XXL Nutrition

vissie (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

dandyman

Huge Freak
15 jaar lid
Lid geworden
1 mrt 2003
Berichten
7.925
Waardering
1
ja, jongens, ik weet dat tonijn toch wel de visbron bij uitstek is maar hoe zit het met vis bij de viskraam. want wij halen op het werk elke dinsdag een visje en ik vroeg me af wat dan ipv tonijn een goed visje is. Ik had vandaag kabeljauwfilet in de magnetron opgewarmt omdat ik wel wat anders wou dan haring of zalm, maar smaakte wel wat melig, maar beter dan lekkerbekje. Maar wat zijn nog meer goede bronnen van eiwtten en goede vetten?
 
alle ongebakken vis bevat goede vetten. dus echt vis; geen lekkebek of zo'n iglo geval (ben de naam kwijt)

koolvis is een andere vertarme vis

zalm, sardientjes en paling zijn vette visses
 
koolvis is een hele goed bron van eiwitten
 
Originally posted by Scighera
alle ongebakken vis bevat goede vetten. dus echt vis; geen lekkebek of zo'n iglo geval (ben de naam kwijt)

visstick?]
 
ja die ja.. van die chemische gemuteerde grote smurf met die baard..
 
Er is nog wel meer goede vis hoor. Een vette haring, gestoomde makreel etc. En idd de al eerdere genoemde koolvis, tonijn, sardientjes, zalm en paling.
 
Ik vond altijd al dat hier in voorbeeld dieten weinig vis werd gebruikt. Bij mij op de sportschool zitten de jongens die op dieet zijn vrijwel allemaal helemaal op de kabeljouw met rijst.....
 
Originally posted by the_ur
Ik vond altijd al dat hier in voorbeeld dieten weinig vis werd gebruikt. Bij mij op de sportschool zitten de jongens die op dieet zijn vrijwel allemaal helemaal op de kabeljouw met rijst.....

zo hoort het ook! :D
alleen af en toe afwissling lijkt me ook wel prettig
 
Originally posted by dandyman
ja, jongens, ik weet dat tonijn toch wel de visbron bij uitstek is maar hoe zit het met vis bij de viskraam. want wij halen op het werk elke dinsdag een visje en ik vroeg me af wat dan ipv tonijn een goed visje is. Ik had vandaag kabeljauwfilet in de magnetron opgewarmt omdat ik wel wat anders wou dan haring of zalm, maar smaakte wel wat melig, maar beter dan lekkerbekje. Maar wat zijn nog meer goede bronnen van eiwtten en goede vetten?

Niet moeilijk dat ie melig smaakt. Wie maakt nu kabeljauw klaar in de magnetron? Schande :D :D Zo'n goede en witte vis moet je pocheren, stomen of bakken! Gewoon wat broccoli en aardappelen erbij...
 
sooooorrrrrry hoor, dat ik alleen een magnetron tot mijn beschikking heb. het was voor mij ook gewoon een test maar wees gerust ik zal me straks wel op de sportschool afstraffen. Is beter dan biechten...
 
ik vind een kabeljauw niet echt lekker. Zalm daarentegen is erg eetbaar.
 
vanavond weer lekker een groot stuk zalm.. yummie
 
Originally posted by Ilya
ik vind een kabeljauw niet echt lekker. Zalm daarentegen is erg eetbaar.
hoe maak je het klaar? Ik zelf rol het (kabeljauwfilet) in alu folie met wat citroensap en het geheel in de oven
 
ja ik haal elke vrijdag kibbeling..maarja dat komt wel uit de vetbak....

meestal laat ik het ff uitlekken..
 
gerookte makreel op brood met een beetje frites saus (jaja tis vet) heerlijk zeker in je bulkfase geen probleem, heb van mezelf als een heel snelle verbranding dus hoeft gelukkig iets minder op mijn vet te denken.....trouens ook van goede vetten word je dik!

mvgmartijn
 
Uiteraard leveren goed vetten ook cal. maar de anti-vet hype is pure onzin, je hebt vet nodig.. je kan zeker 20-25% van je dagelijkse voeding uit vet laten bestaan, maar vet is vet en levert per gr. 9 cal. zo simpel is het..
 
Ik bak mijn vis altijd in olijfolie, maar ik krijg al eiglijk teveel vet binnen van kaas, melk en eigeel, dus ik ga maar eens Scighera's manier proberen :)

Ik heb al zalm, talipi, kabeljauw, zeewolf en nog iets geprobeerd. Zeewolf en kabeljauw vond ik de lekkerste. Talipi de minst lekkere.
 
Originally posted by soulreaver
Uiteraard leveren goed vetten ook cal. maar de anti-vet hype is pure onzin, je hebt vet nodig.. je kan zeker 20-25% van je dagelijkse voeding uit vet laten bestaan, maar vet is vet en levert per gr. 9 cal. zo simpel is het..

plus het feit dat vetten moeilijker verbrande als koolhydraten en voedzamer zijn

die 20-25% klopt. Al moet ik bekennen dat ik er ver onder zit (10-30g)
 
Back
Naar boven