XXL Nutrition

Vissertje zijn blog (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Vanmorgen 63,8 op de weegschaal.... Motiveer me om te gaan eten mensen.... Ben mega blij met m'n buik, nog nooit zo mooi geweest.... Maar m'n gezicht gaat invallen, en das dan weer niet zo sexy helaas 🙈
Voor je het weet vragen ze of je wielrenner bent, of zo mogelijk nog erger: marathonloper! :D
 
  • Haha
Waarderingen: Fiep
Dat is nog langer en lichter dan Chris Froome.
Zou zomaar kunnen. Mijn vriend Jeroen is 1m89 en 65, soms zelfs 63kg. Gerard is 1m95 en 68kg. Die laatste heeft als jongere man ook nog aan wedstrijdbodybuilding gedaan en woog toen ruim 90; nu zijn zijn knieën dikker dan zijn quadriceps. Het zijn wel types met hele lange benen, ze rijden op XL frames terwijl ik zelf M gebruik. Mijn fysiotherapeut, ook een zeer fanatiek duursporter, is eveneens langer dan ik en weegt ook maar 70kg.
 
Laatst bewerkt:
Vanmorgen weer naar de gym geweest, ging weer lekker.

Ohp ging goed maar heb het idee dat ik er nog maar weinig progressie op boek. 5x 50kg ging goed maar heb het gevoel dat er niet heel veel meer als dat in zit. Wellicht vergis ik me en ga ik nog door naar de 5x 55kg ofsow maar voelt alsof de rek er wel bijna uit is. En eigenlijk stagneert het steeds weer rond de 5x 50kg heb ik het idee...

Bench ging gewoon meer dan prima. Geen spotter gehad en alles gewoon prima kunnen doen.

Dit was de hele treen

NSuns

Ohp
10x 20kg WU
5x 25kg wu
4x 30kg wu
3x 35kg wu
5x 40kg
3x 45kg (mmmm.... Voelde zwaar)
5x 50kg (bam!!! Beetje lawaai maar wel gelukt 😇)
3x 47,5kg
5x 45kg
3x 42,5kg
5x 40kg
3x 37,5kg
7x 35kg

Bench press
10x 20kg WU
5x 40kg WU
6x 50kg
5x 60kg
3x 65kg
5x 65kg
7x 65kg
4x 65kg
6x 65kg
8x 65kg

Bicep curl machine
12x 25kg
12x 30kg
12x 35kg
12x 40kg
 
Vanmorgen weer naar de gym geweest, ging weer lekker.

Ohp ging goed maar heb het idee dat ik er nog maar weinig progressie op boek. 5x 50kg ging goed maar heb het gevoel dat er niet heel veel meer als dat in zit. Wellicht vergis ik me en ga ik nog door naar de 5x 55kg ofsow maar voelt alsof de rek er wel bijna uit is. En eigenlijk stagneert het steeds weer rond de 5x 50kg heb ik het idee...

Bench ging gewoon meer dan prima. Geen spotter gehad en alles gewoon prima kunnen doen.

Dit was de hele treen

NSuns

Ohp
10x 20kg WU
5x 25kg wu
4x 30kg wu
3x 35kg wu
5x 40kg
3x 45kg (mmmm.... Voelde zwaar)
5x 50kg (bam!!! Beetje lawaai maar wel gelukt 😇)
3x 47,5kg
5x 45kg
3x 42,5kg
5x 40kg
3x 37,5kg
7x 35kg

Bench press
10x 20kg WU
5x 40kg WU
6x 50kg
5x 60kg
3x 65kg
5x 65kg
7x 65kg
4x 65kg
6x 65kg
8x 65kg

Bicep curl machine
12x 25kg
12x 30kg
12x 35kg
12x 40kg
Goeie OHP. Doe je je BP bewust nog wat aan de lichte kant, of is dit opbouwen?
 
Goeie OHP. Doe je je BP bewust nog wat aan de lichte kant, of is dit opbouwen?
Op deze dag is de BP de secondaire oefening, lager gewicht maar meer reps. Op de dag dat BP als primaire oefening is dan is de BP zwaarder en is de Ohp lichter met meer reps.
 
Vanmorgen weer naar de gym geweest, ging weer lekker.

Ohp ging goed maar heb het idee dat ik er nog maar weinig progressie op boek. 5x 50kg ging goed maar heb het gevoel dat er niet heel veel meer als dat in zit. Wellicht vergis ik me en ga ik nog door naar de 5x 55kg ofsow maar voelt alsof de rek er wel bijna uit is. En eigenlijk stagneert het steeds weer rond de 5x 50kg heb ik het idee...

Bench ging gewoon meer dan prima. Geen spotter gehad en alles gewoon prima kunnen doen.

