AndroidHealthClinic

Visolie verschil in prijs

Bezoekers in dit topic

FadderMakker

Ripped Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
1 feb 2006
Berichten
4.363
Waardering
243
Wat is nu het verschil tussen vis olie aangezien er grote prijsverschillen inzitten. Heb je een grote kans dat als je bv caps neemt van kruidvat, tuinen vervuilde metalen binnen krijgt of valt dat allemaal wel mee en hoef je niet perse visolie van een supplementen boer te nemen?
 
Het gaat bij visolie om de bestanddelen. Het belangrijkste is om mn Omega 3 te supplementeren.
Daarbij moet je vooral naar het EPA gehalte kijken.
Bij de meeste visolie supplementen moet je een stuk of 50 capsules nemen om de optimale hoeveelheid EPA binnen te krijgen.
Visolie capsules bevatten meestal ofwel 500mg ofwel 1000 mg visolie. Mn als het maar 500mg is is de kans erg groot dat er weinig EPA in zit.
De optimale hoeveelheid EPA is 1000mg. Als je dan de meeste potjes bekijkt en het EPA gehalte doorrekent, is de kans dat je je dood schrikt vrij groot.

Ik heb zelf het eigen merk van De Tuinen. Als je dan een grote pot neemt is het nog wel economisch. In die capsules zit 180mg EPA/capsule. Dus heb je aan 5/6 van deze capsules per dag genoeg.

Qua overige omstandigheden, zoals vervuiling, weet ik eerlijk gezegd niet echt of daar veel verschil in zit en hoe je daar achter zou kunnen komen.

Ik ga er dus vanuit dat het merk niet zo belangrijk is, als je er maar voor zorgt dat je een ieder geval een redelijke hoeveelheid EPA binnenkrijgt.
 
nu ken ik echt nix van visoliecaps en gebruik ze ook niet maar krijg je genoeg binnen als je elke dag een blikje tonijn eet of is dat dan weer anders en zitten de omega 3 vetten dan in het tonijn zelf of in de olie errond die ik er altijd uitpers :D
 
nu ken ik echt nix van visoliecaps en gebruik ze ook niet maar krijg je genoeg binnen als je elke dag een blikje tonijn eet of is dat dan weer anders en zitten de omega 3 vetten dan in het tonijn zelf of in de olie errond die ik er altijd uitpers :D

In tonijn zit geen vet........
 
nu ken ik echt nix van visoliecaps en gebruik ze ook niet maar krijg je genoeg binnen als je elke dag een blikje tonijn eet of is dat dan weer anders en zitten de omega 3 vetten dan in het tonijn zelf of in de olie errond die ik er altijd uitpers :D

De olie die je daar uit perst, is olijfolie. Daar zit geen omega-3 in. De tonijn in dat blikje, daar zit ook geen omega-3 in. De tonijn die wordt gevangen heeft wel omega-3 vetzuren, dat zit in zijn vet. Maar dat is niet het deel van de vis dat in het blikje terecht komt.
Zelfde geldt voor kibbeling, vissticks en meer van die witvisrommel. Geen omega-3. Alleen uit vette, hele vis als makreel, haring en zo kun je genoeg omega-3 halen. Lukt dat niet (onhandig, vies, geen tijd, te duur) dan kun je capsules nemen.
Persoonlijk zou ik nooit die van het Kruidvat, want daar telt alleen de prijs en staan ze tussen de ramsj-cd's en tampons. Ik koop het liever bij een shop die verstand van zaken heeft. Dan is de kans toch wat groter dat het zuivere olie is. Waarmee ik niet gezegd wil hebben dat het bij het Kruidvat geen zuivere olie is. Maar ikzelf zou die gok niet nemen.
 
De olie die je daar uit perst, is olijfolie. Daar zit geen omega-3 in. De tonijn in dat blikje, daar zit ook geen omega-3 in. De tonijn die wordt gevangen heeft wel omega-3 vetzuren, dat zit in zijn vet. Maar dat is niet het deel van de vis dat in het blikje terecht komt.
Zelfde geldt voor kibbeling, vissticks en meer van die witvisrommel. Geen omega-3. Alleen uit vette, hele vis als makreel, haring en zo kun je genoeg omega-3 halen. Lukt dat niet (onhandig, vies, geen tijd, te duur) dan kun je capsules nemen.
Persoonlijk zou ik nooit die van het Kruidvat, want daar telt alleen de prijs en staan ze tussen de ramsj-cd's en tampons. Ik koop het liever bij een shop die verstand van zaken heeft. Dan is de kans toch wat groter dat het zuivere olie is. Waarmee ik niet gezegd wil hebben dat het bij het Kruidvat geen zuivere olie is. Maar ikzelf zou die gok niet nemen.

