XXL Nutrition

Vitamine C, waarom? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Ben ik zeker niet met je eens. Een multi zou zeker ieder mens moeten nemen aangezien de voeding niet is zoals hij behoort te zijn. En "wij" als sporters/bbers hebben al zeker veel meer vitamientjes nodig.
 
Nou ja ik doe het niet lol. Nam eerst altijd wel van die vitamine C dingen maar nu ook nooit meer.
En die multivitamine moet je slikken en ik kan geen pillen slikken (Klinkt vaag ik weet het maar het is altijd zo geweest lol)
 
Toch zijn een aantal onderzoeken wel interessant naar extreem hoge dosering, in de orde van 35 gram/dag!!

Daaruit bleek dat het effectiever is in sommige situaties dan antibiotica, kan helpen met het helen van brandwonden (ook transdermaal toegediend), etc, etc.
 
Ik had ook ergens gelezen weet zo ff niet waar, dat een hoge dosis van vitamine E kanker veroorzaakt.

En ik las net dit ==> Vitamine E is een anti-oxidant die schade door agressieve zuurstofatomen voorkomt. Maar niet bij rokers, ontdekten onderzoekers. Bij rokers die veel onverzadigd vet eten vergroot de vitamine de schade door de zuustofradicalen juist.

Maar ja ik rook toch niet meer :)
 
Originally posted by arievh

En die multivitamine moet je slikken en ik kan geen pillen slikken (Klinkt vaag ik weet het maar het is altijd zo geweest lol)

Heb ik ook nooit gekund...totdat ik me met deze sport begon te bemoeien. Dan moet je min of meer wel. ;)
 
Originally posted by oldy
Toch zijn een aantal onderzoeken wel interessant naar extreem hoge dosering, in de orde van 35 gram/dag!!

Daaruit bleek dat het effectiever is in sommige situaties dan antibiotica, kan helpen met het helen van brandwonden (ook transdermaal toegediend), etc, etc.

Daar ben ik ook zeker wel van overtuigd.
 
Heb ik ook nooit gekund...totdat ik me met deze sport begon te bemoeien. Dan moet je min of meer wel.

Tips?
Het is me soms wel gelukt met 10 glazen water om 1 mini pil in te slikken lol.
 
Originally posted by arievh
Ik had ook ergens gelezen weet zo ff niet waar, dat een hoge dosis van vitamine E kanker veroorzaakt.

En ik las net dit ==> Vitamine E is een anti-oxidant die schade door agressieve zuurstofatomen voorkomt. Maar niet bij rokers, ontdekten onderzoekers. Bij rokers die veel onverzadigd vet eten vergroot de vitamine de schade door de zuustofradicalen juist.

Maar ja ik rook toch niet meer :)

Zeker waar..er zijn natuurlijk ook vitamines die beter niet te veel kan nemen aangezien deze al mischien in overvloed zijn opgeslagen in je lever. Maar hadden we het niet over C? ;)
 
Originally posted by arievh


Tips?
Het is me soms wel gelukt met 10 glazen water om 1 mini pil in te slikken lol.

Tips? hm. Wat mij altijd erg hielp was gewoon die pil in mijn mond leggen. En niet meer aan die pil denken. En alleen er nog maar aan denken dar je het glas water wil opdrinken. Dan valt hij vanzelf in het gaatje...
 
Originally posted by arievh
Damn damn lijkt wel coïtus thread hiero :finger:
Als je teveel vitamines slikt dan plas je deze er gewoon weer uit. Dus een super hoge dosis is zonde van je geld. En geeft misschien stank aan je urine :p
Nou zeg .. Laat mij ook S .. Morgen ga ik uit eten met een leuke jongen, dus ik ben alvast aan het nadenken over het toetje :D
 
Originally posted by arievh
Als je teveel vitamines slikt dan plas je deze er gewoon weer uit. Dus een super hoge dosis is zonde van je geld. En geeft misschien stank aan je urine :p [/B]
Stinkt vitamine C? ??? Enne, voor vrouwen heeft het zeker zin, want vitamine C verlaagt de pH van je urine als je er zoveel van neemt dat je het uitplast, en dat verkleint de kans op blaasontsteking. Trouwens, je moet wel oppasen als je altijd veel vitC slikt en dan plotselnig niet meer .. Je lichaam breekt het sneller af bij een groter aanbod, dus als je dan ineens minder slikt, krijg je een paar dagen lang ofzo een tekort.
 
