Fitness Seller

Vitamine overdosis (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Ik weet dat je vitamine c in hoge doseringen kan nemen, maar ik ben niet impressed met de voordelen het bied, ik zou dat dus alleen doen als ik verkouden ben

The Truth About Vitamin D Toxicity

die site staat ook vol met studies van vitamine D

ik herinners me ook een studie waaruit bleek dat het nemen van een "megadosis" zelfs op een paar maanden tijd nog geen tekort opheft
 
bij aids-patienten is een van de effectiefste behandelingsmethoden nog steeds vitamine C300x de ADH per dag nemen
 
Wij hebben hier vitamine C-pillen staan met 1000 mg en dat is 1667% van de ADH, en dan kom je nog lang niet aan de hoeveelheid die schadelijk is volgens de post van Wazzup.
 
Hoe weet je of wat zijn de bijverschijnselen van teveel vitamines.

Hoi,Volgens mij is het zo dat je met name met de in vet oplosbare vitaminen (D,E,K,A)uit moet kijken omdat je die niet uitplast maar opslaat. De in water oplosbare zijn niet ongevaarlijk maar je moet wel goed je best doen wil je daar teveel van binnenkrijgen. ADH is de hoeveelheid die zorg moet dragen dat er geen TEKORTEN onstaan. Ze gaan dan uit van een gemiddelde man of vrouw. een BBér verbruikt veel meer energie en zweet veel mineralen en spoorelementen uit en mag dan gaan zitten op THD (therapeutische dagelijkse hoeveelheid). Welke hoeveelheden dat dan zijn kun je gewoon op Internet opzoeken. (legio info) (soms wel 10 x hoger dan adh
Mijn ervaring is wel uitkijken met ijzer omdat dat verstoppingen kan veroorzaken maar goed als iedereen al aan de diarree is.............
De meeste multivitaminen kun je vaak de dubbele dosering nemen die op de verpakking staat. Multi's hebben echter niet altijd zin omdat er calcium inzit en dat heeft de voorkeur qua opname over ijzer en zink .
Zelf slik ik alles los. Vita B complex, jodium en ginseng is voor mij de mix bij mijn eiwitshake en dan sávonds creatine met zink en ijzer. heb nog niets gevonden dat deze combi tegenspreekt maar is er iemand dan hoor ik het graag.
succes
 
ALs je teveel vitamines op je neemt word je er zwaar ziek en kan zelfs tot de dood eindigen. Enkel vitamine c kun je via je urine uitscheiden. Dus niet dodelijk
 
seagal zei:
ALs je teveel vitamines op je neemt word je er zwaar ziek en kan zelfs tot de dood eindigen. Enkel vitamine c kun je via je urine uitscheiden. Dus niet dodelijk
als er verkiezingen zouden zijn "lul van het jaar", ga je gegarandeerd binnen de prijzen vallen. is het met zo'n berichten dat jij je karma verdiend hebt?
lees misschien dat voorgaande bericht van m44. daar staat tenminste zinnige info in.
 
als er verkiezingen zouden zijn "lul van het jaar", ga je gegarandeerd binnen de prijzen vallen. is het met zo'n berichten dat jij je karma verdiend hebt?
lees misschien dat voorgaande bericht van m44. daar staat tenminste zinnige info in.

Bedankt
Ik vergeet nog te vermelden dat je moet zoeken naar supplementen die vervaardigt zijn via het "albion"principe want dit staat garant voor hoge opneembaar heid door het menselijk lichaam. Zelf ga ik voor de merken Solgar (goeie site ook) Solgar (denk ik)
Of Toppharm.
Alles waar TE voor staat is niet goed Behalve Te huur en TE koop enz...
 

Mijn informatie komt uit de literatuur die wij op het werk gebruikenO.a farmacotherapeutisch kompas, Algemene voedingsleer enz
En de gesprekken die ik hier voer met dieetisten en anorexia patienten.
Maar goed ik reageer nu met wat ik in mijn hoofd heb en ben ook geen laborant dus ken alleen de praktijkvoorbeelden en ben niet (helaas) chemisch onderlegt(d) (dt)
Ik zie trouwens veel overeenkomsten tussen anorexiapatienten en BBérs. Veel kennis over voeding en beweging en ijzersterke discipline.
Alleen waar ik de voorkeur aan geef lijkt me duidelijk.
 
