XXL Nutrition

Visueel onderbewustzijn

  • Topic starter X.
  • Startdatum
  • Reacties 7
  • Weergaven 535
  • Volgers 1

Bezoekers in dit topic

X.

Freaky Bodybuilder
Elite Member
Foto Contest
15 jaar lid
Lid geworden
26 jan 2009
Berichten
5.505
Waardering
591
Ik was nogal moe en heb een ca. 1-1.5u geslapen. Wat ik mee maakte was dat richting het einde van het slaapje, kwam ik in een status waarbij ik maar net in slaap was, maar bijna bij bewustzijn. Heel eventjes kon ik echt zien hoe op mijn netvlies beelden verschenen, hele intens echte beelden. Na het wakker worden zaten ze nog scherp in mijn geheugen, veel beter dan de beste droom die ik ooit heb onthouden. Wat ook verschillend was van een droom was dat deze beelden niet een soort van verhaallijn volgden, maar compleet random waren, en snel verschoten (korte fragmenten in verschillende settings). Wat ik zag op die beelden waren ook dingen waarvan ik het idee heb dat ik er op onderbewust niveau mee bezig was. Deze ervaring kwam haast op me over alsof ik slechts voor ~10 seconden in het diepste van mijn onderbewustzijn kon kijken, en toen was het weer weg.

Ik vond het heel interessant. Heeft iemand misschien een idee wat voor ervaring ik hier beschrijf? Ik heb zoiets slechts 1 of een paar keer eerder meegemaakt voor zover ik weet, en ik dacht ook na een dutje of in een moment dat ik half slaperig en half wakker was. Verder vroeg ik me af of je zulke ervaringen en inzichten ook bewust kan opzoeken, ik vond het wel heel erg leuk eigenlijk.
 
Niemand heeft toevallig een roofie in je drinken gedaan?
 
waarom denk je dat het iets anders is als een droom?

Dromen doe je toch altijd vlak voor je wakker wordt?

Volgens mij was het gewoon een droom imo.
 
Hypnagogic imagery.

Nee, dat was het niet.
Ik weet wat dit is, en heb dit eerder meegemaakt. Maar dan ben je haast nog bij bewustzijn, en dan gaat je onderbewustzijn al een beetje je netvlies invullen met random vormpjes e.d. Ook wel leuk.

Maar wat ik meemaakte was iets wat dichter bij de droomwereld stond. Al echte hele gebeurtenissen of haast realistische beelden zag ik. Maar het was geen droom, omdat ik deze beelden wel heel scherp zag/onthield, en omdat dit random fragmenten waren tegenover een verhaallijn.

---------- Post toegevoegd 22 August 2013 om 19:44 ----------

waarom denk je dat het iets anders is als een droom?

Dromen doe je toch altijd vlak voor je wakker wordt?

Volgens mij was het gewoon een droom imo.

Dat zou misschien kunnen. Maar het verschil met een droom was dat ik een beetje bij bewustzijn was en het echt meemaakte. En ook dat wat ik zag niet onderdeel was van een verhaallijn, zoals het altijd is bij een droom, maar waren echt random fragmenten. En ik zag het heel intens/scherp op dat moment.
 
Nee, dat was het niet.
Ik weet wat dit is, en heb dit eerder meegemaakt. Maar dan ben je haast nog bij bewustzijn, en dan gaat je onderbewustzijn al een beetje je netvlies invullen met random vormpjes e.d. Ook wel leuk.

Maar wat ik meemaakte was iets wat dichter bij de droomwereld stond. Al echte hele gebeurtenissen of haast realistische beelden zag ik. Maar het was geen droom, omdat ik deze beelden wel heel scherp zag/onthield, en omdat dit random fragmenten waren tegenover een verhaallijn.

Dat is het net wel, "HI are those small snippets of dreams you catch yourself having as you are falling asleep. They may be in the form of a visual image, sounds, smells, or short dream sequences". Je zag het scherp omdat je bijna van 'gewone realiteit bewustzijn' naar 'droom realiteit' bent overgegaan zonder bewustzijn verlies. Ook zijn WILD type dromen (wat hypnogogic imagery) ook toebehoort heel vaak veel meer vived dan MILDS of andere technieken omdat je geen onderbreking hebt in bewustzijn.
 
Dat is het net wel, "HI are those small snippets of dreams you catch yourself having as you are falling asleep. They may be in the form of a visual image, sounds, smells, or short dream sequences". Je zag het scherp omdat je bijna van 'gewone realiteit bewustzijn' naar 'droom realiteit' bent overgegaan zonder bewustzijn verlies. Ook zijn WILD type dromen (wat hypnogogic imagery) ook toebehoort heel vaak veel meer vived dan MILDS of andere technieken omdat je geen onderbreking hebt in bewustzijn.

Hmm, ok, wat ik zag waren dus niet echt die vormpjes, maar wel meer realistische beelden.
Wanneer ik die vormpjes zie, dan ben ik eigenlijk nog haast wakker, terwijl ik nu op het moment van het zien overtuigd was dat het echt was (net als in een droom).

Ik lees dus idd. dat je dit type dromen kan induceren door dutjes te doen wanneer je een beetje moe bent. Echter doe ik wel vaker dutjes, maar de kans dat ik zoiets als dit meemaak is wel heel erg klein.
 
Hmm, ok, wat ik zag waren dus niet echt die vormpjes, maar wel meer realistische beelden.
Wanneer ik die vormpjes zie, dan ben ik eigenlijk nog haast wakker, terwijl ik nu op het moment van het zien overtuigd was dat het echt was (net als in een droom).

Ik lees dus idd. dat je dit type dromen kan induceren door dutjes te doen wanneer je een beetje moe bent. Echter doe ik wel vaker dutjes, maar de kans dat ik zoiets als dit meemaak is wel heel erg klein.

Die vormpjes zijn het begin, als je lang genoeg bewust kunt blijven worden ze complexer tot zelfs vivid beelden en hierna volledige lucid droom.
 
Back
Naar boven