AndroidHealthClinic

Vitamine C-1000 (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

TrainingFreak

Advanced Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
21 feb 2003
Berichten
1.024
Waardering
4
Ik heb vandaag bij de Hema, Vitamine C-1000 Time-Released
Het koste 8,95 euro, voor 120 tableten.

Ingredienten:
Vitamine, vulstof (calciumsulfaat), bioflavonoiden, rozenbottel, hydroxypropylmethylcellulose, glansmiddel (stearinezuur, magnesiumstearaat, silicium, carnauba was)
Bevat geen suiker, conserveermiddelen, kleur- en smaakstoffen, gist, gluten en lactose.

Omschrijving:
Voedingssuplement. Vitamine C-1000 (1000 milligram) geeft extra weerstand bij lichamelijke en geestelijke inspanning en bij vermoeidheid. Vitamine C versterkt de conditie en kan een belangrijke aanvulling op de voeding zijn van rokers. Is ook een anti-oxidant voor het lichaam. Deze vitamine C komt o.a. uit rozenbottels. Bovendien is een bioflavonaiden complex toegevoegd. Bioflavonoiden zijn stoffen die in citrusvruchten en groenten voorkomen en de invloed van vitamine C versterken. Door de speciale samenstelling wordt deze time-released tablet niet onmiddellijk in de maag afgebroken, maar geeft het geleidelijk de vitaminen aan het lichaam af.

Samenstelling per tablet: adh%
Vitamine C 1000 mg 1667
Bioflavonoiden 100 mg
Rozenbottel 20 mg

Inhoud: 120 tableten
Netto gewicht: 160 gram

Gebruik:
Dagelijks 1 a 2 tabletten bij het ontbijt. Tablet in z'n geheel doorslikken met (bron)water. Droog, donker, koel en buiten bereik van kinderen bewaren. Drooghoudzakje in de verpakking is niet voor consumptie. Een evenwichtige voeding bevat voldoende vitaminen.



Is het niet erg als ik twee tabletten inneem. Ik ben 15 jaar (deze maand 16 jaar). Ik train voor spiermassa.

En kan iemand mij nog wat extra uitleg geven over die bioflavonoiden?
Slaan ze het niet op als je lichaam het niet nodig hebben. Even uitleg graag. En dit is toch een soort cortisol blocker.

ok

groetjes Niels
 
Originally posted by TrainingFreak
Ik heb vandaag bij de Hema, Vitamine C-1000 Time-Released
Het koste 8,95 euro, voor 120 tableten.

Ingredienten:
Vitamine, vulstof (calciumsulfaat), bioflavonoiden, rozenbottel, hydroxypropylmethylcellulose, glansmiddel (stearinezuur, magnesiumstearaat, silicium, carnauba was)
Bevat geen suiker, conserveermiddelen, kleur- en smaakstoffen, gist, gluten en lactose.

Omschrijving:
Voedingssuplement. Vitamine C-1000 (1000 milligram) geeft extra weerstand bij lichamelijke en geestelijke inspanning en bij vermoeidheid. Vitamine C versterkt de conditie en kan een belangrijke aanvulling op de voeding zijn van rokers. Is ook een anti-oxidant voor het lichaam. Deze vitamine C komt o.a. uit rozenbottels. Bovendien is een bioflavonaiden complex toegevoegd. Bioflavonoiden zijn stoffen die in citrusvruchten en groenten voorkomen en de invloed van vitamine C versterken. Door de speciale samenstelling wordt deze time-released tablet niet onmiddellijk in de maag afgebroken, maar geeft het geleidelijk de vitaminen aan het lichaam af.

Samenstelling per tablet: adh%
Vitamine C 1000 mg 1667
Bioflavonoiden 100 mg
Rozenbottel 20 mg

Inhoud: 120 tableten
Netto gewicht: 160 gram

Gebruik:
Dagelijks 1 a 2 tabletten bij het ontbijt. Tablet in z'n geheel doorslikken met (bron)water. Droog, donker, koel en buiten bereik van kinderen bewaren. Drooghoudzakje in de verpakking is niet voor consumptie. Een evenwichtige voeding bevat voldoende vitaminen.



Is het niet erg als ik twee tabletten inneem. Ik ben 15 jaar (deze maand 16 jaar). Ik train voor spiermassa.

En kan iemand mij nog wat extra uitleg geven over die bioflavonoiden?
Slaan ze het niet op als je lichaam het niet nodig hebben. Even uitleg graag. En dit is toch een soort cortisol blocker.

ok

groetjes Niels


Het is niet erg dat je 2 tabeletten per dag neemt..

zou er zelfs 3 nemen per dag...
1 sochtends, 1 voor trainen en 1 na trainen
De bioflavonoiden verbeteren de opname van de vitamine c
En nee vitamine c werkt niet als cortisol blocker, alhoewel het wel de afgifte van cortisol kan verminderen..
 
maakt het uit als ik het 5 min voor de training in neem en 5 min later nog 1 na de training of moet je lichaam het een langere tijd ervoor nodig hebben
 
trouwens nog iets, wat is het verschil tussen de product hier en die van mij.

Die van mij is goedkoper, maar wat heeft die ene dan waardoor die duurder kost.
 
Originally posted by TrainingFreak
trouwens nog iets, wat is het verschil tussen de product hier en die van mij.

Die van mij is goedkoper, maar wat heeft die ene dan waardoor die duurder kost.

Merknaam???
 
Originally posted by TrainingFreak
trouwens nog iets, wat is het verschil tussen de product hier en die van mij.

Die van mij is goedkoper, maar wat heeft die ene dan waardoor die duurder kost.

verschil is te verwaarlozen :D
 
Een advies: Begin ajb niet meteen met 2 x 1000mg vitC! Jullie moeten het natuurlijk zelf weten, maar wat teveel is plas je gewoon uit, dus zonde. Ik geloof op zich wel in de functie van vitC en neem tegenwoordig ook 1000mg time released(kruidvat). Maar let er wel op dat dit al vele male de normale hoeveelheid is. Normaal kom je nooit in de buurt van 1000mg. En gelukkig is het dan time released, maar dan nog gaat het teveel gewoon het lichaam uit. Dus ik denk dat 2000mg echt geen nut heeft (maar goed, het is dus ook niet schadelijk)
 
nee ik neem ook maar 350 mg per dag vind ik zat.
 
ik neem 3gram.. het kan geen kwaad. En voor de prijs hoef je het niet te laten. Hier bij Kruidvat ongeveer 6 euro voor 120 tabletjes.
Was trouwens bij de BodyVitaal in Rdam, en daar vonden ze ook 3gram een aanrader. Wordt er altijd zeer goed (in detail..met goede uitleg) geholpen. En zelf gebruiken ze ook 3gr/dag. Heb wel het idee dat ze het snappen daar :)
Heel vreemd, misschien placebo, maar het lijkt alsof ik 's ochtend een stuk beter tegen wat feller licht kan. Leuke bijwerking :D
 
time released idee werkt niet, de uitleg ervan staat in een thread van enige tijd geleden..

ik zelf neem om en nabij de 3 gr. vit. c.

een sterk gedoseerde multi van novae vitae en nog wat vit.c poeder.. plas mischien een deel uit, maar sinds ik deze hoeveelheden neem, sinds een jaar, ben ik 1x verkouden geweest (toen was me multi net een week op) en voor de rest niet ziek, niet verkouden, niks.. bovendien kost vit. c. bijna niks en het overschot plas je uit..
 
Ik zelf neem naast me pilletjes ook verse vitamine C. Lekker sinasappel persen. :thumb:
 
Back
Naar boven