MuscleMeat

Vitamine D3 25000iu (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Dat lijkt mij veel te weinig. Dat is maar 750iu per dag.
Hoezo te weinig? Vitamine D is toch een aanvulling op en als je via zonlicht ook wat binnenkrijgt hoef je toch niet zo veel te suppleren?
 
Hoezo te weinig? Vitamine D is toch een aanvulling op en als je via zonlicht ook wat binnenkrijgt hoef je toch niet zo veel te suppleren?
Ik heb nog nooit een vitamine D supplement gebruikt. Als ik de reacties hier zo lees, is het een wonder dat ik nog leef. ;)
 
Hoezo te weinig? Vitamine D is toch een aanvulling op en als je via zonlicht ook wat binnenkrijgt hoef je toch niet zo veel te suppleren?
Van oktober t/m maart maak je geen vitamine D aan en de meeste mensen maken simpelweg niet genoeg vitamine D aan tijdens de zomer om vitamine-D-sufficiënt te worden/blijven.
 
Ik heb nog nooit een vitamine D supplement gebruikt. Als ik de reacties hier zo lees, is het een wonder dat ik nog leef. ;)
Niet echt maar het geeft wel voordelen mbt testosteronproductie
 
Niet echt maar het geeft wel voordelen mbt testosteronproductie
Niet echt.

 
Niet echt.

Gaat dat over het verhogen boven de normale range of ook het verbeteren bij een tekort?
 
Gaat dat over het verhogen boven de normale range of ook het verbeteren bij een tekort?
Ze beschouwen simpelweg alle trials die er zijn uitgevoerd waarbij vitamine D is gesuppleerd en testosteron is gemeten. (Daar zitten ongetwijfeld overwegend proefpersonen tussen die wel wat vitamine D zouden kunnen gebruiken.)
 
Hoezo te weinig? Vitamine D is toch een aanvulling op en als je via zonlicht ook wat binnenkrijgt hoef je toch niet zo veel te suppleren?
Ik ben iemand die veel buiten ben en met 1000 iu per dag gedurende een jaar zat ik maar net boven de ondergrens die het labo hanteerde. Daarvoor nam ik 3000 iu per dag en had ik een goeie waarde. Nu neem ik terug 3000 iu per dag. De enigste periodes dat ik geen vit D neem, zijn mijn vakanties in het zuiden of de tropen waar ik dagelijks met mijn bloot lijf in de zon loop.
 
Ik ben iemand die veel buiten ben en met 1000 iu per dag gedurende een jaar zat ik maar net boven de ondergrens die het labo hanteerde. Daarvoor nam ik 3000 iu per dag en had ik een goeie waarde. Nu neem ik terug 3000 iu per dag. De enigste periodes dat ik geen vit D neem, zijn mijn vakanties in het zuiden of de tropen waar ik dagelijks met mijn bloot lijf in de zon loop.
Duidelijk.
Ik denk dat ik ook even ga ophogen. Ik weet niet of ik Vitamine D ooit heb laten meten . Veel Nederlanders suppleren dit sowieso niet en zullen een tekort hebben. Ik kom ook wel te weinig buiten. Uit vis en zuivel haal je ook nog wel wat.
1987104290001t.jpg
 
Ik slik nu dagelijks 70ug, als ik het goed heb komt dat overeen met 2800iu? Maakt het nog uit of je van die tabletten neemt of liquid capsules voor de opname?
 
Ik slik nu dagelijks 70ug, als ik het goed heb komt dat overeen met 2800iu? Maakt het nog uit of je van die tabletten neemt of liquid capsules voor de opname?
Als het uitmaakt, denk ik niet dat het veel uitmaakt. Het nemen van een vitamine-D-supplement bij een vette maaltijd bevordert de opname.

En ja, 70 μg vitamine D is gelijk aan 2.800 IU.
 
Laatst bewerkt:
  • Like
Waarderingen: vwjj

Komt verstandig over dus ik heb mijn intake recentelijk ook verhoogd.
 
Back
Naar boven