MuscleMeat

Vitaminen en mineralen!?

Bezoekers in dit topic

qwert55

Advanced Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
11 nov 2004
Berichten
1.081
Waardering
0
Neem sinds kort vitaminen en mineralen (kruidvat) en een anti-oxidant (de tuinen). Ik hou het op 1 tablet van elk. Bij welke maaltijden kan ik deze het best innemen??
Verder heb ik de totale vitaminen-dosering berekend en deze vergeleken met de maximale veilige dosis per dag van de onderstaande site.

http://www.natuurlijkerwijs.com/vitaminen.htm#tabel_met_aanbevolen__adh__en_maximaal_1

Zit in ieder geval dik boven de ADH, maar met mijn vitamine C iets TE hoog (1690 mg). Ik zit hierbij zelfs over de maximale veilige dosis heen (=1000 mg). :o

Wie kan mij gerust stellen?? :cool:

PS. Die hoge dosering vit C komt niet alleen door de bovengenoemde supps, maar ook nog door de ZMA die ik neem.
 
Waarom neem je die extra anti - oxidant? In multi vits zit dat toch ook in?
 
Als je een Multivitamine neemt, moet je goed uitkijken.. In de mineralen van een wat goedkopere multivitamine zit vaak een oxide vorm! Deze vorm wordt niet door het lichaam opgenomen. De best opneembare vorm is Citraat.!
Pas dus goed op, want anders slik je verkeerde middelen! Verder is het belangrijk dat je een B-Complex hebt van 100.. Kijk niet naar de prijzen van de Multi, neem liever een dure en volledig opneembaar.. Ik schat dat je rond de 65 euro per 90 dagen komt te zitten!
 
probeer het merk dymatize maar eens!de hoog gedoseerde multi van de tuinen is ook niet slecht trouwens.
 
multi vits + veel water!
 
meer dan 1 gram vitamine-C kan voor problemen in je darmen zorgen, dus verdeel grotere hoeveelheden over de dag. Afgezien daarvan zijn er mensen die meerdere grammen nemen per dag zonder problemen (in tegendeel zelfs, iemand die 6 gram nam beweerde er goed op te gaan).

t'is alleen een beetje zonde als je zoveel Vitamine-C neemt als je lichaam het niet nodig heeft, dan plast je het alleen maar weer uit. (maar het kost geen drol, dus who cares :))

Tweevoudig Nobelprijswinnaar Linus Pauling, een groot wetenschapper, adviseert gezonde mensen dagelijks 3 gram vitamine C te gebruiken. Volgens Pauling kan de dosering zonder bijwerkingen bij ziekte (griep) opgevoerd worden naar 10 gram of, bij ernstige ziektes (kanker), zelfs naar 30 gram. Vitamine C is niet giftig ook niet in een dagelijkse dosis van 130 gram per dag.
http://utopia.knoware.nl/users/wwitsel/main/artikelen/vitc2.html
 
Back
Naar boven