MuscleMeat

vlees & hormonen

Bezoekers in dit topic

pinkxx

Cool Novice
15 jaar lid
Waardering
0
Ik heb een vraagje.
Aan dieren worden hormonen gegeven om minder vet en meer 'vlees' (spieren?) te kweken. Bodybuilders gebruiken hormonen om dezelfde reden, als ik het goed heb begrepen. Zouden de hormonen die via het eten van vlees in de mens terecht komen ditzelfde effect hebben, maar dan in heel geringe mate (omdat de dosis die op die manier in de mens terecht komt laag is)?
Deze theorie klopt niet in de praktijk, dat snap ik. Want mensen worden gemiddeld steeds dikker terwijl er steeds meer hormonen gebruikt worden bij de veeteelt. Toch ben ik benieuwd of iemand hier een mening over heeft of meer over weet.

Al het gebruik van hormonen is binnen de EU verboden. Als het al wordt toegediend zijn de waarden niet op te sporen en te verwaarlozen.

In niet Europese landen wordt het trouwens wel toegestaan, in bijvoorbeeld Mexico is rechtstreeks verband tussen vroeger rijp worden meisjes en eten van kip aangetoond. Ook al is dat al weer jaren terug. Meisjes van 9 die zwanger raakten, vraag je je ook wel af wat ze daar onder doktertje spelen verstaan :)

Als er hormonen of andere stoffen in het vlees zitten dat je eet dan worden deze meestal volledig afgebroken in de vertering. Als er al iets doorkomt dan is dit zeer weinig en merk je daar meestal niets van. Het enige effect zou kunnen zijn dat het ietwat toxisch is omdat je lever deze stoffen moet afbreken.

Het kan echter wel erger zijn als bepaalde methodes niet worden gerespecteerd, hoge dosseringen overblijven enz.

Hier lees je daar meer over:

[Link niet meer beschikbaar]

admin zei:
Dat klopt, maar helaas is dit in werkelijkheid ff anders .

Geloof ik graag T, maar keuringsdiensten in Nederland zouden het zeker opsporen als het in ontoelaatbare hoeveelheden gevonden kan worden.

Hormoonmafia blijft groot, hoe dan ook. In Belgie werd Karel van Noppen in 1995 geliquideerd toen hij te doortastend te werk ging.

Ouder Topic: dit topic heeft al een tijdje geen reactie meer gehad.
Je kan nog iets toevoegen als dit relevant is of in een nieuw topic.
Back
Naar boven