XXL Nutrition

Vleesconsumptie en gewichtstoename (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Ik vroeg me al af waar je het over had. Ik bedoel: Aangezien jij concludeert dat de kcal. verantwoordelijk zijn voor de gemeten correlatie tussen vlees en obesitas. Verkeerd geformuleerd van me, maar uit de rest van mijn posts kun je afleiden dat ik dit bedoel.
Oke, dan wordt het een stuk duidelijker voor me!
Jouw reacties zijn altijd kundig en onderbouwd waardoor ik ze serieus neem. Dat deed ik nu dus ook.

Het woord "toch" suggereert dat beide studies daar mogelijk niet aan voldoen en dat ze daarom mogelijk een andere betouwbaarheidsgraad hebben.
De zin is zo geformuleerd (in ieder geval dat was de bedoeling) dat "toch" betrekking heeft op "die manier" in dezelfde zin. En "die manier" verwijst naar observationeel onderzoek uit de voorgaande zin. Maar gelukkig is het nu dan duidelijk :)

Ik zie namelijk nog geen onderzoek opgezet worden waarbij een grote groep proefpersonen gedurende jaren wordt gerandomiseerd naar verschillende hoeveelheden vlees. Tot die tijd blijft prospectief onderzoek de sterkste vorm van bewijs die we hebben.
Dat ben ik met je eens. We zullen het met soort onderzoeken moeten doen dat zeker zijn nut heeft.
Maar de bewijzen vind ik onvoldoende om nu te concluderen dat je van 500 kcal uit vlees meer gewicht zou aankomen dan van 500 kcal uit brood.
 
Back
Naar boven