MuscleMeat

Vlees van de keurslager!

Bezoekers in dit topic

HertogSandBox

Ripped Bodybuilder
Lid geworden
22 sep 2017
Berichten
4.130
Waardering
8.272
Lengte
1m78
Massa
64kg
Vetpercentage
12%
Beste forumleden,
Ik kreeg vanavond een heerlijk stukje biefstuk van de keurslager voorgeschoteld. Ik was aangenaam verrast van de kwaliteit ten opzichte van een biefstukje van de supermarkt!

Nu ben ik van plan vaker vlees te kopen bij een keurslager echter vroeg ik mij af:

Op de verpakking van de slager staan geen ingredienten / voedingswaarde (ook niet op hun site). Nu snap ik dat biefstuk gemiddeld wel hetzelfde zal bevatten en je kan kijken naar die van de supermarkt, maar ze hebben ook producten zoals kippelling enz liggen. Hoe doen jullie dat?

Hebben jullie bijvoorbeeld een site van een slagerij die vermelding van de ingredienten heeft of....? Misschien andere manieren hoe je het toch een beetje kan invoeren in myfitnesspal?

Thanks alvast!
 
Musclemeat heeft voedingswaarden op de site.

Voor de slager zou ik gewoon gemiddelde nemen. Ook in de supermarkt zijn het maar gemiddelde waarden.
 
  • Like
Waarderingen: BB_
Wat is kippeling?
 
Ik heb nog een ouderwetse vleeswaaier. Erg handig maar niet meer verkrijgbaar...
Je kan het beste gewoon een soortgelijk product zoeken.
Ah heeft veel info op verpakkingen van vlees ed.
 
Beste forumleden,
Ik kreeg vanavond een heerlijk stukje biefstuk van de keurslager voorgeschoteld. Ik was aangenaam verrast van de kwaliteit ten opzichte van een biefstukje van de supermarkt!

Nu ben ik van plan vaker vlees te kopen bij een keurslager echter vroeg ik mij af:

Op de verpakking van de slager staan geen ingredienten / voedingswaarde (ook niet op hun site). Nu snap ik dat biefstuk gemiddeld wel hetzelfde zal bevatten en je kan kijken naar die van de supermarkt, maar ze hebben ook producten zoals kippelling enz liggen. Hoe doen jullie dat?

Hebben jullie bijvoorbeeld een site van een slagerij die vermelding van de ingredienten heeft of....? Misschien andere manieren hoe je het toch een beetje kan invoeren in myfitnesspal?

Thanks alvast!
Veel begrip hiervoor.
Maar denk dat een site als voedingswaardetabel.nl wel verschillende telkens meerdere testen zal gedaan hebben op eenzelfde product doch komende van verschillende handelaren.
En zo een gemiddelde voedingswaarde bekomen hebben.

Zelf vind ik ribben en kippenpoot altijd een moeilijke om te tracken.
 
Ik haal 1 x per 2 weken het vlees op de markt. De kwaliteit op de markt is naar mijn mening net zo goed als bij de keurslager en vele malen beter dan bij de supermarkt.
 
Idd gewoon de gemiddelde voedingswaardes aanhouden, zal allemaal niet veel schelen van elkaar lijkt mij.
 
Biefstuk is altijd tussen de 21 en 24 gram eiwit en tussen de 1 en 2 gram vet per 100gram (ervanuitgaande dat het niet gemarineerd is etc).
 
Back
Naar boven