MuscleMeat

vloeibare creatine (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

falcon

Dutch Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
16 dec 2002
Berichten
539
Waardering
1
Heeft iemand weleens vloeibare creatine gebruikt? En zo ja, wat waren de resultaten?
 
Werkt niet, weggegooid geld.. Creatine is niet stabiel in een oplossing zo lang..
 
Originally posted by falcon
Heeft iemand weleens vloeibare creatine gebruikt? En zo ja, wat waren de resultaten?

Ik heb gehoord dat het wel werkt en dat het juist handig is omdat je bin vloeibare vorm geen vocht vasthoud, wat in poedervorm wel het geval is. Dus daarvoor is het wel handig. Je heb ook maar 1 druppeltje nodig, maar of het helpt is denk ik persoonlijk. Probeer het eens uit zou ik zeggen.
 
Nou ik zal wel eens zien wat ik doe. Want in vergelijking met creatine in poedervorm is dit spul vrij prijzig. En ik vraag me af of het dat wel waard is. Er is zoveel troep op de markt die heel veel beloven, maar niks waarmaken.
 
Originally posted by falcon
Nou ik zal wel eens zien wat ik doe. Want in vergelijking met creatine in poedervorm is dit spul vrij prijzig. En ik vraag me af of het dat wel waard is. Er is zoveel troep op de markt die heel veel beloven, maar niks waarmaken.

Klopt heb je helemaal gelijk in. Ik heb een keer creatine in poedervorm genomen. Ben wel aangekomen maar ook veel vocht. dus krijg je leuke complimentjes van "wat heb je een plofkop" Maar goed die creatine is super duur maar okm omdat je er superlang mee kan doenl. tis maar een druppeltje wat je op je tong neemt. En in zo'n flesje zitten een heleboel druppeltjes.
Maar goed als je nou maar gewoon je eiwitten en koolhydraten en vetten binnen krijgt dan is het goed. Creatine is leuk om een paar keer te doen, of uit te proberen.
 
Originally posted by soulreaver
Werkt niet, weggegooid geld.. Creatine is niet stabiel in een oplossing zo lang..

Bullshit, het werkt weldegelijk. Ik heb het zelf getest met een aantal personen, en er was er niet eens die het weggegooid geld vond. Enkel voor je training wat nemen en voilá, that's it. Enige nadeel vind ik dat je er dan geen vast ritme in hebt (in de inname), waardoor je het vrij gemakkelijk kan vergeten. Poeder gebruik je elke dag en wordt op die manier routine... Verder werkt het perfect!
 
Originally posted by Elmar


Klopt heb je helemaal gelijk in. Ik heb een keer creatine in poedervorm genomen. Ben wel aangekomen maar ook veel vocht. dus krijg je leuke complimentjes van "wat heb je een plofkop" Maar goed die creatine is super duur maar okm omdat je er superlang mee kan doenl. tis maar een druppeltje wat je op je tong neemt. En in zo'n flesje zitten een heleboel druppeltjes.
Maar goed als je nou maar gewoon je eiwitten en koolhydraten en vetten binnen krijgt dan is het goed. Creatine is leuk om een paar keer te doen, of uit te proberen.
[/QUOTE

Dikke plofkop??? Dan zal je die altijd al wel hebben zeker?! :D

Vooral de 1e twee weken van creatine gebruik treed de visuele waterretentie op. Ook kan er in die tijd een lichte verhoging van de bloeddruk onstaan, maar dat trekt beide om ea reden na een kleine 2 weken weer weg.
 
Originally posted by Robin
Originally posted by Elmar


Klopt heb je helemaal gelijk in. Ik heb een keer creatine in poedervorm genomen. Ben wel aangekomen maar ook veel vocht. dus krijg je leuke complimentjes van "wat heb je een plofkop" Maar goed die creatine is super duur maar okm omdat je er superlang mee kan doenl. tis maar een druppeltje wat je op je tong neemt. En in zo'n flesje zitten een heleboel druppeltjes.
Maar goed als je nou maar gewoon je eiwitten en koolhydraten en vetten binnen krijgt dan is het goed. Creatine is leuk om een paar keer te doen, of uit te proberen.
[/QUOTE

Dikke plofkop??? Dan zal je die altijd al wel hebben zeker?! :D

Vooral de 1e twee weken van creatine gebruik treed de visuele waterretentie op. Ook kan er in die tijd een lichte verhoging van de bloeddruk onstaan, maar dat trekt beide om ea reden na een kleine 2 weken weer weg.


