Fitness Seller

Visjes uit blik

  • Topic starter Kastoe
  • Startdatum
  • Reacties 42
  • Weergaven 3K
  • Volgers 15

Bezoekers in dit topic

Kastoe

Novice
Lid geworden
10 jun 2019
Berichten
18
Waardering
6
Lengte
1m72
Massa
68kg
Vetpercentage
20%
Ik ben een beetje aan het kijken naar wat ik bij mijn rijst kan doen, en vroeg me af, wat zijn jullie ervaringen met sardines/makreel/tonijn uit blik? Hoe eten jullie dit zelf, en wat zijn jullie voorkeuren hieruit? Zelf vind ik tonijn niet te kanen maar sardines zijn wel erg hoog in omega 3 en dit vind ik zelf lekker door mn rijst heen. Wel nadelig dat een blik tonijn zo even 40g eiwit heeft maarja.
 
Ik vind het persoonlijk niet te vreten.
 
Ik eet af en toe een blikje tonijn, pilchards of sardines, meestal gewoon zo uit het blikje, soms door koude pasta.
 
Ik wil is proberen een goeie sandwhich te maken met sardines
 
Makreel is idd ook lekker, maar wel erg vettig​
 
Ik eet ongeveer elke dag zo'n blikje tonijn, gewoon na de boterham nog erbij proppen.
Ik pak dan tonijnstukken in zonnebloemolie, laat de olie eruit lopen en eet gewoon de tonijn op.

Voor mij is dit prima te eten, lekker makkelijke eiwitten.
 
Ik eet af en toe een blikje tonijn, pilchards of sardines, meestal gewoon zo uit het blikje, soms door koude pasta.
zo doe je dat !
makreel in tomaten saus op een machtig brood is best te doen ^^
 
Hier ook elke dag tonijn (op waterbasis).
Dekseltje losmaken het water eruitdrukken. In een kommetje met rauwkost en wat komkommer. Is goed te doen

Of op brood met gekookt ei
 
Tonijn op waterbasis: mengen met wat ketchup of 5% mayo en wat ui/augurk erdoor. Je moet er zelf wat van maken als je er niet van houdt. Je hebt ook tonijn in groenten
Ook erg lekker.

Sardines kan je gewoon lekker zo uit het blik eten. Vind ik zelf erg lekker. Sardines op brood met wat ketchup. Je kan ze heel makkelijk door pasta doen. Erg lekker. Op Sicilie heb je zalige pasta con sardinhas. Met wat italiaanse kruiden en een beetje olie van de vis is het echt zalig. Ze eten dit trouwens wel als voorgerecht :)

Makreel uit blik heb je in een olie/water variant maar ook met tomatensaus. Lekkere vettigere vis. Kan je ook prima zo snacken met een olijfje erbij. Moet je van houden.
Maar ook wederom door pasta is het lekker. Ook erg lekker is om gekookte tuinbonen met een blikje makreel met tomatensaus te doen.

Philchards. Ook gewoon lekker zo of op brood. Ook lekker in een salade.

Bij lidl heb je ook allerlei varianten van wilde zalm (magere zalm dus eignlijk) in allerlei sauzen. Oke.. wat meer aan kcal maar zalig om zo te eten maar ook lekker met een gebakken aardappeltje en groente en op brood. Je kan er alles mee.

Je hebt ook blikjes die als kant en klare maaltijd zijn. Zijn wat groter maar kom even niet op ed naam. Je hebt siciliaans, mexicaans en nog wat smaken.
 
Hier ook elke dag tonijn (op waterbasis).
Dekseltje losmaken het water eruitdrukken. In een kommetje met rauwkost en wat komkommer. Is goed te doen

Of op brood met gekookt ei
geen saus ? :P
 
Blik tonijn is btw 23, 5 gr eiwit. In water.
En ik vind het heerlijk. Pak om de dag een blikje, ik vind het lekker in een schaaltje met noten. Rare combi maar vind het lekker
 
Blik tonijn is btw 23, 5 gr eiwit. In water.
En ik vind het heerlijk.
Hangt van je blikje af. Je hebt die van uitleg gewicht 112 gram. Maar ook van uitlekgewicht 130 gram en 185 gram. ;)
 
Je hebt gelijk Klopt helemaal.
Refereerde naar mijn eigen 112 grams blikje haha.
 
Maar vind 40gr wel net teveel om zo uit blik te kanen
Aan het einde van zo een klein blikje heb ik het wel gehad.:D
 
Maar vind 40gr wel net teveel om zo uit blik te kanen
Aan het einde van zo een klein blikje heb ik het wel gehad.:D
Heb der net zo weinig moeite mee als 250 gr kip of een steak van 250 gram (laatste 2 wel lekkerder tho... :p ).... Je moet er alleen wat van maken.
Beetje ketchup erdoor (van die kantinezakjes oid). Of neem een zachtgekookt eitje erbij mee. Blikje afgieten en eitje met zachte dooier erdoor en genieten maar :o
 
Back
Naar boven