MuscleMeat

Vitamine C (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

RougeMonkey

King of the hill
Elite Member
15 jaar lid
Lid geworden
8 okt 2002
Berichten
6.263
Waardering
2
Hoeveel milligram vitamine C heb je nodig als je 4 keer per week aan intensieve lrachtraining doet? Ik krijg 180 mg met me multi naar binnen, dat is 300 % van de adh. Ik heb hie rnog super krachtige bruistabletten liggen maar die zijn 1000 mg per tablet!!!?!?!?
1667% van de ahd!! Kan ik deze gewoon tijdelijk gebruiken, opmaken dus? Kortom, hoeveel vit c heb ik nodig en kan het kwaad om die super krachtige bruistabletten in de nemen?
 
Zelf neem ik totaal op een dag 2-3 gr. vit c. me multi van 180 mg. en nog 2x 1000 mg..
 
Originally posted by soulreaver
Zelf neem ik totaal op een dag 2-3 gr. vit c. me multi van 180 mg. en nog 2x 1000 mg..

Dat lijkt me echt enorm veel, gebruik je zoveel vitamine C als bb?
 
Mensen maken zelf geen Vit C aan, dus een dosis van 3 gr. per dag is niet overdreven hoor.

Die C-1000 die je hebt liggen zijn waarschijnlijk T/R, voor optimale opname even breken voor inname zodat het T/R afneemt en Vitamine niet alleen plaatselijk werkt (in de darmen).

Ik neem zelf 's ochtends een C-1000 samen met een Multi na 't ontbijt + 's avonds een C-1000 met een Vit E (400 IE) na 't avond eten.

Op trainingsdagen neem ik een V-1000 voor de training.


Voor wat meer info. kijk op

www.pilliewillie.nl

Directe Vit C link:

[Link niet meer beschikbaar]
 
Wat ik me alleen afvraag is of het wel nut heeft om zoveel vitamine C te nemen. Want je kan maar een klein beetje tegelijk opnemen voor zover ik weet. De rest ben je meteen weer kwijt. Dus 1000mg is dan zinloos. Hoe kan je die 2 of 3gr per dag dan dus danig verdelen dat dat goed uitkomt???
 
Waarom zou T/R alleen in je darmen werken? ??? Ik bijt een T/R 1000mg tablet wel eens door als ik hem pas een half uur ofzo voor de training kan nemen, maar anders nooit.

Robin heeft gelijk in dat je niet alles opneemt als je een stoot vitC achter elkaar neemt, geen niet-T/R nemen dus, beh. als je echt de max. hoeveelheid in 1x moet hebben, bijv. direct na de training (maar ik neem altijd T/R een uurtje of anderhalf voor de training).

Let wel op: als je ontzettend veel vitC neemt (meer dan 2 g/dag), zal de uitscheiding ook versneld worden. Dus eet niet eerst bijv 3 g op een dag en dan ineens weer een gewoon (niet-bb) voedingspatroon met bijv. 200 mg op een dag.
 
Ik heb nu een potje bruistabletten vitamine c1000 die niet time released zijn.
Is het slim deze na de training in mijn mix van whey en koolhydraten te gooien??
Of voor de training pakken??
Er zitten ook zoetstoffen in zoals aspartaam.
Verder neem ik de time released c1000 maar wilde dit evt speciaal voor rond het trainen gebruiken.
 
t/r werkt niet, is al zo vaak discussies over geweest.
 
Originally posted by Ilya
t/r werkt niet, is al zo vaak discussies over geweest.

Heb je voor mij wat links naar artikelen hierover?? Ben effe kwijt waarom t/r niet zou werken..
 
Ik koop het altijd in poedervorm, ascorbinezuur. Vind je in elke natuurwinkel, is spotgoedkoop (10€ voor een kilotje ofzo) en je kan het gewoon onder je post-workout shake mengen. Meestal 1 gram na training.
 
Hoeveel zit er in zo'n potje?
 
sorry Soulreaver, kan hier op het moment geen enkele ondersteuning meer voor vinden.

Iemand anders ??
 
Ik heb namelijk idd. ook wellis een theorie erover gelezen.. maar ik heb bv. medicijnen en die zijn ook t/r, lijkt me toch sterk dat het daarbij onzin is, ik had eerst de niet t/r versie en kon echt de piek merken, nu t/r en nergens last van, dus het bestaat wel..
 
Je kan ook gewoon zo'n 1000 mg tablet doormidden breken. Neem je 500 mg voor de training en 500 mg na de training.
 
Dan kan je net zo goed een potje met mindere dosis kopen.. en elk uur 1 of 2 tabletten nemen..
 
Originally posted by Robin
Hoeveel zit er in zo'n potje?
Als je het tegen mij had, het is (bijna) puur vitamine C - dacht ik toch...
Wordt ook veel gebruikt als bewaarmiddel.
 
Originally posted by Big Byron
Ik koop het altijd in poedervorm, ascorbinezuur. Vind je in elke natuurwinkel, is spotgoedkoop (10€ voor een kilotje ofzo) en je kan het gewoon onder je post-workout shake mengen. Meestal 1 gram na training.

is dat wel hetzelfde als vitamine c?

want dan is het wel vet goedkoop!
 
Originally posted by Ilya
sorry Soulreaver, kan hier op het moment geen enkele ondersteuning meer voor vinden.

Iemand anders ??

Op het adres wat Man of magic gaf (deze dus) staat wat over T/R nl:

Volgens Drs. Schuitemaker (van de Plantina A t/m Z) komt een groot gedeelte van TR vitamine C zonder opgenomen te worden in de dikke darm terecht omdat de meeste vitamine C in de maag en het begin van de dunne darm wordt opgenomen. Maar door de "Time Release" passeert een groot deel van de TR vitamine C deze opname plekken en komt daardoor niet in het bloed terecht. Volgens Schuitemaker is TR vitamine C vooral van toepassing indien een lokale werking beneden in de darm gewenst is.
 
mijn enigste manier van vitmin c inname is dak altijd 1 sinasappel eet per dag

verder krijg ik nog wat binnen via me vruchtendrankjes dak overdag wa drink
 
Back
Naar boven