XXL Nutrition

visa aanvraag voor Amerika (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Ophef om actie handhaver: ’Triest, bij een uitvaart’

Updated Vandaag, 00:43

Gisteren, 22:54 in BINNENLANDROSMALEN - Een handhaver van de gemeente Rosmalen heeft de woede van inwoners op de hals gehaald met een volgens hen ’trieste’ actie. Ook de nasleep ervan wekt - in meerdere opzichten - irritatie op.

Een café-eigenaar beschrijft het voorval. Hij zag hoe een handhaver van de gemeente de bestuurder van een rouwauto aansprak, terwijl die druk was met een uitvaart. „Is het nu echt nodig om diegene er op te wijzen dat hij 10cm op een invalidenparkeerplaats staat?”, schreef Patrick Langenbach op zijn sociale media-accounts.


Langenbach kreeg bijval van Jos van Son, oud-wethouder van Den Bosch. „Ik heb het mogen aanschouwen. Een diep trieste aanleiding en compleet het verkeerde moment om je te laten gelden”, aldus Van Son.

„Het was inderdaad triest”, verklaart Langenbach aan De Telegraaf. „Op zo’n moment je laten gelden... Dat de auto 10 centimeter moet opschuiven maar deze keer mag blijven staan. Een, eh, onhandige actie”, aldus de eigenaar van horecagelegenheden De Kentering en D'n Beer.







als dit bij de begrafenis van mijn kind was gebeurt had ik ook een poging tot doodslag op mijn geweten gehad want ik had meneer de handhaver alle hoeken van de parkeerplaats laten zien
,zo snel escaleert irritatie tot een poging tot doodslag ,m.a.w jullie oordelen te snel over de eventuele oorzaak en daad,misschien hadden deze lieden wel zijn zusje bedreigd,aangerand
of mishandeld ,de een gaat dan naar de politie en de ander lost het zelf op ,de juridische kwalificatie doodslag klinkt al snel veel enger dan de werkelijke gang van zaken,

met alle respect maar de laatste tijd zitten op dit forum maar wereldvreemde mensen,

ze denken allemaal veel wijsheid in pacht te hebben maar dit is alleen gebaseerd

op boekenwijsheid ,in het echte leven zijn ze blijkbaar nog zo groen als gras
 
Laatst bewerkt:
Ja... okay...

maar 4 x poging doodslag? Dat was niet even een verstandsverbijstering lijkt mij...:scratch:
 
Ja... okay...

maar 4 x poging doodslag? Dat was niet even een verstandsverbijstering lijkt mij...:scratch:



poging tot doodslag klinkt heel eng maar valt in de praktijk reuze mee ,



Richtlijn voor strafvordering poging doodslag
Rechtskarakter: Aanwijzing i.d.z.v. artikel 130, lid 4 Wet RO

Van: College van procureurs-generaal

Aan: Hoofden van de OM-onderdelen

Registratienummer: 2015R058

Datum inwerkingtreding: 01-12-2015

Publicatie in Stcrt.: pm

Vervallen:

Relevante beleidsregels OM: Aanwijzing kader voor strafvordering en OM-afdoeningen (2015A001)

Wetsbepalingen: art. 287 en 45 Wetboek van Strafrecht

Bijlage(n): –

Beschrijving
Deze richtlijn heeft betrekking op diverse vormen van geweld die te kwalificeren zijn als poging doodslag.

Voor kindermishandeling e.d. is een afzonderlijke richtlijn.

Basiscasus/delict
Poging tot doodslag, alleen gepleegd.


Letsel

First offender

Schoppen tegen het hoofd

of

Verdrinken/verwurgen

of

Slachtoffer ergens in / voor /af duwen

of

Met een auto opzettelijk inrijden op een persoon*

Geen/ licht / zwaarder letsel

GS 12 tot 28 maanden

Zwaar lichamelijk letsel**

GS 40 tot 52 maanden

Blijvende ernstige lichamelijke gevolgen/ invaliditeit/hulpbehoevendheid**

GS 5 tot 7 jaren

Steken met een mes of vergelijkbaar voorwerp

of

Gebruik slagwapen/zwaar voorwerp

Geen/ licht / zwaarder letsel

GS 24 tot 42 maanden

Zwaar lichamelijk letsel

GS 4 tot 6 jaren

Blijvende ernstige lichamelijke gevolgen/ invaliditeit/hulpbehoevendheid

GS 6 tot 8 jaren

Schieten met een vuurwapen in de richting van een persoon

(n.b. het wapenbezit apart ten laste leggen!)

