Fitness Seller

Visolie!! (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Jordees

Competitive Bodybuilder
20 jaar lid
Lid geworden
9 okt 2002
Berichten
1.531
Waardering
12
Lengte
1m78
Massa
102kg
Vetpercentage
18%
Een stukje uit de telegraaf van 11-10-2002.

Visje maakt kind beleefd

AMSTERDAM - Brutale kinderen veranderen in voorbeeldige engeltjes als ze regelmatig een moot zalm of andere vette vis eten. Bij een onderzoek in Schotland kregen vijftig kinderen van drie tot tien jaar oud dagelijks een portie visolie. Na een maand deed eenderde het beter op school.

Opvallender was dat maar liefst 85 procent van de ouders merkte dat hun kroost beleefder was, minder snel kwaad werd en minder ruzie maakte.


Hieronder valt toch ook lijnzaadolie???
 
Lijnzaadolie...lijnzaadjes... komt dus van lijnzaad af, en niet van vis. Vis bevat meer dan alleen de omega 3 die in lijnzaad zit...
 
visolie, is dat 't zelfde als levertraan?
hoorde altijd horrorverhalen daarover.. gelukkig heb ik 't nooit hoeven te slikken.. :D
 
geen idee of het het zelfde is, maar een paar uur nadat ik een visolie capsule heb geslikt en ik laat een boertje (sorry) dan proef ik kort een vieze visolie smaak in mijn mond. Niet prettig.


Misschien een idee voor een paar leden hier om meer vis te eten :D :D :D (sorry, kon het niet laten)
 
Vis- en lijnzaadolie hebben gemeen dat ze allebei omega3-vetzuren bevatten. Niet dezelfde, maar dat boeit niet, want je lichaam kan het ene omega3-vetzuur probleemloos omzetten in andere, al naar gelang wat het nodig heeft. Ik weet niet of je er minder kwaad van wordt, maar het zou me niet verbazen .. Ik voel me de laatste maand ofzo veel minder snel geprikkeld, maar dan kan ook volledig andere oorzaken hebben.

Het schijnt ook een goeie invloed op PMS te hebben, nou dat heb ik ook gemerkt. Psychisch was na 1x nog niet zo duidelijk, maar ik ben wel de pijn in mijn buik net voor mijn menstruatie en op de 1e dag volledig kwijt! Mike, it's amazing!

En van lijnzaadolie krijg je geen vissmaak in je mond, maar die olie zelf smaakt ook goor (bitter). Maar alles went en als 't goed is, doen we het, zei zij in koninklijk meervoud :)

Levertraan is olie uit kabeljauwlever, waar beh. omega3-vetzuren ook sloten vitamine A, D e.d. inzitten. Eet nou maar gewoon vette vis, veel lekkerder en net zo gezond (of gezonder, aangezien je van bovenstaande vitamines een overdosis kunt krijgen).
 
onderzoeken hebben aangetoond dat de de EPA en DHA in visolie andere eigenschappen hebben als die vanuit omzetting van alfalinoleenzuur uit lijnzaad.

"De in visolie voorkomende omega-3-vetzuren zijn voornamelijk eicosapentaeenzuur (EPA) en docosahexaeenzuur (DHA). Deze vetzuren kan het menselijk lichaam nauwelijks zelf aanmaken. Wel vindt enige synthese plaats uit een plantaardige voorloper, alfalinoleenzuur, dat voorkomt in olie afkomstig uit onder meer walnoten, sojabonen, lijnzaad en raapzaad. Dit omzettingsproces verloopt moeizaam. Het is onbekend hoeveel alfalinoleenzuur wordt omgezet in EPA en DHA. Een hoge inname van linolzuur, een ander essentieel vetzuur, lijkt de omzetting te remmen. De belangrijkste bronnen van EPA en DHA zijn (vette) vis, visolie en visolieconcentraten. DHA komt daarnaast ook voor in rood vlees, terwijl kip een relatief belangrijke bron van EPA is. De inname van EPA en DHA vanuit normaal voedsel is relatief gering, namelijk minder dan 1 g/dag.





Wil je dus maximaal resultaat kan je het best beiden gebruiken

Wat de smaak aangaat. Ik gebruik momenteel vloeibare visolie en doe gewoon s'avond een lepel over m'n tonijnsalade, op die manier proef je het niet.

Toen ik pas visolie gebruikte nam ik ook s'morgen een caps, en liep dan idd uren later nog vis op te boeren :D
 
Ah, thanks 3XL, dat wist ik niet (dat ALA niet makkelijk omgezet wordt naar EPA en DHA). Toch maar weer wat vaker zalm en haring kopen dus :)

Overigens staat in Psychologie Magazine ook een artikel over omega3-vetzuren, dat ze depressie kunnen verminderen. Ik begin er steeds meer in te geloven, want ik heb me nog nooit zo consistent zo goed gevoeld als de laatste maanden. Kan natuurijl ook aan het algemeen gezonde eten, aan zelfvertrouwen etc. etc. liggen, ik weet het niet.
 
Is idd sleur&pleur van jou op ehf
 
Mmmmmmm, heerlijk, geroosterde boterhammen met haring en ui .. Dat ga ik (veel) vaker doen, dan moeten ze op het werk maar wat stank uitstaan :)
 
Back
Naar boven