MuscleMeat

vitamine c-1000 mg slecht?? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

m@rl1

Dutch Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
21 sep 2004
Berichten
528
Waardering
1
Ik was gister bij de kruidvat en haalde daar zoals gewoonlijk mijn buisje vitamine c 1000 mg bruistabletten. Ik kwam dus bij de kassa, zegt die vrouw dat ik dat niet elke dag mag nemen want er zit teveel natrium in.
jullie wel eens van gehoord?? Ik gebruik het eigelijk elke dag wel :rolleyes:
 
Daarvoor zou je naar de samenstelling moeten kijken van die bruistabletten, maar in normale C-1000 tabletten zit in ieder geval geen natrium. Meestal wel magnesium of calcium in een bepaalde verbinding om de boel bij elkaar te houden en als vullers. Maar die doses zijn niet zo hoog dat het de opname van andere mineralen zou kunnen remmen.
 
ik heb die van roter:
- vitamine c
- zuurteregelaar (citroenzuur)
- zoetstoffen (sodiumcyclamaat, saccharine natrium)
- natriumwaterstof-carbonaat
- sorbitol
- smaakstoffen

waarden staan er niet bij
maar het zal toch niet zoveel zijn dat het schade aanbrengt?
ik gebruik die dingen al jaren
 
Gebruik al tijden geen vitamine-preparaten meer :eek:, krijg er zelfs een allergische reactie op :mad: , alleen B-12 staat nog op mijn lijstje en gaat zonder problemen :)
Neem natuurlijk wel regelmatig wat frui en groente, is voor mij voldoende ;)
 
Die natriumvorm (natriumwaterstof-carbonaat) is juist een goede vorm, die kan nierstenen voorkomen. Denk dat er in die tabletten geen extreem hoge doses zitten. Zou me dan nog eerder zorgen maken om de zoetstoffen die zijn toegevoegd, maar dan vooral om de laxerende werking er van bij hogere doses.
 
ik heb nergens last van en ik neem er 1 per dag dus dat lijkt me wel binnen de norm neem ik aan
 
Gewoon blijven gebruiken dan, er is over ieder supplement wel iets negatiefs te vinden. Maar de samenstelling van jouw tabletten zijn niet van dien aard dat je ongerust moet zijn over de gevolgen.
 
EricR zei:
Gewoon blijven gebruiken dan, er is over ieder supplement wel iets negatiefs te vinden. Maar de samenstelling van jouw tabletten zijn niet van dien aard dat je ongerust moet zijn over de gevolgen.

nee inderdaad, het leek mij ook al vreemd wat ze zei, maar ik dacht laat ik het eens navragen :D
bedankt voor de info in ieder geval
 
en met alle respect,, zo´n kassa juffrouw zal er wel niet al teveel verstand van hebben :rolleyes:
 
Wanneer kan je die c1000 het beste pakken? 's Morgens, voor de training of juist voor het slapen gaan?
 
JimmyH zei:
en met alle respect,, zo´n kassa juffrouw zal er wel niet al teveel verstand van hebben :rolleyes:

dat slaat echt nergens op, zo'n vrouwtje kan toch best veel weten, ook al zit ze achter de kassa..
 
eq_909 zei:
Wanneer kan je die c1000 het beste pakken? 's Morgens, voor de training of juist voor het slapen gaan?
of na de training ???
 
who cares als het slecht voor je is, het gaat erom wat het oplevert!
 
kalosse zei:
dat slaat echt nergens op, zo'n vrouwtje kan toch best veel weten, ook al zit ze achter de kassa..
heb jij wellus gezien wat er allemaal bij de kruidvat werkt ???
 
JimmyH zei:
heb jij wellus gezien wat er allemaal bij de kruidvat werkt ???
ja en dat loopt nogal uiteen.
van mensen die het in hun jeugd verknalt hebben terwijl ze het ver hadden kunnen schoppen, tot de allerlelijkste marginale debielste vrouwen die ik ooit gezien heb. en aangezien die dame toch iéts wist over vitaminepreparaten zal ze wel niet tot die laatste soort behoren ;)
 
Ik heb zelf C-1000 TIme released...sochtens bij ontbijt innemen..en dan heb je de hele dag een beetje C :)

Teveel aan C in 1 moment pis je toch weer uit
 
Gewoon in de ochtend 1 gram nemen EN in de avond 1 gram. :cool:
 
Neem 3x per dag een halve tab C-1000 time-released en breek die dus idd doormidden.. weg Time-Released effect en precies wat ik nodig heb.
 
Back
Naar boven