MuscleMeat

Vitamine B-12 - injecteerbaar (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Beoordeling:
star9.png
9/10 ++ Aanrader


  • Soort supplement: Vitaminen/mineralen
  • Wat is de werking van dit supplement volgens de producent? Geeft meer energie, verbetert eetlust en spijsvertering, stimuleert de productie van rode bloedcellen, verbetert pomp, meer vasculariteit en beter herstel.
  • Voor welk doel gebruik je dit supplement vooral? Cutten en bulken
  • Hoe lang heb je het supplement gebruikt? 1 maand
  • Hoe is de smaak van dit supplement? nvt.
  • Welke dosis heb je gebruikt? 1 injectie om de dag (1000mcg)
  • Waar heb je het supplement gekocht? Apotheek (België)
  • Welke extra voordelen gaf deze winkel? -
  • Wat heb je voor dit supplement betaald? Vergeten, was niet veel.
  • Zou je dit supplement in de toekomst opnieuw kopen? Ja.

Mijn review:
Niet echt een normaal supplement omdat het in deze vorm doorgaans alleen bij deficiëntie als gevolg van ziekte wordt toegediend, maar omdat het beter werkt dan veel populaire supplementen toch een review waard.

Ik heb B12 gedurende het diëten geprobeerd. Dit had zowel voor- als nadelen. Voordelen: meer vasculariteit, betere pomps en meer energie tijdens de training. Ik had ook de indruk dat het een positief effect had op de geest. Het nadeel: als je gaat diëten is het niet wenselijk dat je eetlust toeneemt. Dit probleem heb ik kunnen opvangen met een efedrine/cafeïne/yohimbine stack, wat de eetlust remt.

Na anderhalf tot twee weken merkte ik veranderingen op. Meer vasculariteit, spierhardheid en betere pomps. Ook meer energie en levenslust. Daarnaast een verbeterde spijsvertering. Cardio ging ook steeds beter (vermoedelijk door de verhoogde aanmaak van rode bloedcellen). Hierdoor kon ik bij de KT ook beter presteren.

De injectieplaatsen waren armen en schouders, omdat hier de huid dun is en je met een insulinespuit makkelijk tot diep in de spier geraakt, voor een optimale opname. Dosis: 1 injectie om de andere dag (is meer dan voldoende).

Wat mij betreft een aanrader. Het is mogelijk dat je het in Nederland niet zonder voorschrift kan kopen. In Belgie doen de meeste apotheken er niet moeilijk over.

Vitamin_B12_Injection.jpg
 
Grijpwijk zei:
Interessante en heldere review over een interessant product.
Nam bij jou (en andere gebruikers) je eetlust erg toe? Dat zie ik namelijk echt als een behoorlijk nadeel.
Ja, eetlust nam goed toe bij mij. Moet zeggen dat ik dit zeker wel een voordeel vind, aangezien ik toch moeite had om mijn kcal weg te krijgen.
 
nadat ik met de efe kuur gestopt was at ik alles wat los zat , je hebt een ongelooflijke drang om veel te eten dus houdt daar idd rekening mee
 
Esperantisto zei:
Met injects is niets mis mee qua effect, behalve dan dat het een enorm gedoe is om te moeten prikken en het ook niet echt goedkoop is.
Huh? het is opzuigen en prikken in 5 min en het kost hééél weinig hier in belgie, ben zelfs vergeten hoeveel dus dan is het erg weinig. :) Maar je hebt gelijk: tabs zijn nog sneller/comfortabeler in gebruik.
 
In NL kom je er niet zo makkelijk aan.. en ja, ik vind het dus eng om te doen. :o
 
hmm... daar ga ik ook eens voor kijken. Welke dosering/dag is dan aan te raden?
 
Esperantisto zei:
Met injects is niets mis mee qua effect, behalve dan dat het een enorm gedoe is om te moeten prikken en het ook niet echt goedkoop is.

Niet echt goedkoop... lol

[Link niet meer beschikbaar]

Lijkt me sterk dat jouwn pilletjes goedkoper zijn :D

Bovenstaande zitten de meeste b vit in en ook gewoon 1000mcg b12 per ml. In totaal 250ml voor $29,95.

En dat prikken met een slin pin is in een paar seconden gedaan.

Mijn ervaring meer energie, meer aders alleen 1 ding wat ik een behoorlijk nadeel vind is dat ik door dat spul echt verga van de honger best lastig tijdens cutten :D
 
Methylcobalamine wordt sublinguaal in het bloeed opgenomen, dat is volstrekt onvergelijkbaar met normale B-vitamines die gewoon oraal worden ingenomen en via het maagdarmstelsel moeten worden opgenomen in het bloed, waarbij het meeste gewoon weer wordt uitgeplast. Cyanocobalamine is dus absoluut niet hetzelfde en kan nooit hetzelfde bereiken als methylcobalamine.

Als je een tekort aan b12 hebt, in het begin 1 tabletje nemen gedurende 3 dagen. Daarna een maand lang 1 of 2x per week en vervolgens kan je het houden op een onderhoudsdosis van bijv 1x per 2-3 weken.

