MuscleMeat

vitamine B hoeveel en welke

Bezoekers in dit topic

bonkill

Cool Novice
15 jaar lid
Lid geworden
21 nov 2002
Berichten
41
Waardering
0
Welke vitamine B kan ik het best slikken en hoeveel (in % dagelijse hoeveelheid).

Later
B
 
in sport multivits zit zo'n 200% adh vitB

ik haal ze persoonlijk in het kruidvat, best goed spul
 
Tenzij je echt een tekort heb aan een bepaalde B, zou ik altijd voor een B-complex gaan.
 
bonkill zei:
Welke vitamine B kan ik het best slikken en hoeveel (in % dagelijse hoeveelheid).

Later
B

[Link niet meer beschikbaar]
www.toppharm.nl

Zit extra vitamine B complex in de juiste verhouding in.
 
vitamine B-complex van Kruidvat, potje van 60 tabletten voor 3,69
zitten ook nog enkele mineralen tussen volgens mij
 
Ik zou maar een B-complex kiezen tenzij je een echt tekort hebt aan een van de individuele B-vitamines! Wat betreft de doses van elke:

Thiamin (Vitamin B1) :ongeveer 1.5 gram per dag is de minimum doses van de FDA dacht ik maar je krijgt hem eerder in 50mg capsules. Is van alle water oplosbare vitaminen een van de snelste tekort te komen als je voeding niet adequaat is

Riboflavine (Vitamin B2):maak je eigenlijk aan in de darmen en krijg je niet binnen door voeding maar onderdelen ervan worden gebruikt on B2 aan te maken! 1.8MG PER DAG DACHT IK IS DE MINUMUM RDA DOOR DE FDA!

Niacin (Vitamin B3): 20MG RDA DOOR FDA, dus minimum!

Pantothenic acid (Vitamin B5) :een van de balangerijkste B-vitamines omdat het helpt aan een hele scala effecten in het lichaam en is een van de werkzame ondelen van coenzym A! Wordt gemaakt door de darm flora en heeft geen RDA maar 10-100mg doses is meestal en meestal supplementeert men met 10-20mg per dag.

Pyridoxine (Vitamin B6) :extreem belangerijk bij mentale en lichamelijke gezondheid en bij vrouwen en het ''balanseren'' van hun hormonen. 2mg is de MDA door de FDA. Meestal krijg je 20mg binnen in supplementen!

Folic acid (Vitamin B9) :kan opgeslagen worden in de lever als een van de weinigen! Is zee belangerijk bij productie van hemoglobine, rode bloed cellen en DNA! BIJ VROUWEN EXTREEM BELANGERIJK BIJ DE ZWANGERSCHAP! 400mcg is de MDA en men houdt zich meestal hieraan bij supplementatie ervan

Cyancobamin (Vitamin B12) :3mcg doses als MDA en meestal wordt het gesupplementeert in 30mcg doses. Is heel belangerijk voor eetlust en energie huishouding vandaar dat veel athleten het injecteren. Helpt volgens de meesten ook bij stressverlaging.

Biotin (Vitamin H) :belangerijk bij bloedcel produktie, in de krebbs cyclus en metabolisme als ik het nog goed weet. Hele belangerijke coenzyme in het lichaam bij ongeveer 30-40 processen als ik me goed kan heugen! 300mcg is MDA maar is een van de weinigen waarbij er geen toxiciteits doses is vastgesteld. (dit betekent niet dat die niet bestaat en je mega doses moet gaan nemen!)

B13 (orotic acid) :niet veel bekend hierover!
B15 (panganic acid) :zie bovenand
B17 (laetrille or amygdalin) : zie boven. Alledrie worden beschouwt als ''non-essentieel'' en worden gemaakt in het lichaam mbv andere B-vitamines.

Hierbij horen de zogenaamde B-factoren die niet ''echte'' vitaminen zijn maar worden beschouwd als vitaminen (B-vitaminen) door hun structuur en funtie in het lichaam. Dit zijn : Inositol, PABA, Choline en Bio flavanoiden ook wel vitamine P genoemd!(beschrijft eigenlijk een hele scala aan stoffen die samen de naam van Bio- flavanoiden heeben zoal Rutin, herarinen en eriodictyol)

Hoop dat dit helpt bro :)
peace
J
 
klempic zei:
vitamine B-complex van Kruidvat, potje van 60 tabletten voor 3,69
zitten ook nog enkele mineralen tussen volgens mij

IK heb dezelfde en bevallen prima maar waar gaat de voorkeur naar uit qua het innemen ?

1. in de ochtend (SMS ochtend naar 4409)
2. uurtje voor de training (in mijn geval 18.00) 19.00 train ik (SMS training naar 4409)

Nb: Niet SMSen :D
 
Jimbo zei:
IK heb dezelfde en bevallen prima maar waar gaat de voorkeur naar uit qua het innemen ?

1. in de ochtend (SMS ochtend naar 4409)
2. uurtje voor de training (in mijn geval 18.00) 19.00 train ik (SMS training naar 4409)

Nb: Niet SMSen :D

omdat het time-released is breek ik een tab in tweee. eentje s morgens bij het opstaan met een bord brinta. en de andere helft s avonds met tonijn 1 uur voor t slapen gaan.
 
Ok, dank jullie wel. Nuttige info!

Later
B
 
Ik weet nog wel Vitamine b12 injectables....1000 iu. Ikzelf slik t liever, tenzij je verslaafd aan de naald bent :p
 
Back
Naar boven