MuscleMeat

Vitamine C, waarom? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Esperantisto

Freaky Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
11 okt 2002
Berichten
6.844
Waardering
25
Uh, waarom moeten we eigenlijk vit C gebruiken? Ik gebruik multivitamines .. ah, shit ik heb net goedkope vitamines gekocht. In de goedkope zit 50% van de ADI bijv 40 mg vit C en in de andere dure zit 400% van de ADI aan vit C (240 mg).
Maar dat terzijde.. is het om anti-oxidanten of radicalen af te breken en zo kanker te voorkomen. Was Pauling niet degene die elke dag megadoses vit C slikte?
 
anti oxidant zeker maar heeft nog wel een hoop andere goede eigenschappen.
Het kan je cortisol verlagen, je immuumsysteem verbeteren (vit C is betrokken bij de aanmaak van witte bloedlichaampjes) er is ook een Amerikaans onderzoek geweest dat aantoonde dat een hogere vit C inname kan beschermen tegen galblaas aandoeningen bij vrouwen
Vit C en E beschermen ook tegen de schadelijk UV straling en zijn dus goed voor je huid.
Verder bevorderd het ook de opname van verschillende stoffen zoals ijzer,...
 
Ik heb hier nog even een makkelijk opsommingslijsje voor je:

De goeie zaken van Vit C:

- Afweerfuncties
- Calciumstofwisseling
- Bindweefsel, collageen
- Vaatwanden
- Tandvlees
- Vetverbruik
- Stevige, gladde huid
- Sterk Haar
- Gezichtsvermogen
- Positieve stemming
- Gezonde zenuwen
- Concentratievermogen
- Slaap
- Stressbestrijding
 
Mischien ook nog wel handig een lijsje te hebben van levensmiddelen met hoog gehalte vit c?

- Vlierbessen (37,1mg per 100gr)
- Kiwi's (36.7mg per 100gr)
- Sinaasappels (35.4mg per 100gr)
- Citroen met vruchtvlees (34mg per 100gr)
- Citroensap (28.2mg per 100gr)
- Frambozen (27.7mg per 100gr)
- Grapefruitsap (uiteraard vers) (26.3mg per 100gr)
- Bieten (26.2mg per 100gr)
- Uien (26.2mg per 100gr)
- Spinazie (26.1mg per 100gr)
- Broccoli (26.1mg per 100gr)
- Groene Erwten (26.0mg per 100gr)
- Koolrabi (25.8mg per 100gr)
- Asperges (23.7mg per 100gr)
- Kool (23.6mg per 100gr)
- Varkenslever (22.2mg per 100gr)
- Bramen (21.2mg per 100gr)
- Sojabonen (18.5mg per 100gr)
- Aardappelen (18mg per 100gr)
- Tomaten (16.9mg per 100gr)
- Artisjokken (10.2mg per 100gr)
- Appels (8.8mg per 100gr)
 
Dank je voor de lijst.. a propos, dit las ik net! Behalve een goede vit C bron is citroensap dus nog ergens anders goed voor ;)
"After investigating traditional contraceptive techniques, an eminent Australian-based scientist has proved that lemon juice diluted five to one with water kills HIV and sperm within seconds.

Roger Short's findings will be made public in a scientific paper read at The Ninth International Symposium on Spermatology at the University of the Western Cape next week.

Symposium convener Professor Gerhard van der Horst is excited by the discovery of a cheap, universally available, non-technical way to block HIV transmission, and describes Short's paper as "a milestone".

A woman whose husband insists on "nyama to nyama" can protect herself against HIV transmission with a small sponge and watered-down lemon juice, perhaps leaving him none the wiser. Men may also anoint themselves with the acidic juice to prevent transmission.

The abstract of the paper says: "Historically, lemon juice on a sponge, or half a lemon placed over the cervix, was widely used as an effective contraceptive. We have shown that 20% lemon juice (final concentration) in human semen irreversibly immobilises 100% of sperm in less than 30 seconds. A similar concentration also rapidly inactivates HIV. Thus intra-vaginal lemon juice might provide a cheap, readily available and extremely effective way of stopping the coïtusual transmission of HIV, whilst also providing contraception."

The paper refers to additional strategies, including circumcision for men, which more than halves the risk of HIV infection. The virus appears to enter the penis via specific HIV-receptive Langerhans cells on the inner surface of the foreskin. The vagina has its own Langerhans cells that are also the main entry point for HIV in women.

Thickening the vaginal epithelium by estrogen administration could provide cheap, safe and effective HIV protection for women, but drug firms are not interested, says Short.

Based at the University of Melbourne, Short is also professor-at-large at Cornell University in the United States, and a visiting fellow of Green College, Oxford. His career began in England at Cambridge in 1956. He was co-editor and principal author of the eight-volume Reproduction in Mammals published by Cambridge University Press from 1972 onward, which was translated into six languages.

The lemon juice breakthrough is not the first scientific bombshell he has lobbed. He was part of the Cambridge University team that crossed a camel with a llama in Dubai. He also co-authored a physiological study presenting strong evidence that the elephant was an aquatic mammal in an earlier evolutionary phase. He has published more than 300 scientific papers and, with Dr Malcolm Potts, wrote a bestseller aimed at the layman: Ever Since Adam and Eve: The Evolution of Human Sexuality (1999).