Een tijd geleden heeft de consumentenbond Multi-vit&min getest. Die van het Kruitvat kwamen toen het best uit de test. En niet alleen prijs-kwaliteit verhouding. Maar ook volledigst spectrum vit&min, juiste inhoud opgave, juiste hoeveelheid, enz. En er werden een heleboel verschillende bekende en onbekende merken getest.
Ik vind meestal dat de mensen in die suppshops heel goed de fabrikanten na kunnen praten.
 
4.6 gram vet.

Bron: Lekkere bereidingen en recepten met: tonijn (Vis)
Extra Bron: VLAM VIS

Tonijn in blik 11 gram.

Bron: Voedingswaarde vis - Bodynet.nl - Bodybuilding & Fitness discussieforums

Wat ben je nu aan het vertellen in tonijn zit geen vet ? ;)

Dikke onzin kerel. Ga jij eens naar de winkel en kijk op een blikje tonijn in water (want daar hebben we het neem ik aan over).

Jouw bodynet forum heeft het over een blikje tonijn in olie. Mag jij raden waar de vetten vandaan komen. Niet uit de tonijn.. ;)
 
Persoonlijk zou ik nooit die van het Kruidvat, want daar telt alleen de prijs en staan ze tussen de ramsj-cd's en tampons. Ik koop het liever bij een shop die verstand van zaken heeft. Dan is de kans toch wat groter dat het zuivere olie is. Waarmee ik niet gezegd wil hebben dat het bij het Kruidvat geen zuivere olie is. Maar ikzelf zou die gok niet nemen.

Eens.

Ikzelf heb deze. Heeft ooit een stukje gestaan op dit forum dat ze 100% goed zijn, met cirtificaat enz..
 
Dikke onzin kerel. Ga jij eens naar de winkel en kijk op een blikje tonijn in water (want daar hebben we het neem ik aan over).

Jouw bodynet forum heeft het over een blikje tonijn in olie. Mag jij raden waar de vetten vandaan komen. Niet uit de tonijn.. ;)

Ik heb het over verse tonijn en niet jouw tonijn in blik op basis van water..

Zoals je zelf kan zien heeft verse tonijn 4.6gram vet en tonijn in blik 11 gram, dus jah die overige 6-7 gram komt uit de olie...

Ik zal vanavond eens kijken bij mijn blikjes thuis en zal maandag eens in de winkel kijken voor tonijn zonder vet.
 
Zoals je zelf kan zien heeft verse tonijn 4.6gram vet en tonijn in blik 11 gram, dus jah die overige 6-7 gram komt uit de olie...

Ben nou niet eigenwijs kerel.. Die 11 gram komt geheel (op 0,5gr na) uit de olie. Tonijn in blik zit geen vet in. Maar goed, boeit verder niet echt.........
 
Ben nou niet eigenwijs kerel.. Die 11 gram komt geheel (op 0,5gr na) uit de olie. Tonijn in blik zit geen vet in. Maar goed, boeit verder niet echt.........

Hmm nu ik mijn eigen uitleg lees zie ik dat ik fout was, excuseer ik zie net dat tonijn in blik 0,5gram olie bevat.

Bron: .:: Avila  :  Producten  :  Vis  :  Tonijn  :  Tonijn in eigen nat (solidpack) 200g ::.

