AndroidHealthClinic

Vissertje zijn blog (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Vissertje1980

Ripped Bodybuilder
Lid geworden
31 jan 2018
Berichten
3.173
Waardering
5.225
Lengte
1m63
Massa
67kg
Vetpercentage
> 50%
Hallo allemaal,

Bij deze ga ik hier een blog bij houden om mijn vorderingen bij te kunnen houden, en omdat meerdere mensen mee kijken is het ook gelijk een mooie stok achter de deur :-)

Ben inmiddels ongeveer 4 á 5 maand bezig. Ben 37 jaar, 1.63 lang ( of klein :P ) weeg 59 Kg en heb een VP van ongeveer 15% (opgemeten met een meetlint rond de middel en de nek en ingevoerd op een site die dan je VP berekend).

Ban vandaag begonnen met het 5X5 schema en ben met de volgende workout begonnen

Eerst de Squat met (20Kg)
Toen de Bench press met 25Kg
en als laatste de ROW met 30 Kg

Nog geen indrukwekkende getallen maar wil eerst de techniek goed op orde hebben en de gewichten komen vanzelf.

Ben sinds vandaag ook met mijn voeding aan de gang gegaan want dat is al langer niet bepaald op orde bij mij, ben heel erg bezig geweest met afvallen en heb daardoor een hele poos flink onder mijn behoefte gezeten qua voeding. Nu moet ik leren om dat weer op orde te krijgen zodat het de spieropbouw niet in de weg gaat staan.

Mijn doel is om het VP nog wat verder omlaag te krijgen en het lijf er gespierder uit te laten zien. En ik zou heel graag nog wat breder willen worden.

Bij deze twee plaatjes van hoe het nu is, en dan maar hopen dat het er op termijn steeds wat beter uit gaat zien :-)

IMG_20180201_114232.jpg
IMG_20180201_114238.jpg




Groeten Jan Willem
 
Dankjulliewel :-)
 
Was het maar maandag.... Ik wil sporten!!! Die gewichten moeten omhoog, vind het maar niks weer zo vanaf het begin beginnen. Het is echt even een kwestie van discipline en karakter om door te zetten en niks te gaan overhaasten. Ben trouwens wel thuis op de yogamat druk bezig met extra buikspier oefeningen in de vorm van "basic crunsh" en de "pulse up" en misschien dat ik er nog wel een paar meer bij ga doen, op die manier heb ik tenminste het gevoel dat ik iets doe :-)
 
Als je genoeg compounds doet hoef je niet zoveel buikspieren te doen hoor. ;)

Maar kijk ook eens naar woodchoppers en windshieldwippers... zijn ook wel een leuek uitdaging.
 
Op dit moment beperk ik me in principe in de sportschool tot de 5 compounds van de stronglifts 5X5. Als ik daarna nog zin heb heb mak ik nog een paar isolatie oefeningen voor de biceps en triceps. Maar dat is meer een kwestie van "niet omdat het moet maar omdat het kan"

Die windscreenwiper is wel leuk om eens te gaan proberen... Kreeg eerst een hoop ruitenwissers te zien toen ik die tekst even kopieerde naar google :P
 
Zojuist nog even geprobeerd om wat foto's te maken van de huidige stand van zaken. Eigenlijk puur als vergelijking materiaal voor later. De laatste 5 maanden is er al beest veel veranderd aan mijn lichaam maar heb niet echt veel foto's van voor die tijd. Maar was toen ongeveer 11 kilo zwaarder en dat waren geen spieren zal ik maar zeggen.

