Fitness Seller

vloeibare creatine (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Zal mijn pa eens vragen of die het eens wil testen op zijn werk. Objectief en app. behorend tot het beste ter wereld.. alleen vrees ik dat testen met die app. nogal prijzig is en dat die het daarom niet zal doen.. maar zal eens vragen..
 
Nee, die zijn ook niet objectief...maar het zegt wel iets over de betrouwbaarheid van beide bronnen. En jij vertrouwt er blijkbaar wel eentje.

Die test van ons? Die is in opdracht van mij getest...omdat er een tijd terug ook al deze loze discussie werd gevoerd... Dus het is niet in opdracht van een organisatie zelf ofzo. De reden was toen de discussie van DBB.

Ik vind gewoon dat een aantal personen een uitgesproken mening over iets hebben terwijl ze niet over eigen ervaring spreken...
 
Originally posted by soulreaver
...De grootste supplementenfabrikanten ter wereld lukt het niet en een paar flut fabrikanten wel?? Ik hou hele grote twijfels..

Je hoeft maar één keer een goed idee te hebben en dat kan bij een flutfabrikant ook natuurlijk! Maar je hebt wel gelijk wat betreft de geloofwaardigheid van de testen.
 
Originally posted by soulreaver
Zal mijn pa eens vragen of die het eens wil testen op zijn werk. Objectief en app. behorend tot het beste ter wereld.. alleen vrees ik dat testen met die app. nogal prijzig is en dat die het daarom niet zal doen.. maar zal eens vragen..
Dat zou wel cool zijn, hebben we metteen een betrouwbaar bewijs.
Wel uitslag scannen dan en online zetten met verklaring en handtekening erbij...
Denk dat dit idd wel duur is en je loopt de kans dat de fabrikant een proces met je aangaat...
 
I read with interest your review and analysis of Muscle Marketing's Creatine Serum. My interest in a liquid creatine is rooted in the fact that my system seems to have difficulty digesting powdered creatine, and I'd like very much to think there's an easier way to get creatine into my system. So here's my question: Have you had a chance to review HST's Liquid Creatine Fusion? They claim to have independent lab results available (I've called and asked for them to be sent to me) that indicate that their product is stable. And while they don't seem to make the same kinds of outlandish claims that Muscle Marketing makes, I'm hoping their product will be easier to digest. Thanks much.



A: Well first off, science says creatine in a liquid for any extended length of time is unstable. So this being the science of creatine stability it just makes no sense to put it in a liquid for more than a few minutes. No sense whatsoever. Doing so is defying current science.

Even if you could make creatine stable there is still no advantage to packaging it in a liquid. If fact, there are nothing but disadvantages. Just like milk, orange juice, and virtually every other consumable liquid mixture, it will go bad over time. Currently with creatine it starts to go bad (degrade into creatinine) in a matter of hours.

Now here is another big misunderstanding. Creatine is very insoluble in a liquid. You can only dissolve 15 milligrams of creatine per milliliters of liquid. To get 5 grams of creatine to completely dissolve it would take about 334 milliliters of liquid or about 11.3 ounces.

This Liquid Creatine Fusion claims to contain 7 grams of creatine per 16.5 gram serving size. To dissolve 7 grams of creatine it would require 17.8 ounces of liquid. With this concentration it's not a liquid at all. In fact, it's almost half solid particles. I have not seen this particular product but with these specifications it would have to have the consistency of a light but very gritty syrup. Virtually no creatine would dissolve in that small amount of liquid. The "grit" is the creatine powder. Grit is not liquid. Water is a liquid. This product is not a liquid.

So just because they call it a liquid creatine certainly does not mean it's a liquid. The reality of it is, it's not a liquid at all, it's creatine powder "suspended" in a liquid. It's simply premixed creatine. And with the stability of creatine scientifically documented to be in jeopardy when placed in a liquid, it simply makes no scientific or practical sense to produce a supplement such as this.

So this brings to question, why would they do this? If science is against them, why do it? It's simple. Marketing. It gives these companies a new angle to market creatine. Never mind the science. Never mind the stability factor. Never mind no research has been done. Marketing dismisses all this. Who cares if the approach is worthless as long as it generates good marketing copy and good money. That's it.

With this product and all other so called liquid creatine supplements, all you are getting is powdered creatine suspended in a liquid. You can make this same concoction yourself much more economically and forgo the chance of the creatine converting to creatinine. If you have a problem taking powdered creatine then you will have a problem taking this. There's no difference in the digestion.

And as far as the other ingredients in this product, the amounts are so minute that their purported effects are nonexistent.
 
Originally posted by admin

Dat zou wel cool zijn, hebben we metteen een betrouwbaar bewijs.
Wel uitslag scannen dan en online zetten met verklaring en handtekening erbij...
Denk dat dit idd wel duur is en je loopt de kans dat de fabrikant een proces met je aangaat...

