AndroidHealthClinic

Visolie capsules

Bezoekers in dit topic

yaymz

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
10 nov 2009
Berichten
85
Waardering
5
Lengte
1m76
Massa
86kg
FF een korte vraag, hoeveel visolie capsules (ik gebruik die van Powersupplements) nemen jullie dagelijks? Houd je ook rekening met noten en vette vis, omdat daar ook omega vetten in zitten? Bedankt.
 
Ik neem er per dag 4-6, maar als ik al genoeg makreel en zalm eet dan neem ik het niet of minder.
 
Ik neem er 1-2 [Link niet meer beschikbaar]p/d.
1 stuks bevat 420 mg EPA 210 DHA gelijk aan de ADH.

Ik houd verder geen rekening met de andere gezonde vetzuren die ik dagelijk consumeer, over het algemeen eten we toch teveel omega 6 hier in nederland.
 
Ik neem er 3 per dag. Die capsules van De Tuinen 1000 mg
 
vitaminecompleet

1 per dag van Vitaminecompleet.nl (550 dha+epa), zo te zien de goedkoopste uit de vergelijking daar, maar controleer zelf vooral: http://www.vitaminecompleet.nl/omega3/vergelijk.php

interessanter is haast nog de magnesium(citraat!) daar, van kennis (fanatieke sporter) hoor ik dat ie enorm verschil merkt. Energie tijdens, maar vooral ook na sporten
 
1 per dag van Vitaminecompleet.nl (550 dha+epa), zo te zien de goedkoopste uit de vergelijking daar, maar controleer zelf vooral: http://www.vitaminecompleet.nl/omega3/vergelijk.php

interessanter is haast nog de magnesium(citraat!) daar, van kennis (fanatieke sporter) hoor ik dat ie enorm verschil merkt. Energie tijdens, maar vooral ook na sporten

Idd het meest voordelig uit hun vergelijking. De visolie die ik neem kost 30Cent per 1000 mg (normale verkoop prjis per 120) en is zonder smaak.
Aan magnesium hebben veel nederlanders idd een tekort, suppletie met magenesium is daarom zeker het proberen waard.
 
Maar die rekenen wel €6,50 verzendkosten, bij Vitaminecompleet is het gratis geleverd. Snel gerekend kom je op zelfde uit. Scherpe prijs ook idd. Zijn er nog andere die net zo'n hoge kwaliteit hebben en goedkoop zijn?

O, Vitaminecompleet gaat door brievenbus, hoef je niet voor thuis te zijn, bij die andere ook?
 
FF een korte vraag, hoeveel visolie capsules (ik gebruik die van Powersupplements) nemen jullie dagelijks? Houd je ook rekening met noten en vette vis, omdat daar ook omega vetten in zitten? Bedankt.

Kan je niet beter vragen hoeveel visolie mensen nemen ipv hoeveel capsules? Want er zit wat inhoud aangaat nogal verschil tussen.
 
Heb het bij voedingsdeskundige arts nagevraagd.

1000-1500mg per dag is slim om je ontstekingsactiviteit na trainen te ondersteunen. Als je hard traint kan dat zeker geen kwaad. Boven de 4000mg kan het evt bloedstolling gaan beinvloeden, kun je als bovengrens aanhouden.

Als je wat meer (dan 400 bijv) gaat gebruiken per dag wordt het nog belangrijker dat de olie gereinigd is. Weet niet hoe dat zit bij Amerikaanse import-merk, heb mailtje naar vitaminecompleet gestuurd en die worden in de benelux geproduceerd en voor gereinigd gecertificeerd door Eurofins.
 
Lijnzaad schijn nog beter te zijn voor je omega's 3
 
re

Daar hebben we het over gehad, en hij zei dat lijnzaad juist een slechte bron voor epa en dha is omdat het lichaam maar heel moeizaam de omega-3 vetzuren (ala) weet om te zetten in de echt belangrijke epa en dha.

Bovendien zitten er in lijnzaad stoffen die ongunstige invloed kunnen hebben op testosteron.
 
Ik gebruik zelf een fles vloeibare visolie (Fundamentlis).. Nemen met een lepel en snel doorslikken.. Ik kan me herinneren dat het gelijk staat aan gemiddeld 10 capsules.. Verder kreeg ik de tip om lijnzaad dan maar achterwegen te laten, omdat je bij lijnzaad een bepaald enzym nodig hebt om de boel af te breken tot de benodigde APA en DHA...
 
Lijnzaadolie bevat niet alleen vetzuren, maar ook lignanen.

Lijnzaadolie is dus niet zomaar te verglijken met visolie.
 
Lijnzaadolie bevat niet alleen vetzuren, maar ook lignanen.

Lijnzaadolie is dus niet zomaar te verglijken met visolie.
Dus... Welk is het beste ? Heb dat lignanen gedoe opgezocht maar ben er niet echt veel wijzer uit.
 
EPA + DHA. Lijnzaad niet want dat is ala (en niet gunstig voor mannelijke hormonen), algen leveren geen epa. Alleen visolie levert epa en dha. In de natuur is de verhouding ongeveer 3:2. En uitkijken met verontreinigingen.
 
2, maar het hangt af van de dosis per cap. In mijn geval volstaan 2 caps om de aanbevolen dosis te bereiken. Meer nemen dan de aanbevolen dosis is nutteloos en mogelijk zelfs contraproductief.
 
Is vloeibare visolie beter dan capsules, of maakt dit weinig uit? (opname in het lichaam etc.)
 
Is vloeibare visolie beter dan capsules, of maakt dit weinig uit? (opname in het lichaam etc.)
Hetzelfde. Capsules zijn geloof ik wat duurder (maar als je de juiste shops kent valt dat ook weer mee).
 
Neem er zelf ook 1 per dag van Sunwell, ik heb in de nieuwe Kruidvat folder trouwens deze aktie gezien. Morgen na het werk eens stoppen, want ik zit ver zonder (let wel, het gaat hier wel degelijk om zowel visolie Omega 3 als visolie kind)

110yf4i.jpg
 
ik neem 's morgens , na de havermout & eieren, 1 cap visolie.
produkt uit de belgische Colruyt. ik geloof dat er 3000mg per cap in zit...

daarnaast moet ik eerlijkheidshalve zeggen dat ik elke dag 180g makreel eet, some icm zalm (ipv de gewoonlijke tonijn) én 25 à 30 gr walnootpitten (tussen de 5 en de 10 noten uit de 200g verpakkingen , ook uit Colruyt)

ik heb ook wel eens gelezen dat je die caps (vitaminen in het algemeen) nooit op je nuchtere maag mag nemen, want dan zou het niet goed geabsorbeerd worden door het lichaam

gr

s
 
Back
Naar boven