Geen/ licht / zwaarder letsel

GS 36 tot 48 maanden

Zwaar lichamelijk letsel

GS 6 tot 8 jaren

Blijvende ernstige lichamelijke gevolgen/ invaliditeit/hulpbehoevendheid

GS 8 tot 10 jaren

Bijzonderheden

Transactie of strafbeschikking is niet mogelijk, noch een kale taakstraf (art 22b lid 1 sub a Sr)

Strafverzwarend is onder andere:

Meerdere slachtoffers

Jegens ambtenaren of andere gezagsfunctionarissen***

Evenement of voetbalgerelateerd***

Alcohol/drugs en (uitgaans)geweld***

Discriminatoire aspecten***

Agressie in het verkeer (niet zijnde inrijden met auto op persoon)

Confrontatie opgezocht door verdachte

Medeplegen

Voorwerp van te voren meegenomen door verdachte (geen voorbedachte raad)

(Ernstige) recidive


 
Laatst bewerkt:
Vieze jij ik heb jaren strafrecht gedaan dus ik weet wel een beetje hoe en wat, maar dan nog. 4x doodslag tenlaste gelegd krijgen, 8 jaar gevangenisstraf opgelegd krijgen betekent niet dat “het allemaal wel meevalt”.

Niets tegen The Hoff sommige dingen gebeuren, en soms is het uitgelopen op iets wat je van te voren helemaal niet had gewild en in the heat of the moment uitloopt op iets ernstigs.

Maar laten we nou niet doen alsof zo’n tenlastelegging en opgelegde straf “reuze mee valt”.

Nogmaals, ik ken het verhaal niet dus je kunt er niet over oordelen, maar dat neemt niet weg dat er blijkbaar iets goed mis gegaan is. Desalniettemin heeft hij zijn straf uitgezeten en vind ik dat het dan afgedaan is en dat je iemand daar niet meer op mag aanrekenen. Ik hoop van harte dat hij op reis kan voor zn werk zonder problemen, het is super vervelend als je je leven betert en problemen van vroeger blijven je in de wegstaan.
 
Maar laten we nou niet doen alsof zo’n tenlastelegging en opgelegde straf “reuze mee valt”.

:roflol: dat reuze meevallen is misschien iets te eufemistisch omschreven,ik ben een jongen van de straat dus vind het nogal snel meevallen

ik heb jaren strafrecht gedaan

wist ik,je doet toch iets met letselschades

het is super vervelend als je je leven betert en problemen van vroeger blijven je in de wegstaan.

yep ,na je gevangenisstraf begint je echte straf pas
 
interresant topic. Zit ook met een strafblad en wil ooit toch echt weer the states in voor vakantie en familiebezoeken.
Ben ook altijd benieuwd naar mensen die met een strafblad wel zijn binnengekomen onder de huidige regering.
Best bet lijkt tot nu toe te liegen bij de esta aanvraag. Maar voorlopig wacht ik het nog even af.
Genoeg landen te bezoeken en geen zin om daar 24 u vastgehouden te worden om vervolgens linea recta weer terug te moeten.
 
Ik vond overigens dit vlogje van onze nederlandse fitness celebz, wel interessant
Zij werden er ook uitgepikt en mochten linea recta terug.

Misschien dus goeie tips...draag thermokleding onder je kleren, aangezien je maar 1 kledingstuk per lichaamsdeel aan mocht.

En geen taco bell, aangezien de plee midden in de cel staat tussen 10 anderen..
 
Ophef om actie handhaver: ’Triest, bij een uitvaart’

Updated Vandaag, 00:43

Gisteren, 22:54 in BINNENLANDROSMALEN - Een handhaver van de gemeente Rosmalen heeft de woede van inwoners op de hals gehaald met een volgens hen ’trieste’ actie. Ook de nasleep ervan wekt - in meerdere opzichten - irritatie op.

Een café-eigenaar beschrijft het voorval. Hij zag hoe een handhaver van de gemeente de bestuurder van een rouwauto aansprak, terwijl die druk was met een uitvaart. „Is het nu echt nodig om diegene er op te wijzen dat hij 10cm op een invalidenparkeerplaats staat?”, schreef Patrick Langenbach op zijn sociale media-accounts.


Langenbach kreeg bijval van Jos van Son, oud-wethouder van Den Bosch. „Ik heb het mogen aanschouwen. Een diep trieste aanleiding en compleet het verkeerde moment om je te laten gelden”, aldus Van Son.

„Het was inderdaad triest”, verklaart Langenbach aan De Telegraaf. „Op zo’n moment je laten gelden... Dat de auto 10 centimeter moet opschuiven maar deze keer mag blijven staan. Een, eh, onhandige actie”, aldus de eigenaar van horecagelegenheden De Kentering en D'n Beer.







als dit bij de begrafenis van mijn kind was gebeurt had ik ook een poging tot doodslag op mijn geweten gehad want ik had meneer de handhaver alle hoeken van de parkeerplaats laten zien
,zo snel escaleert irritatie tot een poging tot doodslag ,m.a.w jullie oordelen te snel over de eventuele oorzaak en daad,misschien hadden deze lieden wel zijn zusje bedreigd,aangerand
of mishandeld ,de een gaat dan naar de politie en de ander lost het zelf op ,de juridische kwalificatie doodslag klinkt al snel veel enger dan de werkelijke gang van zaken,

met alle respect maar de laatste tijd zitten op dit forum maar wereldvreemde mensen,

ze denken allemaal veel wijsheid in pacht te hebben maar dit is alleen gebaseerd

op boekenwijsheid ,in het echte leven zijn ze blijkbaar nog zo groen als gras

Het maar normaal vinden dat je poging tot doodslag aan je broek hebt blijkt imo meer van wereldvreemdheid dan het tegenovergestelde. Voor de meerderheid van de mensen is dat namelijk niet normaal, en al helemaal niet als je te maken hebt met een zielige boa.
 