ALs het gebeurt zal zeker de naam van me vader er NIET onder komen, zeker GEEN handtekening en zeker GEEN bedrijfslogo. Ivm. rechtzaken, aanklachten, enz.

Ik denk eigenlijk, al deze feiten bij mekaar genomen dat die het niet doet, maar mischien is het een eenvoudige test die die even in ze pauze kan doen, ik weet het niet. Ik zal het moeten vragen, maar een officieel onderzoek zal het niet kunnen worden.
 
Originally posted by admin

Dat zou wel cool zijn, hebben we metteen een betrouwbaar bewijs.
Wel uitslag scannen dan en online zetten met verklaring en handtekening erbij...
Denk dat dit idd wel duur is en je loopt de kans dat de fabrikant een proces met je aangaat...

Tja, als die dat zomaar kan doen... Je kan het op 2 manieren testen. Een testje dat rond de (nog ff in guldens) 250 gulden kost...of eentje die je zo'n 15.000 gulden kost. Vervelend, maar laat je nou net die laatste nodig hebben.
 
Creatinine nachecken kan toch zo moeilijk niet zijn ? Of zie ik dat verkeerd :)
 
Idd. al tjekt hij alleen de creatinine waarden dan ben je al een eind. Want dat mag er dus NIET inzitten..
 
Of heel weinig iig...
 
Net effe een maat van mij gemaild, werkt ook in een lab, geen idee of hij zoiets kan maar kan het altijd effe vragen.. ben nou toch wel benieuwd naar..
 
Wat ik niet snap is dat men in de VS of waar dan ook zo weinig onderzoek ernaar verricht, zegt veel over de geloofwaardigheid van deze producten...
 
Tja, wees reeel, hoeveel onderzoek kan er nog gedaan worden naar creatine!? Dit is enkel een andere opname...
 
Maar wel iets helemaal anders dan gewone monohydraat in poedervorm (volgens de fabrikanten) daarom zeg ik ook 'dat zegt veel over de geloofwaardigheid, blijkbaar vind men het niet nodig om deze 'nieuwe' ontdekking te testen...
Terwijl er nog wel regelmatig nieuwe onderzoeken bijkomen van gewone poeders...

Dus als dit echt zou werken dan zou je er overal studies en artikels over vinden want zo'n ontdekking laat men niet voorbijgaan moest het echt iets te betekenen hebben.
Maar het enige wat we zien is een halve flex aan reclame zooi en wat commerciele websites van de verkopers zelf ...
 
Originally posted by admin
Maar wel iets helemaal anders dan gewone monohydraat in poedervorm (volgens de fabrikanten) daarom zeg ik ook 'dat zegt veel over de geloofwaardigheid, blijkbaar vind men het niet nodig om deze 'nieuwe' ontdekking te testen...
Terwijl er nog wel regelmatig nieuwe onderzoeken bijkomen van gewone poeders...

Dus als dit echt zou werken dan zou je er overal studies en artikels over vinden want zo'n ontdekking laat men niet voorbijgaan moest het echt iets te betekenen hebben.
Maar het enige wat we zien is een halve flex aan reclame zooi en wat commerciele websites van de verkopers zelf ...

Heheh...ik dacht dat jij die bladen niet meer las :D

Tja, wat natuurlijk wel zo is, is dat die producten relatief nieuw zijn... Dus onderzoeken kunnen nog in gang zijn. Ik bedoel moet je eens kijken hoeveel creatine onderzoeken er zijn...en hoe lang bestaat het al...
 
Laatst bewerkt:
Ik lees ze niet van horen zeggen ;)
 
Ik heb vandaag mail gehad van 2 personen van eurolab research die een aantal vloeibare creatines onderzocht hebben en ik krijg de onderzoeken op fax toegestuurd die aantonen dat dimaxx vloeibare creatine stabiel zou zijn en zou werken. even afwachten dus nog..

[edit] owjah, zelfs onze ergo man, willem koert is het met ons eens, volgens hem is het onmogelijk een stabiele creatine in oplossing te maken, hij heeft tijd terug met een aantal technologen gesproken die ook zeiden dat het theoretisch gezien onmogelijk is.[/edit]
 
Laatst bewerkt:
Onze test was ook met DimaXx.
 
Ik zal het wellis zien, krijg het onderzoek gefaxt. Echter op de gym bij zij iemand die onderzoeken doet voor een amerikaanse supp. merk dat het stabiel krijgen wel lukt, echter het bevat belachelijk weinig creatine en die opname cijfers zouden niet kloppen.. al met al heeft iedereen een andere mening..
 
Robin> heb nu denk ik zelfde onderzoek, universiteit van groningen en nog een duits of oostenrijks iets, laat inderdaad zien dat de omzetting naar creatinine minimaal is, echter valt me wel op dat er maar heel weinig creatine inzit.. mmgoed.. vanavond eens rustig doorkijken.
 
Back
Naar boven