IMG_20180204_151757[1].jpg
IMG_20180204_151530[1].jpg
IMG_20180204_151311[1].jpg
 
succes met SL 5x5,
ik zie dat je echt bij het begin bent gestart, gaat iets langer duren voordat het echt werken wordt maar dat komt vanzelf, zoals je al zegt eerst focus op de techniek, daar ga je later in het programma profijt van hebben
ook niet je voeding onderschatten, dat is eigenlijk nog meer de basis dan het trainingsschema zelf
 
Voeding.... Dat gaat me moeilijker af dan ik dacht, zit bij mij wat dat betreft tussen de oren niet helemaal lekker. Heb een half jaar zwaar onder mijn behoefte gegeten omdat ik zo enorm graag wilde afvallen... Opzich is dat afvallen goed gelukt maar moet nu echt weer gaan leren eten, probleem is dat ik ontzettend bang ben om weer aan te gaan komen. Ben nu eigenlijk best al wel een beetje trots op m'n figuur als ik het vergelijk met zeg maar een jaar geleden, en wil dat buikje echt absoluut nooit weer terug.
 
toch is het wel iets om over na te denken, breder en gespierder worden gaat niet lukken als je niet boven onderhoud eet, dat hoeft niet veel te zijn en dat kan je voor jezelf invullen maar je moet wel periodiek wat in gewicht toenemen wil je kunnen groeien en wil je progressie blijven maken in je trainingen, dat buikje komt daar echt niet zomaar door terug.
 
Thanx voor je reactie drooppy, Ben inmiddels mijn eten allemaal aan het afwegen om een goed inzicht te krijgen van wat er momenteel in gaat. Zit nog wel onder de grens maar ik ga proberen het beetje bij beetje omhoog te krijgen. Mijn onderhoud zit op ongeveer 2200 Kcalen zen ben de afgelopen dagen (vrijdag t/m zondag) van 1400 Kcal naar 1800Kcal gegaan.

Ik ga proberen om 2gram p/kg lichaamsgewicht aan eiwitten binnen te krijgen en 1gram p/kg lichaamsgewicht aan vetten. De rest aanvullen met koolhydraten. Nu nog een beetje uitzoeken hoe ik dat het beste kan gaan doen en wat geschikte producten zijn om dat te gaan doen, maar gelukkig is daar al veel over geschreven :-)

Nu eerst even de nachtdienst af maken en maandag middag weer de gym in om de tweede keer SL5X5 te gaan doen. Ik zou blij zijn als de gewichten wat omhoog gaan. In de 5 maand had ik opzich al wel wat opgebouwd qua training en voelt nu echt weer alsof ik vanaf het begin ben gestart... Maar geduld is nu eenmaal een schone zaak dus ik zet vrolijk door.
 
Zojuist weer heerlijk getraind.

Begonnen met 15 minuten fietsen (voorheen 10 minuten) programma hill's standje 6.

Toen de 5X5

SQ 25Kg (2.5 Kg extra erbij gesmokkeld omdat ik al langer bekend was met deze oefening)
OHP 20Kg
DL 40Kg

En omdat ik er nog even zin in had:

Bench Dips 3X 12X
Dumbell curl met rotation 12Kg 12X 10X 8X

En als laatste 10 minuten op de leteral X om alles spieren nog even een keer te laten werken.

Ik zie al weer uit naar woensdag avond :-)
 
Welkom, weer een stok achter de deur erbij :-)
 
Succes! En wat meer eten kan je heel voorzichtig aan proberen. Liever een klein buikje met een grote torso, dan een platte buik op een mager lichaam.

SQ 25Kg (2.5 Kg extra erbij gesmokkeld omdat ik al langer bekend was met deze oefening)
Voorzichtig, he? Op squat komt er iedere week 7,5 kg bij, dat is dus 30 KG per maand!
 
Daar heb je idd wel gelijk in, de squat pak je elke training weer en gaat natuurlijk het snelst. Had ik zo snel niet eens bij stil gestaan. Thanx voor het attenderen dus, das weer het voordeel van zo'n blog, je wordt gelijk op eventuele vergissingen gewezen :-)
 
In!

Leuk dat je SLs echt vanaf het begin gaat doen (die ene keer smokkelen met 2,5 kg praten we niet meer over).

Succes!
 
Back
Naar boven