Het verschil is heel goed merkbaar van de ene op de andere dag als je er mee begint. daarna loopt het 'depot' ahw vol en heb je een verminderde meeropbrengst. Door gewoon elke 2-3 weken een tablet op te zuigen houd ik het bij, dat is dan je onderhoudsdosis.

Zou je het een paar maanden achterwege laten en je je weer wat vervelend en lusteloos voelen, dan weer een paar dagen achter elkaar nemen.
 
Re: Supplement Review: B-12 injecties

de reviewer heeft de B12 met een insuline naald geinjecteerd.. is dat dan subcutaan???
 
Laatst bewerkt:
Re: Supplement Review: B-12 injecties

martie zei:
de reviewer heeft de B12 met een insuline naald geinjecteerd.. is dat dan subcutaan???

Nee, waarschijnlijk intramusculair, omdat vitamine B een wateroplosbare vitamine is.
 
Re: Supplement Review: B-12 injecties

M@rsel zei:
Nee, waarschijnlijk intramusculair, omdat vitamine B een wateroplosbare vitamine is.

b12 kan overal gezet worden..
 
Re: Supplement Review: B-12 injecties

moet je dan ook 2 naalden gebruiken? (een voor de vloeistof op te zuigen, en een voor te spuiten?) Of gebruik je de gewone insulinespuitjes met vaste naald ?
 
Re: Supplement Review: B-12 injecties

buzz82 zei:
moet je dan ook 2 naalden gebruiken? (een voor de vloeistof op te zuigen, en een voor te spuiten?) Of gebruik je de gewone insulinespuitjes met vaste naald ?

Ja ik gebruik 2 naalden.. een 0.6x25 naald om de vloeistof op te zuigen en dan spuit ik met de insuline naald (0.35x13) in mn buikvet.. met een gewone spuit allemaal..
 
Re: Supplement Review: B-12 injecties

Interressant ik moet nu weg, maar als ik terug kom ga ik mij hier is in verdiepen...:)
 
Re: Supplement Review: B-12 injecties

vandaag men eerste spuit gezet, viel goed mee :cool: maar ik kan niet heel de ampul opzuigen zonder lucht mee te pakken der blijft altijd wel wat vloeistof over bij mij :eek: . en het aspireren gaat ook moeilijk. heeft nog iemand tips voor me :D
 
Re: Supplement Review: B-12 injecties

buzz82 zei:
vandaag men eerste spuit gezet, viel goed mee :cool: maar ik kan niet heel de ampul opzuigen zonder lucht mee te pakken der blijft altijd wel wat vloeistof over bij mij :eek: . en het aspireren gaat ook moeilijk. heeft nog iemand tips voor me :D

Probeer er zo veel mogelijk uit te krijgen, gebruik dus een naald die lang genoeg is en verwissel die daarna voor de naald die je wilt gaan gebruiken om het te injecteren. Dat er een klein beetje overblijft is normaal, doe je niks aan en dit is zo minimaal dat je je er niet druk om moet maken.

Lucht spuit je er gewoon weer uit door de spuit met de naald omhoog in te drukken. Aspireren is gewoon even wennen, is makkelijker als je met 2 handen bij je spuit kan, daar kan je dus eventueel je injectieplek op afstemmen.
 
Re: Supplement Review: B-12 injecties

Grijpwijk zei:
Probeer er zo veel mogelijk uit te krijgen, gebruik dus een naald die lang genoeg is en verwissel die daarna voor de naald die je wilt gaan gebruiken om het te injecteren. Dat er een klein beetje overblijft is normaal, doe je niks aan en dit is zo minimaal dat je je er niet druk om moet maken.

Lucht spuit je er gewoon weer uit door de spuit met de naald omhoog in te drukken. Aspireren is gewoon even wennen, is makkelijker als je met 2 handen bij je spuit kan, daar kan je dus eventueel je injectieplek op afstemmen.



ok bedankt voor de info. Woensdag zal het al wel beter gaan, de eerste keer is altijd wat moeilijker he. en kan ik beter im spuiten voor betere opname of blijft dat hetzelfste heb nu subcutaan gedaan in men buik
 
martie zei:
b12 kan overal gezet worden..
juist, maar ideaal in spier, véél betere opname
 
Ik heb het zelfde ondervonden als T, mooie aders veel energie en HEEL veel honger :D

Tijdens de cut is het heel moeilijk, ik gebruikte efedrine/caffeine/yohimbine maar zelfs dan had ik nog honger :D
 
Valt bij mij heel erg mee juist met die honger: voel me alleen 10x energieker met methyl-B12. Scheelt ook enorm dat ik meestal weinig KH eet en dus van die honger-attacks amper last heb op zo'n dag.
 
Esperantisto zei:
Valt bij mij heel erg mee juist met die honger: voel me alleen 10x energieker met methyl-B12. Scheelt ook enorm dat ik meestal weinig KH eet en dus van die honger-attacks amper last heb op zo'n dag.
Ligt denk ik aan die pilletjes van je ;) blijkbaar werken ze toch minder goed dan zo'n spuit!
 
Back
Naar boven