Ik was namelijk heel de tijd aan het vergelijken met verse tonijn dit had ik dus blijkbaar niet mogen doen.
 
ik ben vandaag naar het kruidvat gegaan. Ik heb daar gekocht ...

kruidvat groene thee :D :D :D lekker gezond joh !
kruidvat omega 3 60 capsules

over de visolie dus .. dit staat op de achterkant (levensvraag: is er eigenlijk een achterkant van een rond potje?)

samenstelling per dagdosering (2 capsules):
visolie 2000 mg 18% EPA / 12% DHA

ingredienten: visolie, gelatine, glycerol, water

bevat: vis (visolie)

inhoud: 60 capsules = 85 gram



zijn 2 capsules per dag dan idd genoeg ?

probleem: ga ik deze ****ing grote capsules door mijn keel krijgen?
oplossing: dat zie ik binnenkort wel :D
 
Ben nou niet eigenwijs kerel.. Die 11 gram komt geheel (op 0,5gr na) uit de olie. Tonijn in blik zit geen vet in. Maar goed, boeit verder niet echt.........

Ik heb zelf eindelijk mijn eigen tonijn (in eigen nat) eens bekeken en er staat op 1 gram, maarjah 1 gram is voor mij ongeveer hetzelfde als 0 gram. Ik dacht echt dat er meer vetten in zaten ???
 
Een tijd geleden heeft de consumentenbond Multi-vit&min getest. Die van het Kruitvat kwamen toen het best uit de test. En niet alleen prijs-kwaliteit verhouding. Maar ook volledigst spectrum vit&min, juiste inhoud opgave, juiste hoeveelheid, enz. En er werden een heleboel verschillende bekende en onbekende merken getest.
Ik vind meestal dat de mensen in die suppshops heel goed de fabrikanten na kunnen praten.

^^Dit is de beste die ik tot hiertoe gehoort heb, de beste in wat ?

Welke studies zijn er naar het gebruik van een Multi Vitamine ?

Juist er zijn geen studies naar gebruik van multi vitamine bij een groep gezonde mensen en de effecten op lange termijn.

Maargoed, je kan niet zomaar een studie van Multi Vitamine gebruiken om aan te tonen dat kruidvat de beste visolie caps heeft!

Maar volgens mij hoef je geen bang te hebben voor zware metalen ofzo, hier zijn wel al veel test naar gevoerd, vroeger was dit nog zo het geval maar tegenwoordig niet meer.
 
Nee, vit zijn geen visolie. maar het geeft wel aan dat er enige kwaliteitscontroles plaatsvinden bij het Kruitvat. Het is dan aannemelijk dat ze de visolie ook in de gaten houden.
Bij supps van de HEMA zijn wel te hoge doseringen van zware metalen gevonden in 2 produkten. Dit was 1-2 jaar geleden.

Ik vraag me wel af hoeveel fabrikanten nou eigenlijk supps maken. Want het Kruitvat, de Tuinen, etc koop het natuurlijk ook gewoon in. Net als met een hoop produkten uit de supermarkt die verschillen van merk, maar uit dezelfde fabriek rollen.
Bvb die visolie caps, de wat goedkopere hebben dezelfde vorm en grootte en samenstelling.
 
ik had eerst die van powersupplements

maar nu heb ik die van optimax omdat mijn vader dat gebruikt en ik neem deze dan ook maar in


maar van die van powersupplements was ik zeer tevreden !
 
Ik vraag me wel af hoeveel fabrikanten nou eigenlijk supplementen maken. Want het Kruitvat, de Tuinen, etc koop het natuurlijk ook gewoon in. Net als met een hoop produkten uit de supermarkt die verschillen van merk, maar uit dezelfde fabriek rollen.
Bvb die visolie caps, de wat goedkopere hebben dezelfde vorm en grootte en samenstelling.

Heb ik laatste tijd een interessant artikel over gelezen, zelf grote merken produceren de 'witte producten' om zo te kunnen genieten van meer winst.

Maar je hebt gelijk, meeste producten komen gewoon van hetzelfde fabriek, ik heb dit zelf ook al meegemaakt op mijn werk. En in de voeding wist ik al dat het gebeurde, ik veronderstel dat ook in de supplementen dit zo is.

Ik denk persoonlijk dat het Kruidvat geen controles uitvoert maar dat de firma het zelf doet, ik kan mij moeilijk inbeelden dat het kruidvat al zijn producten laat testen, dit kost enorm veel geld niet dan?

Mike

Ps: On Topic: van visolie gebruik ik momenteel de NKO. (Krill Olie)
 
Zijn Omega 3 supplementen eigenlijk hun geld waard ?
 
Back
Naar boven