Nah :cry:

Nee het is nu al weer weggetrokken maar hield gewoon veel vocht vast. Allhoewel ik er niet genoeg water bij had gedronken :rolleyes:
 
De hoeveelheid vocht die je vasthoud verschilt per persoon. Ik heb er niet zo veel 'last' van. Ik merk het voornamelijk in mijn onderarmen. De rest valt wel mee. Anderen krijgen inderdaad een plofkop.
 
Originally posted by falcon
Heeft iemand weleens vloeibare creatine gebruikt? En zo ja, wat waren de resultaten?
Geen enkel , maar dan ook niets nada noppes studies wijzen uit dat vloeibare creatine werkt.
Er is wel een studie geweest die aantoonde dat 1 bepaald merk bijna alleen creatinine bevatte.
We moeten dus louter afgaan op ervaring van gebruikers en praatjes van de verkoper.

Creatine zou je nooit voor onbepaalde tijd stabiel kunnen houden, om het voor een redelijke tijd houdbaar te maken zou je een heel hoge Ph moeten hanteren.
Bijv. water heeft een Ph van +- 7, wat het mogelijk maakt om creatine 10 minuten stabiel te houden.
Men zou dus de Ph zo hoog moeten maken dat deze basisch is (14) dat zou de houdbaarheid verhogen.
Als die theorie nu ook in de praktijk zou werken, maar daar is nog steeds geen relevant bewijs van.
 
Tja, dat zijn enkel theoretische studie's...niets praktisch dus. Onze gedachten daarover liggen wel een beetje op een lijn T... De praktijk is nu eenmaal vaak niet gelijk aan de theorie. :finger:
 
Originally posted by Robin


Bullshit, het werkt weldegelijk. Ik heb het zelf getest met een aantal personen, en er was er niet eens die het weggegooid geld vond. Enkel voor je training wat nemen en voilá, that's it. Enige nadeel vind ik dat je er dan geen vast ritme in hebt (in de inname), waardoor je het vrij gemakkelijk kan vergeten. Poeder gebruik je elke dag en wordt op die manier routine... Verder werkt het perfect!

bro, het werkt niet, het is niet stabiel, er is nog nooit een wetenschappelijke studie geweest die bevestigd dat het werkt.


http://www.mdlabs.com/articles/chad/eff.shtml

Liquid creatine would it be a better delivery system? Is a stable liquid creatine possible? According many of the industries leaders a liquid creatine, that is stable, is IMPOSSIBLE! What does this mean to "us" retailers that have been selling a liquid creatine? We have been selling a lemon! The customer says they can "feel" it working…isn't the customer always right? I would normally say yes, but in this instant they are wrong! I feel like marketing and sales have been put before truth. We must police ourselves if we don't want the FDA telling us what we can and cannot do!

Many companies have put out a liquid creatine and attached marketing hype like 600% more absorption-my question is what study-which university? When SKW, the worlds leading manufacture of creatine, cannot make a stable liquid creatine, how can these small companies? It is not from lack of trying on SKW'S part, they have dumped millions upon millions into the project. According to Craig Fish ,Sales Manager for SKW, " the company that brings a stable liquid creatine to the market first will cash in on the biggest jack pot the nutrition industry has ever seen. Think about it if creatine was stable in liquid form why wouldn't COKE, PEPSI, or GATORADE have a creatine product? It can't be done!"

Muscle Marketing USA is the biggest of the marketers of liquid creatine. They call themselves the inventors of the only stabilized liquid creatine. In issue#80 of Muscle Media 2000 they made available an independent lab analysis of the Muscle Marketing product and its contents. HPLC testing revealed that the product that claimed 2,500mg of creatine monohydrate per serving on contained 1% of the label. Muscle Marketing's comeback to that Was that the creatine in their creatine serum cannot be tested via normal lab procedures. That interested me so I called the company and they told me to go back to the web page. I asked to speak to one of their in house experts and again I was told to look at the web site. I have even Even e-mailed the President of the company, guess what …no response! What did I do then, I dug dipper into the subject? A friend of mine that works for the "grand daddy" of all sports nutrition companies let me know of a lab test that they conducted, again independently, its results were that the "serum" contained 29.16mg of creatine and 50.9mg of creatinine and not the 2,500mg of creatine monohydrate. Muscle Marketing says the EQUIVALENT of 2,500mg…what exactly does equivalent mean? According to Webster's it means equal in value, power, or effect. I guess we will have to use anecdotal evidence then. Since the serum is equal to creatine and we know that 80% of people respond to regular old creatine, then shouldn't 80% of "serum" users have the same response? No only 50% of people polled said they got anything from the "serum". Other points of contention are that the label itself doesn't comply with the standards set out for nutritional supplements by the DSHEA act, I think that that might be a violation of a federal law? They also have information on their web site that has to do with powdered creatine not being safe, and that they refer to the FDA's web page. I have read everything I can on the subject of creatine, I have talked to some of the biggest names in creatine research and not once have I heard about a safety issue with creatine! Their site also says that "serum" is 100% safe! I guess the key to this company is MARKETING! They state on their page: "Too often in this business profits and sales figures weigh more heavily than the safety and health of the customers." I guess they would know! THIS IS THE BAD AND UGLY!