Short's interest in the transmission of HIV infection arose naturally from his research activities of the past 20 years, which focused on contraception, the evolution of human reproduction and the causes of the Earth's overpopulation."

All Africa.Com October 4, 2002
 
AFWEER! LOL, 2 anekdotes .. Ik neem een dikke gram vit C op een dag. Heb met iemand gevreeen terwijl hij griep had en helemaal niets van opgelopen (zelfs geen zwangerschap :D) (nou moet ik bekennen dat ik niet zeker weet of ik dat griepvirus al niet een maand eerder zelf heb gehad, maar dan in de vorm van een verkoudheid, terwijl iedereen in mijn omgeving er minstens 2 dagen met koorts van op bed heeft gelegen). En tweede is dat ik per ongeluk (verwisseling in de koelkast op het werk) kipkerriesalade van 5 weken overtijd heb zitten eten zonder ziek te worden :D (het fladderde nog net niet weg, bij wijze van)

Ik rust mijn koffer ....

oh ja, statistiek is niet het meervoud van anekdote .. Maar frappant vond ik beide gevallen wel!
 
"After investigating traditional contraceptive techniques, an eminent Australian-based scientist has proved that lemon juice diluted five to one with water kills HIV and sperm within seconds.

Ik heb in 1 van vitamine boeken inderdaad ook gelezen dat vit c in hele hoge dosering HIV kan remmen. Als je dan al besmet bent zou zijn. Klinkt erg onwaarschijnlijk maar ja ik ben geen professor. Het is iedergeval intressant om over te lezen ook al ben ik zeker wel van overtuigd dat vitamine C een wondermiddel is op elk gebied dan ook van het menselijk lichaam.
 
Erg nuttig...thanks oldy :thumb:
 
onderzoek heeft uitgewezen dat vita C de lengte van de symptomen van verkoudheid verkort, maar niet kan voorkomen dat je verkouden wordt.
 
www.orthoeurope.com heeft ook veel info over vita c

Zelf neem ik ong. 2 a 3 gram per dag in naast vitamineral van J-tech en j-tech's anti-oxidanten.
 
Ik denk dat voorkomen ook wel een erg groot woord is. Remmen kun je zeker wel met in dit geval Vit C. Maar ja als het als voorkomen is zullen we het nooit weten ;)

Maar ben wel van mening dat als je voldoende in je lichaam hebt zitten dat het wel mogelijk is om in dit geval een verkoudheid te kunnen "stoppen". Maar ja dat is puur het verhaal van het imuunsysteem en daar valt niet over te discuseren, dat is gewoon een feit.

Ik kan me trouwens herinneren dat ik ooit eens heb gelezen dat het ongeveer 10 dagen zou duren voordat de vitamine op de plaatst van bestemming zou zijn.
 
"After investigating traditional contraceptive techniques, an eminent Australian-based scientist has proved that lemon juice diluted five to one with water kills HIV and sperm within seconds.
How surprising ... Dat is zo zuur als de pest, en in geval van citroensap veel meer door citroenzuur dan door vitamine C (hetgeen ook een zuur is, wat eenieder die zo'n pil doormidden heeft gebeten, wel weet ;)) Dit is dus bullshitonderzoek, je hebt in je ljif nooit zo'n hoge concentratie van dat spul (zou je dood worden). Misschien een citroen uitpersen in je vagina .. Lijkt me ook weinig prettig, doe mij maar een condoom met zaaddodend middel! :D
 
Misschien een citroen uitpersen in je vagina .. Lijkt me ook weinig prettig, doe mij maar een condoom met zaaddodend middel

hahaha hij gaat weer lekker ;) :D

Alhoewel een citroen vind ik toch wel erg lekker om zo op te eten hoor.....alleen om het voor de vitamine te doen? Ik slik 2x 1000mg + een multi (previte) dus dan lijkt me toch wel voldoende aan de m'n urine te zien.
 
Lust jij een citroen zo? Ja, want als je als vrouw dat nieuwe zaaddodende middel gebruikt, dat is er natuurlijk ook gelijk geen enkele normaal denkende man die je nog wil bffen! :D

j/k!
 
Originally posted by wateengedoe2
Lust jij een citroen zo? Ja, want als je als vrouw dat nieuwe zaaddodende middel gebruikt, dat is er natuurlijk ook gelijk geen enkele normaal denkende man die je nog wil bffen! :D

j/k!
Dan doe je er toch gewoon honing bij? Dat heeft ook bacteriedodende eigenschappen :p :o
 
Damn damn lijkt wel coïtus thread hiero :finger:
Als je teveel vitamines slikt dan plas je deze er gewoon weer uit. Dus een super hoge dosis is zonde van je geld. En geeft misschien stank aan je urine :p
 
Originally posted by wateengedoe2
Lust jij een citroen zo? Ja, want als je als vrouw dat nieuwe zaaddodende middel gebruikt, dat is er natuurlijk ook gelijk geen enkele normaal denkende man die je nog wil bffen! :D

j/k!

hahaha de pil is ook wel voldoende hoor ;) En btw hoeveel citroenen moet in eten voordat het zaaddodend gaat werken :S
 
Originally posted by arievh
Dus een super hoge dosis is zonde van je geld.

En toch liever te veel dan te weinig hoor :)
 
Als jij goed eet heb jij geen extra vitamine C nodig :)
 
Back
Naar boven