XXL Nutrition

Vitaminen (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

sport wonder zei:
Vroeger zei men dat teveel vitamine's erg schadelijk waren, volgens mijn biologie leraar kwamen ze hier nu volledig op trug, is er iemand die hier meer vanaf weet, ik zit er namelijk aan te denken om meer vitamine subs te nuttigen, gezien alle nuttige effecten hiervan, als je het eventuele teveel dan zonder problemen uitplast geen probleem, mocht het schade aanrichten is het natuurlijk een ander verhaal.


Teveel van iets is nooit goed, maar neem je multi-vitamine producten en hou je je aan de aanbevolen hoeveelheid die aangegeven wordt op het product dan is er weinig kans om jezelf te 'over'-doseren
 
Equelsor zei:
Teveel van iets is nooit goed, maar neem je multi-vitamine producten en hou je je aan de aanbevolen hoeveelheid die aangegeven wordt op het product dan is er weinig kans om jezelf te 'over'-doseren

Ligt de ADHD van een sporter zoizo al niet hoger omdat deze daardoor ook meer vrije radicalen in het ilchaam krijgt ect?
 
je moet gewoon elke vitamine los bekijken.
sommige zijn nu eenmaal super veilig (zoals de B-vitamines) en sommige moet je mee uitkijken (bv vitamine E/A).

gewoon over alle vitamines info inwinnen.
er zijn ook meerdere benaderingen/meningen voor doseringen. dus niets staat echt vast.

behalve de ADH's dan maar dit zijn waardes die je nodig hebt om gezond te bljven.
ze nemen de eventuele bevordelijke effecten van meer nemen dus niet in ogenschouw.
maar voor sommige dingen kloppen die ADH's wel zoals voor veel mineralen .
maar voor bv vitamine C/B zijn veel hogere doseringen ook voordelig.
 
sport wonder zei:
Ligt de ADHD van een sporter zoizo al niet hoger omdat deze daardoor ook meer vrije radicalen in het ilchaam krijgt ect?

Dat klopt, sporters hebben over het algemeen meer behoefte dan de ADH die, zoals muis al zei, aangehouden wordt om 'gezond' te blijven en gebaseerd is op de 'gemiddelde' persoon.

Ik bedoelde overigens met de 'aanbevolen waarden van het product', de dosering van het product.
Dus wordt er b.v. aanbevolen om 1 capsule per dag te nemen, hou je daar dan ook aan en ga niet overdrijven.
 
Ik drink de hele dag zowat Multi vit drank van de Aldi.
Daar zitten alle vitamine b's in.
Dus misschien een aanradertje aangezien dat een belangrijke vitamine is.
En het is super lekker!
 
sochtends gelijk multi
 
Ik heb nou multivitamine met b complex van 300%..Uit zuivel haal je ook veel B vitamines..

Kan dat kwaad zoon hoge dosering?
 
volgens mij plas je bij vit b gewoon het te veel uit.
nix schadelijks voor je lichaam.
ook omdat vit b in veel producten zit lijkt het me dat je nooit een overdoses kunt nemen.
 
Zou wat zijn.. Strak van de vitamine B :D
 
vic c best combineren met e?
 
Vitamine A, D, E en K zijn vitamines die niet in water oplosbaar zijn. Die plas je dus niet zomaar uit als je teveel binnenkrijgt.
Van zeer hoge doseringen A, D, E en K kun je dus vitamine vergiftiging krijgen. Maar voor je zover bent heeft je lichaam al voldoende signalen afgegeven: misselijkheid, braken, hoofdpijn, diaree etc.
 
bashein zei:
Vitamine A, D, E en K zijn vitamines die niet in water oplosbaar zijn. Die plas je dus niet zomaar uit als je teveel binnenkrijgt.
Van zeer hoge doseringen A, D, E en K kun je dus vitamine vergiftiging krijgen. Maar voor je zover bent heeft je lichaam al voldoende signalen afgegeven: misselijkheid, braken, hoofdpijn, diaree etc.

Zitten deze zoveel in fruit en groente dat je een od kan opbouwen als je 1 multivitamine slikt in combinatie met 2 stuks fruit en 300-400 groente per dag?
 
jaapie zei:
Zitten deze zoveel in fruit en groente dat je een od kan opbouwen als je 1 multivitamine slikt in combinatie met 2 stuks fruit en 300-400 groente per dag?

Nee, absoluut niet. We hebben het hier echt over mega-doseringen. Ik heb nog nooit over mensen gehoord die met gewone voeding een vitamine vergiftiging hebben opgelopen, zelfs niet met een paar multi's per dag erbij.
Alleen zwangere vrouwen moeten extra waakzaam zijn met multi's.
 
Ok mooizo, thanks!! Hoef ik me daar geen zorgen om te maken:) Hoop dat die multivits van xxl wat beter bevallen dan die van kruitvat. Voelde me altijd bagger met die dingen en ik had ook het idee dat het slecht voor mijn huid was.
 
jaapie zei:
Ok mooizo, thanks!! Hoef ik me daar geen zorgen om te maken:) Hoop dat die multivits van xxl wat beter bevallen dan die van kruitvat. Voelde me altijd bagger met die dingen en ik had ook het idee dat het slecht voor mijn huid was.

ik ben tevreden over die van xxlnutrition :)
 
Back
Naar boven