Het maar normaal vinden dat je poging tot doodslag aan je broek hebt blijkt imo meer van wereldvreemdheid dan het tegenovergestelde. Voor de meerderheid van de mensen is dat namelijk niet normaal, en al helemaal niet als je te maken hebt met een zielige boa.
:iagree:
 
Kleine uitleg over de poging tot doodslag.
1 x vond ik het terecht daar waar ik schade aan iemand heb toe gebracht.
Ik heb hierna meteen het plaats delict verlaten waarna er nog 3 mensen gewond zijn geraakt.
Desondanks ben ik tot 4x poging tot veroordeeld. Iemand die er ook bij was maar niets had gedaan is ook voor 4 x veroordeeld en dit terwijl hij niemand met een vinger heeft aangeraakt.

Mijn esta is nog steeds niet binnen. Even aankijken hoe dat verloopt. Wanneer deze binnen is zal ik sowieso afreizen.
Een collega vna mij die ook hier werkt is ook afgereisd een tijdje terug en heeft ook nee ingevuld op die vraag. En hij had ook een strafblad
Werd alleen opgehouden omdat hij een andere vraag niet correct had ingevuld.

Wordt vervolgd...
 
Iemand die er ook bij was maar niets had gedaan is ook voor 4 x veroordeeld en dit terwijl hij niemand met een vinger heeft aangeraakt.
Dit klinkt alsof dit niet in NL kan gebeuren maar ken zelf iemand die ooit 12 jaar hoorde eisen wegens poging tot doodslag, poging tot wederrechtelijke vrijheidsberoving en nog wat van zuks. En dat terwijl hij enkel in een taxi zat bij een bezoek aan Volendam. Had 100% niks te maken met hetgeen zich buiten de taxi afspeelde. Uiteindelijk volgde wel vrijspraak. Sindsdien ben ik enigszins meer voorzichtig, heus geen paranoïde maar geen blind vertrouwen.
 
we waren met zijn 4e op stap. 3 zijn er veroordeeld. 1 ervan is alleen opgeroepen als getuige maar nooit geen aanklacht tegen geweest.
Maar goed het is wat het is. Ook een flinke tijd geleden geweest. Niet te veel terug kijken in het verleden.
Ik probeer het liever nu op kosten van de zaak dan wanneer ik met me vrouw en kinderen op het vliegveld sta voor een vacantie en ik terug gestuurd wordt.

Esta is gisteren met de mail binnen gekomen. Nu nog wachten tot ik een datum heb van vertrek.
 
6 uur geleden ingecheckt in het holiday inn hotel in Canton Ohio. Geen enkele problemen gehad met de douane hier.
Vroeg alleen wat ik kwam doen en mocht na het geven van me vingerafdrukken gewoon door reizen.

Wel erg koud hier. Flink pak sneeuw en zojuist was het -16 celsius hier.

Conclusie kun je afreizen met een strafblad naar de states. Antwoord ja.
Is het aan te raden? Dat is ieder voor zich. Maar ze kunnen in ieder geval niet zomaar in de database kijken van onze justitie.
 
6 uur geleden ingecheckt in het holiday inn hotel in Canton Ohio. Geen enkele problemen gehad met de douane hier.
Vroeg alleen wat ik kwam doen en mocht na het geven van me vingerafdrukken gewoon door reizen.

Wel erg koud hier. Flink pak sneeuw en zojuist was het -16 celsius hier.

Conclusie kun je afreizen met een strafblad naar de states. Antwoord ja.
Is het aan te raden? Dat is ieder voor zich. Maar ze kunnen in ieder geval niet zomaar in de database kijken van onze justitie.

goed nieuws ,ben oprecht blij voor je bro
 
goed nieuws ,ben oprecht blij voor je bro
Moet eerlijk zeggen dat ik erg nerveus was toen ik bij het hokje moest komen. Maar 30 seconden later was het al weer voorbij.
Het boarden voor me.2e vlucht daar was wel een drama maar had verder geen vervellende gevolgen. Al met al een geslaagde dag. Leuke auto opgehaald. Ford .... full options. Even op de zaak weesten kijken dasrna een paar stella artois gedronken en morgen eerst eens fatsoenlijke sigaren scoren. Hier hebben ze alleen met filter of smaakje. Bijna 23.00 hier dus tijd om te gaan slapen
 
Back
Naar boven