Ik weet dat je vitamine c in hoge doseringen kan nemen, maar ik ben niet impressed met de voordelen het bied, ik zou dat dus alleen doen als ik verkouden ben

The Truth About Vitamin D Toxicity

die site staat ook vol met studies van vitamine D

ik herinners me ook een studie waaruit bleek dat het nemen van een "megadosis" zelfs op een paar maanden tijd nog geen tekort opheft

Leuke site, maar citeer even het stuk waaruit je afleidt dat vitamine D in megadoseringen alleen voordelen biedt als je wilt...
 
zal maar ff een textje linken
Vitamin D: What's Enough?: Science News Online, Oct. 16, 2004
hmm word dus 1,000 IU aangeraden

BACKGROUND: The cholecalciferol inputs required to achieve or maintain any given serum 25-hydroxycholecalciferol concentration are not known, particularly within ranges comparable to the probable physiologic supply of the vitamin. OBJECTIVES: The objectives were to establish the quantitative relation between steady state cholecalciferol input and the resulting serum 25-hydroxycholecalciferol concentration and to estimate the proportion of the daily requirement during winter that is met by cholecalciferol reserves in body tissue stores. DESIGN: Cholecalciferol was administered daily in controlled oral doses labeled at 0, 25, 125, and 250 micro g cholecalciferol for approximately 20 wk during the winter to 67 men living in Omaha (41.2 degrees N latitude). The time course of serum 25-hydroxycholecalciferol concentration was measured at intervals over the course of treatment. RESULTS: From a mean baseline value of 70.3 nmol/L, equilibrium concentrations of serum 25-hydroxycholecalciferol changed during the winter months in direct proportion to the dose, with a slope of approximately 0.70 nmol/L for each additional 1 micro g cholecalciferol input. The calculated oral input required to sustain the serum 25-hydroxycholecalciferol concentration present before the study (ie, in the autumn) was 12.5 micro g (500 IU)/d, whereas the total amount from all sources (supplement, food, tissue stores) needed to sustain the starting 25-hydroxycholecalciferol concentration was estimated at approximately 96 micro g (approximately 3800 IU)/d. By difference, the tissue stores provided approximately 78-82 micro g/d. CONCLUSIONS: Healthy men seem to use 3000-5000 IU cholecalciferol/d, apparently meeting > 80% of their winter cholecalciferol need with cutaneously synthesized accumulations from solar sources during the preceding summer months. Current recommended vitamin D inputs are inadequate to maintain serum 25-hydroxycholecalciferol concentration in the absence of substantial cutaneous production of vitamin D.

With the use of 50 µg vitamin D/d (2000 IU/d), Schleithoff et al produced more substantial effects on inflammatory cytokine concentrations. A pattern is emerging: higher doses of vitamin D have greater effects on regulatory molecules of the immune system.
Vitamin D in congestive heart failure -- Vieth and Kimball 83 (4): 731 -- American Journal of Clinical Nutrition

Omdat deze topic over overdosis gaat, nog even een stukje daarover
For adults, the 5-microg (200 IU) vitamin D recommended dietary allowance may prevent osteomalacia in the absence of sunlight, but more is needed to help prevent osteoporosis and secondary hyperparathyroidism. Other benefits of vitamin D supplementation are implicated epidemiologically: prevention of some cancers, osteoarthritis progression, multiple sclerosis, and hypertension. Total-body sun exposure easily provides the equivalent of 250 microg (10000 IU) vitamin D/d, suggesting that this is a physiologic limit. Sailors in US submarines are deprived of environmentally acquired vitamin D equivalent to 20-50 microg (800-2000 IU)/d. The assembled data from many vitamin D supplementation studies reveal a curve for vitamin D dose versus serum 25-hydroxyvitamin D [25(OH)D] response that is surprisingly flat up to 250 microg (10000 IU) vitamin D/d. To ensure that serum 25(OH)D concentrations exceed 100 nmol/L, a total vitamin D supply of 100 microg (4000 IU)/d is required. Except in those with conditions causing hypersensitivity, there is no evidence of adverse effects with serum 25(OH)D concentrations <140 nmol/L, which require a total vitamin D supply of 250 microg (10000 IU)/d to attain. Published cases of vitamin D toxicity with hypercalcemia, for which the 25(OH)D concentration and vitamin D dose are known, all involve intake of > or = 1000 microg (40000 IU)/d. Because vitamin D is potentially toxic, intake of >25 microg (1000 IU)/d has been avoided even though the weight of evidence shows that the currently accepted, no observed adverse effect limit of 50 microg (2000 IU)/d is too low by at least 5-fold.

Die site staat overigens nog vol met studies waaruit blijkt dat de juiste hoeveelheid vitamine d in het bloed veel ziekten kan voorkomen

ik ben zelf op zoek naar de studies waaruit bleek dat testpersonen baat hadden bij hoge dosissen als 5000 IU
 
zal maar ff een textje linken
Vitamin D: What's Enough?: Science News Online, Oct. 16, 2004
hmm word dus 1,000 IU aangeraden




Vitamin D in congestive heart failure -- Vieth and Kimball 83 (4): 731 -- American Journal of Clinical Nutrition

Omdat deze topic over overdosis gaat, nog even een stukje daarover


Die site staat overigens nog vol met studies waaruit blijkt dat de juiste hoeveelheid vitamine d in het bloed veel ziekten kan voorkomen

ik ben zelf op zoek naar de studies waaruit bleek dat testpersonen baat hadden bij hoge dosissen als 5000 IU

-Probleem 1: Veel studies gaan over de gevolgen van tekorten en niet over verhoging van doseringen tot boven ADH.
-Probleem 2: Supplementatie met vitamine D pillen wordt vaak gelijk gesteld met onderzoeken die aantonen dat zonlicht een positief effect heeft op ziekten.
-Probleem 3: Er is maar een beperkt aantal onderzoeken die aantonen dat vitamine D dezelfde positieve effecten zou hebben als zonlicht. Studies naar zonlicht lijken constistenter positief uit te pakken.

