MuscleMeat

Vitamine dosis (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

TheArcadeFire

Novice
Lid geworden
21 apr 2011
Berichten
18
Waardering
0
Lengte
1m92
Massa
88kg
Dagelijks consumeer ik:

* Multivitamine
* Vitamine C
* Liver cod oil (Levertraan olie)
* Zinc
* Fish Oil
* Vitamine D

Vrijwel allemaal zijn van het Kruidvat merk, behalve de visolie.
Ik vroeg me alleen af hoeveel mg je van alles binnen moet krijgen, aangezien de aanbevolen hoeveelheid op het pakje vermeld echt te weinig is. Dit wordt ook aangeven door andere bodybuilders maar ook door health experts zoals Tim Ferriss en Amber Albarda. Van Vitamine C weet ik bijvoorbeeld dat je het best gewoon 3000 mg (3 pillen) moet nemen om optimaal effect te hebben.

Cheers,

AF
 
waarom in godsnaam 3gram vitamine C ?
je weet toch dat je het grootste deel gewoon weer uitpist he?
 
waarom in godsnaam 3gram vitamine C ?
je weet toch dat je het grootste deel gewoon weer uitpist he?

Dat je vitamine C zou uitplassen en dat het dus alleen maar dure urine geeft is niet geheel waar. Je plast het uit, maar de halfwaarde tijd van vitamine C is zo'n 8 uur, dat wil zeggen na 8 uur is de helft van de vitamine C nog in je lichaam en doet daar nog steeds zijn werk. Als je dus over de dag verdeeld enkele grammen (1000 - 4000 mg) vitamine C inneemt zit je dus de hele dag en nacht met voldoende vitamine C in je lichaam.
 
Bron? Want klinkt als bro science
 
[Link niet meer beschikbaar] :D
 
K*t bron, gemaakt door een vitamine verkopende site... Zonder officieel onderzoek.
 
Het vervelende van proberen te achterhalen wat je lichaam als sporter nodig heeft aan vitamines is dat er zoveel onzin op sites staat ( of door de overheid te laag gestelde adh's danwel research gedaan door fabrikanten van ). Zo heb ik recent gelezen dat meer dan 2000mg Vitamine C slecht voor het lichaam is ( ook al is het wateroplosbaar en plas je een overdaad weer uit ) terwijl in tijdschriften 10 jaar geleden werd beweerd dat als je 10.000mg per dag nam de kans op kanker kleiner zou zijn. Blijft een lastig topic. Dat de dosering op de Kruidvat labels te laag is ben ik met je eens. Zal er uiteindelijk waarschijnlijk toch op neerkomen dat je de mening zal moeten volgen die je zelf het meest aannemelijk vindt.
 
ik doe de dosissen van de kruidvat altyd x 1.5 maar of dit voldoende is zou ik ook niet precies weten, k kijk wat het beste voelt.

Je zou mischien de inhoud van BBmerken kunnen vergelijken met die van kruidvat
 
Back
Naar boven