Fitness Seller

vitamine b12 (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

fitnessboy18

Dutch Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
15 mrt 2004
Berichten
252
Waardering
0
hallo
mijn moeder is niet zo heel zwaar en altijd moe. dus ze wil wel wat groeien. nu zij ik tegen haar van kun je wel vitamine b12 spuiten maar is dat nou op dokter recept vekrijgbaar of doen ze daar moeilijk over. miss heb ik er zelf dan ook nog wat aan :cool:
 
Misschien moest ze met dit verhaal gewoon eens naar de dokter....

Zelf dokteren is nooit verstandig. Soms wordt vit.b12 injects gegeven bij mensen die lang vegetarier zijn en zodoende ook last van vit. gebrek hebben.

Vit.b12 injects zijn in nederland niet vrij verkrijgbaar, van de huisarts zul je ze ook niet zo mee krijgen denk ik. Echter in Duitsland kun je ze zo kopen in de apotheek. Kosten ook geen kont.
 
B12
a - speelt rol in totstandkoming rode bloedlichaampjes
b - rol bij vetstofwisseling
c - noodzakelijk voor goede stofwisseling van de zenuwcellen

komt voor in
- vlees (met name organen)
- vis
- eieren
- melk en kaas

Een normaal iemand krijgt genoeg B12 binnen via voeding.. dus in jouw geval lijkt het me geen zoden aan de dijk te zetten
of je moet echt bloedarmoede hebben (wat je moeder dus wellicht heeft)

Maar staat ze daarvoor onder behandeling van de huisarts?
 
nee ze staat niet onder behandeling. omdat ze ook niet bloedarmoede heeft maar ze heeft gewoon nooit honger dan zeg ik ook wel van eten jij:P maar dat lukt haar gewoon niet. maar miss moet ze maar even een afspraak maken en dan vragen om b12
het heeft wel nut als je uit een kuur komt denk ik omdat je dan wat meer honger krijgt dus kun je beter je massa vasthouden en je krijgt er veel energie van
 
mijn moeder is vandaag naar de huisarts geweest en heeft de b12 voorgeschreven gekregen het is de depot versie 1x pw injecteren miss heb ik er straks zelf ook nog wat aan :P haha :D
 
moet je nou bij de depot versie ook 2weken on 2 weken off doen zoals in de vitamine b12 faq staat
 
Ik zou de gebruiksaanwijzing maar goed doorlezen of de dokter bellen
 
fitnessboy18 zei:
moet je nou bij de depot versie ook 2weken on 2 weken off doen zoals in de vitamine b12 faq staat
Het moet niet, maar wordt aangeraden...
 
maar dat is de depot niet ofwel deze moet je elke dag zetten ..?
anders ist niet duur :P
 
Back
Naar boven