Originally posted by oldy
Toch zijn een aantal onderzoeken wel interessant naar extreem hoge dosering, in de orde van 35 gram/dag!!

Daaruit bleek dat het effectiever is in sommige situaties dan antibiotica, kan helpen met het helen van brandwonden (ook transdermaal toegediend), etc, etc.
Pas wel op he .. Mijn werk gaat over de etikettering m.b.t. gevaren van bestrijdingsmiddelen en dan krijg je ook info over alle hulpstoffen voor je neus. Was bij een bepaald middel o.a. vitC. Bij ratten is vitC in de helft van de gevallen dodeljik bij een dosis van ... 12 g/kg lichaamsgewicht :D (OK, daar ben je zomaar niet aan). Ik denk dat je slokdarm en maag dan gewoon weggebrand worden, aangezien vitC een zuur is :O)
 
Originally posted by arievh
Ik had ook ergens gelezen weet zo ff niet waar, dat een hoge dosis van vitamine E kanker veroorzaakt.

En ik las net dit ==> Vitamine E is een anti-oxidant die schade door agressieve zuurstofatomen voorkomt. Maar niet bij rokers, ontdekten onderzoekers. Bij rokers die veel onverzadigd vet eten vergroot de vitamine de schade door de zuustofradicalen juist.

Maar ja ik rook toch niet meer :)
Roken is ook stom! :finger: :D ;)
 
Originally posted by arievh


Tips?
Het is me soms wel gelukt met 10 glazen water om 1 mini pil in te slikken lol.
Zie [Link niet meer beschikbaar] Maar als jij zo'n erge pillenfobie hebt, werkt het misschien niet ..
 
Zo gaat het over vit c
Zo gaat het over citroen
En zo gaat het over bffen...

Rare volgorde hoor ;) :D
 
Dat is 1 van mijn grote kwaliteiten. Wáár het ook over gaat, ik weet altijd binnen notime bij het onderwerp coïtus uit te komen! :D
 
Hé wateen ik kwam met die link naar het doden van spermacellen en HIV.. dus die link was snel gelegd.. ik gaf aan, jij kopte in!
 
Originally posted by wateengedoe2
Dat is 1 van mijn grote kwaliteiten. Wáár het ook over gaat, ik weet altijd binnen notime bij het onderwerp coïtus uit te komen! :D

Als dit het enige is ;)
 
LOL, espi, je post te lange dingen, ik had dat niet eens gelezen! :D Ga dat morgen of vanavond wel doen, nu snel naar de sportschool, dan sta ik er op de stoep als ie opengaat :)
 
Originally posted by wateengedoe2

Pas wel op he .. Mijn werk gaat over de etikettering m.b.t. gevaren van bestrijdingsmiddelen en dan krijg je ook info over alle hulpstoffen voor je neus. Was bij een bepaald middel o.a. vitC. Bij ratten is vitC in de helft van de gevallen dodeljik bij een dosis van ... 12 g/kg lichaamsgewicht :D (OK, daar ben je zomaar niet aan). Ik denk dat je slokdarm en maag dan gewoon weggebrand worden, aangezien vitC een zuur is :O)
Tja, een kilo vit C naar binnen werken lijkt me iets te veel van het goede (12 gr/kg)


@ Jay:
Zo gaat het over vit c
Zo gaat het over citroen
En zo gaat het over bffen...

Rare volgorde hoor
Had jij het liever andersom gezien? Heb je het gezellig over bffen, begint er iemand over citroen etc...... Nee, dan maar de ietwat vreemde gedachtenkronkels van wateengedoe2 volgen. :D
 
Back
Naar boven