MuscleMeat

Vitamine cocktail

Bezoekers in dit topic

eduardjanssen

Huge Freak
15 jaar lid
Lid geworden
29 nov 2003
Berichten
8.315
Waardering
0
Vitamines en aminozuren als smartdrugs


Ergogenics presenteert: een schoktherapie voor je zenuwstelsel. De ingrediënten: megadoseringen van een paar B-vitamines, lecithine en een flinke hoeveelheid fenylalanine. Het effect: drie weken lang trainen op de toppen van je kunnen.


De middelen werken in op het zenuwstelsel. Ze versterken de prikkels naar je spieren, die daardoor krachtiger samentrekken. Daardoor kun je intensiever trainen.

Middel Effect Dosering/dag
B1 Maakt dat zenuwen prikkels doorgeven 150 mg
B6 Bevordert aanmaak neurotransmitters 125 mg
B6 is één van de vitamines waarmee je jezelf kunt vergiftigen. Bij overdosering (hoger dan 150 mg) krijg je kortstondige black-outs.
Choline (B-7)
Zet om in acetylcholine. Acetylcholine is een neurotransmitter en zorgt ervoor dat het zenuwstelsel prikkels doorgeeft. 4 x daags - 3 gram
12 gram per dag - is dat veel? Nou, nee.
In 2 eieren zit al ongeveer 500 milligram. Bij over-dosering kan diarree ontstaan. In dat geval dosis terugschroeven.

B5 Betrokken bij het omzettingsproces van Lecithine en Choline in acetylcholine. 1 gram per dosis Choline/Lecithine
Fenylanaline Fenylalanine is een precursor voor de neurotransmitter serotonine. Bij de omzetting is vitamine C nodig. Suppletie is aanbevolen: 500 mg voor niet-rokers, 1000 voor rokers. Inname gelijk met inname van Fenylalanine. Beste tijd voor toediening is meteen na het opstaan. Aminozuren werken alleen als je er ze niet tegelijk met eiwitten inneemt. Na inname ongeveer een half uur niet eten.
1 gram, op nuchtere maag. Werkt niet? Probeer dan 1,5 gram per dag, maar ga niet veel hoger.

Moeilijk aan Choline (b-7) te komen? Neem dan Lecithine.

Lecithine (alternatief voor choline) Zet, net als Choline, om in acetylcholine.

Tip: Lecithine in poedervorm ligt bij de reformartikelen van veel supermarkten en is spotgoedkoop. Deze Lecithine bevat ‘onzuiverheden’ - zoals Choline en B-vitamines. Ach. Daar is mee te leven.

4 x daags - 4 gram.

Lecithine is chemisch gezien een neefje van Choline. Allebei nemen is in deze hoeveelheden onverstandig omdat je maag dan overstuur raakt.

Gebruik nooit Fenylalanine bij een psychose of manie, of als je anti-depressiva (MAO-remmers) gebruikt. De kans op een verkeerde afloop is ook aanwezig als je te weinig Tryptofaan binnenkrijgt. Tryptofaan zit in dierlijke eiwitten.



De ingrediënten van deze vitaminekuur vind je bij de drogist. Voor wat betreft de B-vitamines kun je het beste een krachtig B-complex preparaat kopen, waarvan je meerdere pillen per dag neemt. De Fenylalanine, de Choline, de Lecithine en de B-5 kun je het beste apart kopen.

Ikzelf heb hier, als experimenteerlustige natural, goede ervaringen mee. De eerste dagen heb ik half stoned rondgelopen, en had ik voortdurend het sprookjesachtige gevoel dat er zich overal en nergens kabouters, feetjes en wezens van Mars verstopt hielden. Daarna keerde ik weer terug in de realiteit.

Na drie weken werkte de cocktail niet meer en stopte ik ermee. Tijdens de drie weken ging het trainen werkelijk als een trein. Bevriende bodybuilders, die ik zo gek kon krijgen om de zenuwschokker ook te proberen, rapporteerden dezelfde vooruitgang in kracht. Het magische gevoel was de eerste dagen bij ongeveer de helft van hen aanwezig. De anabolengebruikers onder hen waren opvallend minder enthousiast, ook al moesten ze toegeven dat de cocktail echt werkte. Bij al mijn proefpersonen werkte de cocktail slechts enkele weken.

Zou de mix langer werken als je de doseringen opvoert? Theoretisch wel. In de praktijk denk ik dat je dan in de problemen komt door overdosering. De dosering is nu al aan de hoge kant. Als de cocktail is uitgewerkt, kun je daarom beter enkele maanden wachten en het dan nog eens proberen.

Tekst: Willem Koert, Ergogenics

[Link niet meer beschikbaar]

Iemand geprobeerd, ik wel binnenkort :D.
 
Eigenlijk meer iets voor het recepten gedeelte, maargoed, laat maar staan voor deze keer. ;)
 
Nu je het zegt ja, het staat je vrij om de reply 'moved' te posten :D.
 
soort gelijke recepten gebruik ik al lange tijd .. is wel ok
 
Als je dan toch Fenylalanine gaat gebruiken kan je beter de DLPA versie nemen. De natuurlijke vorm is de L-vorm, die zorgt voor de boost van dopamine en norepinephrine. De D-vorm zorgt daarbij nog voor een vermindering van de afbraak van neurale pijnstillers. Die werkt dus als een onschadelijke pijnstiller.

De boost is er zeker, maar als je dan toch een cocktail gaat maken kan je net zo goed Betaine er bij nemen. Betaine zorgt voor een verhoogde aanmaak van S-adenosylmethionine (SAM-e). SAM-e is vrij prijzig, Betaine daarentegen is zeer goedkoop. S-adenosylmethionine zorgt ook voor een extra boost aan neurotransmitters, o.a. dopamine en serotonine worden extra aangemaakt. SAM-e wordt ingezet tegen depressies, in ieder geval een stuk gezonder dan SSRI's die meestal worden voorgeschreven. Bijkomend voordeel van SAM-e is dat het gewrichten intact houd, voor bodybuilders dus een aan te raden supplement op zich.

Zelf gebruik ik DLPA en betaine. In combi met een goed gedoseerde B-complex.
 
Moved naar supplementen.
 
Ok dan wordt het dus als volgt:

B1 150mg/per dag
B6 125mg/per dag
Choline 4x3g/per dag
B5 4x1gram/ per dag
Fenylanaline DPLA versie 1gram/ per dag
Betaine ???gram/ per dag

Thnx EricR
 
Betaine, 500 Mg tot 1 gram per dag.
 
Back
Naar boven