Creatine has withstood the test of time. We know it works! New advances in technology like effervescent creatine have enhanced the effects of creatine, while others have not. As an athlete I try everything that hits the market…hey I want the edge! I have tried the "serum" and it did nothing, and I have tried the effervescent creatine and it worked. I personally use the strait powder because it is the least expensive. I do this because I am not swayed by claims of 600%, 880% better, if they were truly 600% or more better wouldn't I have proportionately bigger gains? It doesn't work that way! MARKETING, MARKETING, MARKETING! Honestly I use the effervescent the week before a competition because with regular creatine I get too pumped, the effervescent allows me to retain the strength, but discard some of the excess fluid in the muscle tissue.
 
Re: Re: vloeibare creatine

Originally posted by admin

Geen enkel , maar dan ook niets nada noppes studies wijzen uit dat vloeibare creatine werkt.
Er is wel een studie geweest die aantoonde dat 1 bepaald merk bijna alleen creatinine bevatte.
We moeten dus louter afgaan op ervaring van gebruikers en praatjes van de verkoper.

Creatine zou je nooit voor onbepaalde tijd stabiel kunnen houden, om het voor een redelijke tijd houdbaar te maken zou je een heel hoge Ph moeten hanteren.
Bijv. water heeft een Ph van +- 7, wat het mogelijk maakt om creatine 10 minuten stabiel te houden.
Men zou dus de Ph zo hoog moeten maken dat deze basisch is (14) dat zou de houdbaarheid verhogen.
Als die theorie nu ook in de praktijk zou werken, maar daar is nog steeds geen relevant bewijs van.

Drink jij maar een iets dat zeer basisch is zoals bv. loog.. succes met smelten daarna..
 
Originally posted by Robin
Tja, dat zijn enkel theoretische studie's...niets praktisch dus. Onze gedachten daarover liggen wel een beetje op een lijn T... De praktijk is nu eenmaal vaak niet gelijk aan de theorie. :finger:

Labonderzoeken naar de hoeveelheden werkzame stof liegen niet Robin. Praktijk en theorie kloppen idd. niet altijd, maar als er maar een fractie inzit en er geen hout van klopt waar ze reclame voor maken hou je enkel het placebo effect..
 
Ik heb al eerders eens gepost dat dat verhaal van mdlab onzin is. Bepaalde dingen zijn gespeculeerd, en andere dingen zijn gewoon niet goed getest.
Kom op man...jij gaat onze praktijktesten tegenspreken!?
Waarom zou ik onzin op hangen? Beetje jammer dat je dat denkt...

Je kunt hier btw nog ea zien:
[Link niet meer beschikbaar]
Inclusief labtesten ed.
 
Re: Re: Re: vloeibare creatine

Originally posted by soulreaver


Drink jij maar een iets dat zeer basisch is zoals bv. loog.. succes met smelten daarna..
hehehe good one :D
 
As for the stability issue, like I said and like the scientific literature clearly indicates, creatine in a liquid medium will degrade into the useless byproduct creatinine. And the tests show this to be true. Creatine Serum has over 5 times the amount of creatinine as it does creatine. So much for their 100% stability claim
 
valt het je nog niet op dat de meeste onderzoeken van concurenten zijn!? Niet echt objectief huh!?
En hoe ga jij die testen van ons dan verklaren!?
 
En de positieve testen zijn van de mensen die het op de markt brengen. Ook niet bepaald objectief, wel?

Ik heb jullie testen niet dus ik kan daar niks over zeggen, niet eerlijk om dat te gebruiken, want 1. ik heb de test niet gedaan. 2. ik heb er geen inzage in. 3. in opdracht van wie is het getest. enz??

Ik ga enkel op feiten af die zeggen dat het tot nu toe onmogelijk is geweest het stabiel te krijgen. De grootste supplementenfabrikanten ter wereld lukt het niet en een paar flut fabrikanten wel?? Ik hou hele grote twijfels..
 
Back
Naar boven