MuscleMeat

Vitamine C (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Anoniem_1983-

Dutch Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
13 mei 2004
Berichten
513
Waardering
0
Als supps neem ik onder andere soms vitamine C tabs. alleen bijna elke keer als ik deze tabletten inneem dan begin ik me een paar dagen later enorm klote te voelen (ziek, last van mijn keel, etc). Zijn er hier meer mensen die hier last van hebben??? De tabletten lijken men weerstand wel te "vernietigen" waardoor ik dus sneller ziek wordt.

Zijn er hier meer mensen die hier last van hebben???

Btw. het zijn Vitamine C (suikervrij) tabletten. Enkelvoudige vitaminen.
 
ik heb dit ook al gemerkt, niet zo extreem als bij jou, maar dacht dat ik het me inbeelde ...
 
Nope Ik voel me great met 3 a 4 gram vit. C per dag. Bye bye vrije radicalen :D.
 
nope nergens last van, zit waarschijnlijk ussen je oren. Ik neem 4 gram in poedervorm.
 
Nog nooit last van gehad, ik voel mij zelfs beter als ik vit C neem.
 
Overschot van vitamine C komt vaak voor omdat vele mensen en boeken aanbevelen dat vitamine C zo goed is tegen een griepje of tegen kanker (ivm functie als antioxidant). Hierdoor nemen vele mensen vaak een (te) hoge dosis vitamine C.

Symptomen van een overschot zijn;
- misselijkheid
- buikkrampen
- diaree

Last van je keel door de vitamine C is volgens mij niet mogelijk!!
 
maar hij zegt dat hij soms vitamine C tabs neemt
 
ik neem elke dag rond de 1000-1500 MG
voel me er goed door...:)
 
Krijg bij hoge dosis zelfs een allergische reactie :( , laat het dus nu voortaan uit mijn schema.
 
Sporters hebben veel meer vitamine c nodig
 
Net als rokers.

Het ging mij ook niet zozeer om de waarde maar om de 'neveneffecten' bij een overschot of tekort.
 
Big Steve zei:
maar hij zegt dat hij soms vitamine C tabs neemt

pff wat ben jij altijd aan het :mier: op mijn opmerkingen zeg... ik geef alleen de symptomen van een overschot aan vitamine C, je kan ook al last krijgen van deze symptomen als je in 1 keer te veel vitamine C hebt genomen...

Een klein overschot vitamine C wordt gewoon uitgeplast, net zoals met vitamine B, gezien dit wateroplosbare vitamine´s zijn.

Ik weet niet hoeveel hij van die tabs neemt in één keer, maar misschien ligt het daaraan...
 
eduardjanssen zei:
Het ging mij ook niet zozeer om de waarde maar om de 'neveneffecten' bij een overschot of tekort.

Er is verhoogde behoefte aan vitamine C bij de volgende lichamelijke stressomstandigheden; infecties, verbrandingen, extreem hoge temperaturen, extreem lage temperaturen, roken etc.

Deficiëntie van vitamine C;
-het tandvlees rond de tanden bloed snel
-kleine bloeduitstortingentjes in de huid, als of het kippenvel is maar dan in rode puntjes.
-wonden genezen niet meer goed omdat het littekenweefsel niet wil helen.
- Losse tanden

symptomen van overschot heb ik al gegeven
 
eduardjanssen zei:
Nope Ik voel me great met 3 a 4 gram vit. C per dag. Bye bye vrije radicalen :D.

Dit postte ik ooit in een ander topic over vitamines, maar niemand luisterde naar deze doemprofeet:

Klopt het btw wel dat Vit. C, B-caroteen en E vrije radicalen tegen gaan? Ik las in American Scientist dat die vitaminen niet naar de plaats kunnen komen waar de vrije radicalen zich bevinden (was ivm snurkende en slecht-ademende mensen - die hebben meer kans op hartaanval in slaap, hebben hogere bloeddruk etc..).
 
Je ziet vaak dat mensen in een kuur geen honger hebben. Dit komt door de overvloed aan vrije radicalen die in het lichaam rond hoeren. Neem een gram of 5 vit. C per dag en je hebt honger als een paard.
 
huckfinn zei:
Dit postte ik ooit in een ander topic over vitamines, maar niemand luisterde naar deze doemprofeet:

Klopt het btw wel dat Vit. C, B-caroteen en E vrije radicalen tegen gaan? Ik las in American Scientist dat die vitaminen niet naar de plaats kunnen komen waar de vrije radicalen zich bevinden (was ivm snurkende en slecht-ademende mensen - die hebben meer kans op hartaanval in slaap, hebben hogere bloeddruk etc..).

vitamine E (alpha-tocoferol)
vitamine C (ascorbinezuur)
ß-caroteen (provitamine A)
glutathion
Flavonoïden (andere groep bio-actieve stoffen)

Dit zijn antioxidanten in de voeding, deze gaan vrije radicalen tegen.
 
BB-girl zei:
pff wat ben jij altijd aan het :mier: op mijn opmerkingen zeg... ik geef alleen de symptomen van een overschot aan vitamine C, je kan ook al last krijgen van deze symptomen als je in 1 keer te veel vitamine C hebt genomen...

Een klein overschot vitamine C wordt gewoon uitgeplast, net zoals met vitamine B, gezien dit wateroplosbare vitamine´s zijn.

Ik weet niet hoeveel hij van die tabs neemt in één keer, maar misschien ligt het daaraan...

I Know :booty: :D :fu:
 
BB-girl zei:
vitamine E (alpha-tocoferol)
vitamine C (ascorbinezuur)
ß-caroteen (provitamine A)
glutathion
Flavonoïden (andere groep bio-actieve stoffen)

Dit zijn antioxidanten in de voeding, deze gaan vrije radicalen tegen.

Ja, maar wat bedoel je nou? Uit dat onderzoek bleek dus dat het grootste deel van de vits niet op 'de plaats' van de vrije radicalen kunnen komen. Ik weet hier geen ruk vanaf, maar kun je de werking van deze vitaminen eens uitleggen met eventueel wat links erbij naar onderzoeken waaruit blijkt dat vrije radicalen worden tegengegaan of geneutraliseerd of hoe je het wil noemen :P ?
 
Back
Naar boven