MuscleMeat

Vitamines en mineralen hoe te combineren ? (1 bezoeker)

Bezoekers Topic (Leden: 0, Gasten: 1)

welly

Novice
Lid geworden
29 dec 2012
Waardering
1
  • Topic Starter Topic Starter
Alleen vit D3, en ja je bouwt in de zomer wat reserve op. Als je in de winter (vanaf oktober/november) 2000 IU per dag slikt, tot maart, dan zit je prima.
Thnx man

marina1975

Never give up!
Moderator
Elite Member
Lid geworden
3 feb 2013
Waardering
11.888
Lengte
1m68
Lees post 1 en gebruik de excel van post 2.
Voeding is belangrijker en beter dan een paar pillen slikken.

welly

Novice
Lid geworden
29 dec 2012
Waardering
1
  • Topic Starter Topic Starter
Lees post 1 en gebruik de excel van post 2.
Voeding is belangrijker en beter dan een paar pillen slikken.
Thnx Marina ik ga daar zeker mee aan de slag:thumb: Ik moet wel zeggen ik ben geen bodybuilder maar een Crossfitter die wel veel aan olympic lifting en powerlifting doet

Laatst bewerkt:

marina1975

Never give up!
Moderator
Elite Member
Lid geworden
3 feb 2013
Waardering
11.888
Lengte
1m68
Ik ben geen bodybuilder crossfitter die wel veel aan olympic lifting en powerlifting doet
Dat maakt op zich niet uit.
Als sporter moet je meer eiwitten binnenkrijgen. Maar een voedingsschema is voor iedereen (sporter) of niet de basis voor afvallen of aankomen.
Maar ook om gewoon op gewicht te blijven en goed te blijven (willen en soms ook kunnen) eten. :)

Infinitum

Novice
Lid geworden
23 jan 2020
Waardering
1
Je kunt via de huisarts een bloedonderzoek aanvragen. Daarmee weet je gelijk hoe het er voorstaat en of klachten gerelateerd zijn aan eventuele lage waardes.

Kaassaus

Advanced Bodybuilder
Lid geworden
3 nov 2019
Waardering
1.475
Lengte
1m81
Massa
82kg
Vetpercentage
12%
23 eurie voor een multi vit? Haha koop uit kruidvat multi vit van a tot z voor mannen. 4 euro , vit d3 4 euro, zinc 4 euro. Visolie koop ik wel uit de apotheker.

Lekkerbezig

Cool Novice
+10 jaar member
Lid geworden
30 aug 2009
Waardering
110
Lengte
1m84
Massa
127kg
Vetpercentage
14%
Waar heb je die 60% vandaan?

Volgens het Voedingscentrum hoeven blanke mannen onder de 70 die regelmatig buiten komen geen vitamine D te suppleren:
https://www.voedingscentrum.nl/encyclopedie/vitamine-d.aspx
Meer dan genoeg over te vinden, voedingcentrum geeft wel vaker jaren 80 informatie/ advies...
De getallen die je overal en nergens tegen komt variëren van 40% tot 90% Als je wereldwijd informatie gaat zoeken is de conclusie ook dat de kans royaal aanwezig is dat je vit D tekort hebt wanneer je in noordelijk gelegen landen woont.

Galen

Peter Bond
Super Mod
Elite Member
Lid geworden
8 okt 2010
Waardering
15.773
Lengte
1m95
Massa
102kg
Vetpercentage
11%
Waar heb je die 60% vandaan?

Volgens het Voedingscentrum hoeven blanke mannen onder de 70 die regelmatig buiten komen geen vitamine D te suppleren:
https://www.voedingscentrum.nl/encyclopedie/vitamine-d.aspx
Er zijn naar mijn weten geen goede cijfers voor de algemene Nederlandse bevolking. Maar uit mijn boek:
1581685317157.png

Meer dan genoeg over te vinden, voedingcentrum geeft wel vaker jaren 80 informatie/ advies...
De getallen die je overal en nergens tegen komt variëren van 40% tot 90% Als je wereldwijd informatie gaat zoeken is de conclusie ook dat de kans royaal aanwezig is dat je vit D tekort hebt wanneer je in noordelijk gelegen landen woont.
Het advies van het voedingscentrum klopt toch? Als je regelmatig buitenkomt hoef je het niet te suppleren. Het Voedingscentrum schrijft ook:
Voor jonge kinderen, ouderen, mensen met een getinte huidskleur, mensen die weinig buiten komen en zwangere vrouwen geldt het advies om extra vitamine D te nemen.

Bovenaan