou niet uitmaken.
 
Ik krijg momenteel 7 keer per week vis bij de lunch, vooral vette vis soorten (zalm, kabeljouw, tonijn) is dit wel gezond, gezien de troep er in de oceanen zit?

kabeljauw en tonijn zijn overigens niet bepaald vette vis.

---------- Post toegevoegd Thu 27 Oct 2011 om 08:39 ----------

Vette vis bevat meer kwik, en andere metalen dan dat gezond zou zijn.
Hoe groter (dus ouder) een vis is, hoe meer kwik.

Of het nu wilde vis is, of kweekvis is (die weer gevoerd wordt met wilde vis), zou niet uitmaken.

Als je ze zelf voert kun je ook zelf bepalen wat er in gaat en heb in in theorie geen last van de verontreininging van de oceaan. (niet alle vis wordt gevoerd met wilde vis)
 
Vis is gewoon gezond voor je :) kijk elke dag kibbeling das een ander verhaal ;)
 
Als je ze zelf voert kun je ook zelf bepalen wat er in gaat en heb in in theorie geen last van de verontreininging van de oceaan. (niet alle vis wordt gevoerd met wilde vis)
Ik zie mezelf nu geen zalm/makreel/watdanook kweken.

Nee, maar roofvis wel. En ik dacht dat makreel, zalm en tonijn alle 3 roofvissen waren?

Maar volgens mij is dat kwik verhaal verwaarloosbaar. Alleen als er gezegd wordt dat vis ongezond is, is dat meestal het argument, dus vandaar.
 
Voedingscentrum adviseert 2 maal per week, niet 7 maal .. zal wel een reden voor zijn. Meer is niet altijd beter.
Ik denk om het realistisch te houden voor mensen.
 
Voedingscentrum moet je sowieso niet naar luisteren.
 
Voedingscentrum moet je sowieso niet naar luisteren.

Je moet wel naar ze luisteren, alleen niet alles blind aannemen. Altijd je verstand gebruiken en je afvragen waarom ze iets adviseren of juist niet.

---------- Post toegevoegd Thu 27 Oct 2011 om 09:36 ----------

Nee, maar roofvis wel. En ik dacht dat makreel, zalm en tonijn alle 3 roofvissen waren?

Veelal worden ze gevoerd met vismeel (inderdaad gemaakt van vis), maar er wordt heftig geexperimenteerd met plantaardige eiwitten.

Maar volgens mij is dat kwik verhaal verwaarloosbaar. Alleen als er gezegd wordt dat vis ongezond is, is dat meestal het argument, dus vandaar.

Normaal gesproken wel, maar let wel dit zijn BB'ers die 7 keer per week zalm eten helemaal niets bijzonders vinden. Al gata dit de meesten toch wel net iets te ver: http://forum.dutchbodybuilding.com/f9/36-blikken-tonijn-per-dag-290037/
 
Laatst bewerkt:
Het is toch gewoon een feit dat er in (de meeste) vis kwik zit..?!
Maar ik vind zelf dat 1x per dag wel kan. Als je idd zulke absurde hoeveelheden gaat eten als 36blikken, dan lijkt het me wel dat de hoeveelheid kwik een rol gaat spelen.
 
Inderdaad, wat zei zeggen baseren ze op wetenschappelijk onderzoek. Niks van waar. :rolleyes:
Helaas geen onafhankelijk onderzoek en daarnaast ook heel selectief.
Zou als je iets wilt weten gewoon zelf wat inlezen, ipv het van zo'n instelling over te nemen.
 
Het is toch gewoon een feit dat er in (de meeste) vis kwik zit..?!
Maar ik vind zelf dat 1x per dag wel kan. Als je idd zulke absurde hoeveelheden gaat eten als 36blikken, dan lijkt het me wel dat de hoeveelheid kwik een rol gaat spelen.

verschilt per vissoort:
[Link niet meer beschikbaar]
 
Dat zijn toch totaal geen vette vissen in de op, niet zoals makreel, haring ed.
 
De 'verse' vis die je in Nederland over het algemeen koopt is al minimaal twee weken oud, nee dank je. Dan neem ik liever voor die enkele keer op tonijn na, enkel dagvers. Ben niet een enorme liefhebber.
 
De 'verse' vis die je in Nederland over het algemeen koopt is al minimaal twee weken oud, nee dank je. Dan neem ik liever voor die enkele keer op tonijn na, enkel dagvers. Ben niet een enorme liefhebber.

Waar haal je die info vandaan?
 
Back
Naar boven