XXL Nutrition

vit c (2 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

lorenzo

Advanced Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
9 nov 2002
Berichten
1.432
Waardering
0
Ik hoor wel vaker dat vit c goed is als je rook.Ikzelf ben ook een roker en vraag mij af wat vit c dan voor je doet.
 
Stop met roken, dan heb je er pas baat bij! :D
 
True, gewoon stoppen, het is echt nergens goed voor en je bent er makkelijker vanaf dan je denkt. Ik heb zelf 6 jaar gerookt en ben vanaf maart vorig jaar gestopt (jaar dus).
 
Ja ik vind persoonlijk dat dat ook bij bodybuilden hoort! (eigenlijk meer bij natuurlijk bb) Je bent gezond bezig met je lichaam neemt gezonde dingen alleen je rookt!! Hmmm dat kan niet he :no:
 
vitamine is een anti-oxidant.
Als je rookt krijg je heel veel oxidantjes binnen.

Daarom verbruikt elke sigaret ongeveer 25 mg vit C.

oxidanten kunnen cellen beschadigen die of afgevoerd worden of ergere ziekten zouden kunnen veroorzaken (doemscenario)

Vit. C verhoogt je algemene weerstand. Maakt je bindweefsel sterker.

Door bb-en zelf (de training) veroorzaak je natuurlijk ook veel afvalstoffen en verbranding in je lichaam. Dus vitamine C kan je dan goed gebruiken.

een goede plek waar je het kunt kopen is op www.nova-vitae.nl. Daar kun je 1 kg vita C kopen voor 23 € en daar doe je wel een tijd mee.

als je nog meer info wilt vinden over vitamine C kan je kijken op www.orthoeurope.com. Daar staan heel veel onderzoeken mbt vita C (en andere gezonde weetjes)
 
Wooohooo, ik ben sinds vorige week gestopt met roken. Op zaterdagavond zal ik echter nog steeds te zien zijn met een sigaret in mijn handen. Ik weet dat het slecht is, maar als ik piskes heb gehad moet ik gewoon ff wat roken :rolleyes:

Ik moet zeggen dat het me extreem meevalt. Niet veel moeilijker als het links laten liggen van cola en andere troep... Moet wel zeggen dat ik nooit meer heb gerookt als ongeveer 8 peuken op een dag. Nu zijn dat r 5 per week (op zaterdagavond). Ik denk ook als je je voor neemt om bijvoorbeld op zaterdag avond nog een peukje te roken dat het dan niet zo moeilijk is.
 
Naast een goede Mega/ Multivitaminen tabletten heb je dan nog extra vit C nodig???

Ik heb mega-2 van vitalabs hoef je maar 1 tablet per dag te nemen maar er zit 250 MG Vit C in. genoeg???
 
ik had op een etiket gekeken van 500mg vit C en daar stond dat dat 833% ADH is

dus
 
Originally posted by TrainingFreak
ik had op een etiket gekeken van 500mg vit C en daar stond dat dat 833% ADH is

dus

?????
 
Bij doses van meer dan 1000 mg per dag (inclusief wat je in je voedsel krijgt) is vitamine C een carcinogeen suspect (in normaal nederlands wordt het er van verdacht kanker te veroorzaken). Eigenlijk elke vitamine die je meer dan 250% overdoseert kan tot complicaties leiden. Pas dus een beetje op hoeveel je er van neemt.
 
heb je wel eens overwogen om te stoppen?
ikheb ook jaren gerookt omdat ik dat zo stoer vond vroeger. Ben echt blij dat ik al wat jaren ben gestopt. ik stopte toen ik me zwaar beroerd voelde en drinken en het inhaleren gewoon pijn deed aan mn strot. beste situatie om ze links te laten liggen.
t was wel een week voor carnaval dat ik toen nog uitbundig vierde. wel moeilijk toen. als je echt gezond wil leven, kap er dan mee. zal alleen maar voordelen opleveren. denk alleen maar aan t geld wat je bespaart. kan je weer een paar shakies voor naar binnen werken.
Ik merk nu eigenlijk dat dit een nutteloze post is, want datgene wat ik net vertel hoef ik niemand uit te leggen...
 
Originally posted by TrainingFreak
dus, dat is dus voldoende
Die ADH is voor niet-sporters.

Originally posted by Shadum
Bij doses van meer dan 1000 mg per dag (inclusief wat je in je voedsel krijgt) is vitamine C een carcinogeen suspect (in normaal nederlands wordt het er van verdacht kanker te veroorzaken). Eigenlijk elke vitamine die je meer dan 250% overdoseert kan tot complicaties leiden. Pas dus een beetje op hoeveel je er van neemt.
Oeps, ik overdoseer nogal wat vitaminen...

B1 800%, B2 800%, B3 700%, B5 650%, B6 1750%!!, B12 1000%

Vitamine C 2500%

Vitamine E 1500%

De rest niet zo overdreven veel...
Komt voornamelijk uit Bio-antioxidant van Pharma nord en Multivit-sport van Previte


@Elmar, eindelijk wat betere avatar :p
 
Laatst bewerkt:
nee sporters hebben ook meer nodig, maar maar echt niet zoveel hoor

hier las ik ook op de forum dat als je meer dan 250% ADH neemt dan kan je kanker oplopen als je dan dus lang doet.

ik vraag me af of dat waar is
 
Ja dat had ik ook gelezen... 2 posts boven mijn vorige post :p

Is gedeeltelijk waar... vitamine A en D zijn gevaarlijk bij te hoge doses. Maar in Multi's zit meestal pro-vitamine A en daar kan je niet teveel van krijgen.
 
Bij de makro 5 Euro Vit C 1000 tablets 50 mg p/s
 
STOP MET ROKEN, dan voel jij je veel beter, het is mij ook gelukt.
 
Roken is zo i zo een must om te stoppen vind ik zelf.

Ben je eigenlijk gezond bezig (naturel) Maar toch rook je.
Ach... het zal best wel moeilijk zijn
maar prioriteiten stellen he :D
 
Hoeveel is de aanbevolen disis van elke vitamine per dag ? Waar kan je deze et beste kopen? Gewone sportwinkel of apotheker? Waar zal de prijs het voordeligste zijn? Want het geld groeit nog ni op mijn rug :d!!
 
Ik gebruik de volgende combo van de hema

1 Tablet hema krachtige multi totaal
1 Tablet hema Krachtige mineralen complex met vitamine D
1 Tablet hema Anti Oxidant Multi totaal

er zitten 75 tabletten in een potje. Helaas zet hema tegenwoordig gijn prijzen meer op de potjes maar de 3 samen kosten iets van 10 tot 15 euro.

Ik let zelf altijd op de volgende vuist regel bij het uitzoeken van vitaminen. Met wateroplosbare vitaminen en mineralen moet je de dosis proberen onder (rond in de praktijk voor belangrijke vitaminen) 500% adh te houden. Alle anderen 200% adh.

De gedachte is dat overdoseren maar tot op bepaalde hoogte nut heeft, en op een gegeven moment tegen je gaat werken. Met veel vitaminen is dit ook al aangetoond, met name met niet water oplosbare vitaminen aangezien die tussen opgeslagen moeten worden in het lichaam (vit. c , wateroplosbaar gaat gelijk via de nieren er weer uit)

In principe moet je de adh natuurlijk wel corrigeren voor je lichaamsgewicht
 
Back
Naar boven