Dit was de hele treen
Goede training weer. Je gewichten gaan altijd weer snel omhoog na een pauze heb ik het idee. Wellicht is die (mogelijke) stagnatie in gewicht van je OHP ook wel een motivatie om meer te gaan eten. Zolang jij blijft afvallen zal het ook moeilijk zijn om die plateau's te doorbreken.
 
Langzaam aan verhogen met wat minder gewicht. Soms loop je even vast en daar is niks mis mee.

Je zou ook kunnen verhogen en eens push press kunnen doen.
 
Goede training weer. Je gewichten gaan altijd weer snel omhoog na een pauze heb ik het idee. Wellicht is die (mogelijke) stagnatie in gewicht van je OHP ook wel een motivatie om meer te gaan eten. Zolang jij blijft afvallen zal het ook moeilijk zijn om die plateau's te doorbreken.

Eten zal me goed doen wat dat aan gaat. Zat gisteren op de 63.8 en das echt te laag voor me, moet echt eerst steady rond de 65 zien te blijven, en na de zomer weer lekker gaan bulken, dat zal de kracht uiteraard wel weer ten goede komen. Wat dat aangaat zou ik het feit dat ik tijdens afvallen de 5X50Kg nu haal ook als progressie kunnen zien?

Langzaam aan verhogen met wat minder gewicht. Soms loop je even vast en daar is niks mis mee.

Je zou ook kunnen verhogen en eens push press kunnen doen.

Ik zou de microplates weer kunnen gaan meenemen als ik echt vast zit, kleine stap terug gaan doen en dan gaan microloaden op de ohp.

Over die push press, bedoel je eerst gaan verhogen middels een push-press en dan daarna terug gaan naar een strict press?
 
Eten zal me goed doen wat dat aan gaat. Zat gisteren op de 63.8 en das echt te laag voor me, moet echt eerst steady rond de 65 zien te blijven, en na de zomer weer lekker gaan bulken, dat zal de kracht uiteraard wel weer ten goede komen. Wat dat aangaat zou ik het feit dat ik tijdens afvallen de 5X50Kg nu haal ook als progressie kunnen zien?



Ik zou de microplates weer kunnen gaan meenemen als ik echt vast zit, kleine stap terug gaan doen en dan gaan microloaden op de ohp.

Over die push press, bedoel je eerst gaan verhogen middels een push-press en dan daarna terug gaan naar een strict press?
Precies dat. Of na die laatste top set even 1 setje push extra.
 
Eten zal me goed doen wat dat aan gaat. Zat gisteren op de 63.8 en das echt te laag voor me, moet echt eerst steady rond de 65 zien te blijven, en na de zomer weer lekker gaan bulken, dat zal de kracht uiteraard wel weer ten goede komen. Wat dat aangaat zou ik het feit dat ik tijdens afvallen de 5X50Kg nu haal ook als progressie kunnen zien?



Ik zou de microplates weer kunnen gaan meenemen als ik echt vast zit, kleine stap terug gaan doen en dan gaan microloaden op de ohp.

Over die push press, bedoel je eerst gaan verhogen middels een push-press en dan daarna terug gaan naar een strict press?
Dat zou je inderdaad ook als progressie kunnen zien.

Verder eens met Natty87, ik load zelf ook met microplates op ohp en dat werkt. Aan dat push-pressen had ik nog niet eens gedacht, thanks!
 
Goeie tips over OHP, ik kan weinig toevoegen :)
 
Ff nog de training van gister avond loggen.

Deadlift gaar wel heel erg lekker momenteel, geen losse reps maar gewoon rustige en gecontroleerde sets. Ook de topsets blijven super gaan, voorheen waren het meer 5 losse reps achter elkaar, nu echt een set van 5 reps.

Benieuwd waar het eindigt, m'n gevoel zegt dat m'n PR van 1x 180kg dit jaar nog wel eens kon gaan sneuvelen 😇

Dit was de treen:

NSuns

Deadlift
5x 70kg
3x 100kg
5x 122,5kg
3x 137,5kg
5x 155kg (damn, blijft lekker gaan... )
3x 147,5kg
3x 137,5kg
3x 130kg
3x 122,5kg
3x 112,5kg
5x 105kg (3+2 mooi geweest zo)

Back extensions
12x bw
12x bw
12x bw

Decline crunches
12x bw plus 5kg voor de borst
12x bw plus 5kg
12x bw plus 5kg
 
Hallo allemaal,

De vakantie zit er weer op, het normale ritme komt weer terug en de tijd van dagjes weg is weer achter de rug. Kortom, weer tijd om fatsoenlijk te gaan trainen.

Gister weer in Emmen wezen trainen, gebenched en opgewerkt naar 2 setjes met 80kg voor reps, ging wel lekker. Verder nog wat andere oefeningen gedaan, beetje full body om er weer ff in te komen.
 
Back
Naar boven