AndroidHealthClinic

Vitamine C opnemen vs uitplassen

Bezoekers in dit topic

thijsvanerp

Cool Novice
Lid geworden
5 okt 2011
Berichten
45
Waardering
1
Lengte
1m87
Massa
78kg
Vetpercentage
9%
Beste,

Ik heb een vraag betreft vitaminetabletten met in het bijzonder vitamine C.
Waarom zit er zoveel verschil in de hoeveel MG vitamine C in verschillende multivitaminen?

Voor zover ik het begrijp, vitamine C is een wateroplosbare vitamine. Dit houdt in dat bij een te grote inname je vitamine C via de urine je lichaam zal verlaten. Klopt? De maximale VEILIGE dosering per dag wordt geschat op 2000mg per dag voor een volwassen persoon. De ADH is 75mg. Klopt ook?

Ik snap dat die 75mg geldt voor, grofweg, ieder boven de 18+ wat zorgt voor veel diversiteit. Een bodybuilder die 5x per week lift zal wellicht meer nodig hebben dan een oude dame van 83 die weinig arbeid verricht.

Maar, is die 200+ mg die in verschillende tabletten zit dan niet zwaar overrated? De waardes zijn veilig maar zeker in combinatie met je groente/ fruit eindig je aan het eind van de dag toch RUIMSCHOOTS boven je benodigde hoeveelheid? Ik heb het niet zo op die hoeveelheden die tig keer de verhoogde hoeveelheid ADH bieden per dag. Is mijn argwaan terecht?

Ik heb mijn oog laten vallen op Multimen van Body en Fitshop ondanks het Body en Fitshop 'schandaal' een poos geleden. Of zou ik wat betreft Body en Fitshop juist wél argwanend moeten zijn in tegenstelling tot mijn vitamine verhaal? ;)

Alvast bedankt.
 
Thijsje is een beetje naïef :roflol:
 
Back
Naar boven