Het enige wat met redelijke zekerheid is "bewezen" is dat hogere vitamine D levels in het bloed leiden tot een kleinere kans op ziekten + overlijden door ziekten. In ieder geval wanneer deze verhoogde waarden worden veroorzaakt door zonlicht.
Over verhoogde waarden tot meer dan een paar x het gemiddelde is nog weinig bekend.
 
-Probleem 1: Veel studies gaan over de gevolgen van tekorten en niet over verhoging van doseringen tot boven ADH.
dat is juist het probleem in de westerse wereld

-Probleem 2: Supplementatie met vitamine D pillen wordt vaak gelijk gesteld met onderzoeken die aantonen dat zonlicht een positief effect heeft op ziekten.
Klopt, maar meestal word aangetoont dat de juiste hoeveelheid vitamine d in het bloed veel ziekten kan voorkomen, dit kan je door zonlicht en supplementen bereiken
waar heb jij vandaan dat door supplementen je minder positieve effecten bereikt?
mij lijkt het juist beter omdat je de kans op huidkanker vermindert
 
hoe zit dat met 2 multivitamines deze neem ik in de ochtend en na de training en ook nog een 1000 mg vitamine c bruustablet is dit te veel
 
als je multi zo'n 100% bevat van elke vitamine, is het geen probleem
 
-Probleem 1: Veel studies gaan over de gevolgen van tekorten en niet over verhoging van doseringen tot boven ADH.
dat is juist het probleem in de westerse wereld

Dus? Aangezien de referenties bestaan uit studies naar tekorten kun je geen conclusies trekken over hogere doseringen.

-Probleem 2: Supplementatie met vitamine D pillen wordt vaak gelijk gesteld met onderzoeken die aantonen dat zonlicht een positief effect heeft op ziekten.
Klopt, maar meestal word aangetoont dat de juiste hoeveelheid vitamine d in het bloed veel ziekten kan voorkomen, dit kan je door zonlicht en supplementen bereiken
waar heb jij vandaan dat door supplementen je minder positieve effecten bereikt?
mij lijkt het juist beter omdat je de kans op huidkanker vermindert

Vitamine D supplementatie wordt gelijk gesteld, maar dat is feitelijk onwaar. In ieder geval tot bewezen is dat vitamine D dezelfde effecten heeft als zonlicht. En dat heeft het nog niet gedaan.

Blootstelling aan zonlicht betekent veel buiten zijn. Vaak gepaard met een gezondere omgeving, meer beweging, je beter voelen. Met als gevolg daarvan mogelijke veranderingen in de hormoonhuishouding.
Vitamine D is 1 van de gevolgen van veel zonlicht en totdat bewezen is dat vitamine D het enige gevolg is van veel zonlicht, kun je nooit concluderen dat vitamine D supplementatie gelijk staat aan zonlicht.

De kans op huidkanker wordt mogelijk verminderd door minder zonlicht. De kans om te overlijden aan huidkanker wordt mogelijk verhoogd door minder zonlicht...

De juiste hoeveelheid vitamine D in het bloed kan inderdaad ziekten voorkomen. Maar er dient wel te worden gekeken naar de bron van vitamine D. Zonlicht heeft een ander effect als melk. En melk weer een ander effect als vitamine D only.

Vitamine D staat niet gelijk aan zonlicht. Net zomin als lycopeen gelijk staat aan tomaten of lactose aan melk. Vitamine D is een gevolg van zonlicht, en hoogstwaarschijnlijk niet het enige gevolg.
 
Ik heb niet de hele topic gelezen dus als het al is geplaatst mijn excuses.
Wat ik met zekerheid kan zeggen is dat en te hoge dosering gedurende een lange periode van vitamine A en D kan leiden tot schadelijke gevolgen.
 
Daar kom je meestal pas te laat achter.

Dus netjes met je pootjes van belachelijk overgedoseerde vitaminepillen afblijven! Gewoon 100% van de ADH.

Bij ADH kan je ook je vraagtekens zetten. In Frankrijk liggen deze waardes ook ver van de Nederlandse.
 
Vitamine D is 1 van de gevolgen van veel zonlicht

Helemaal mee eens.

Net als je groente en fruit met onbekende phytochemicalien daarin niet zomaar kunt vervangen door een pilletje, zou dit ook heel goed mogelijk kunnen zijn voor zonlicht.
 
Wel eens heel veel B5 geslikt, gebeurde niks met me :)
 
Back
Naar boven