Fitness Seller

vloeibare creatine (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Re: Re: vloeibare creatine

Originally posted by admin

Men zou dus de Ph zo hoog moeten maken dat deze basisch is (14) dat zou de houdbaarheid verhogen.

Lekker ook een slokje gootsteen ontstopper ? Maar vraag ik me af is het niet een optie (en zou dat al dan niet al gedaan worden) om het in een ander (niet ioniserend) oplosmiddel te bewaren ? Ik weet niet genoeg van de chemische structuur van creatine af om hier antwoord op te geven iamand anders misschien wel ?
 
Andere vraag over vloeibare creatine die gesteld moet worden is ; als je enkele druppels nodig hebt, kan daar dan nog wel een effectieve dosis in zitten ?
 
Re: Re: Re: vloeibare creatine

Originally posted by Shadum


Lekker ook een slokje gootsteen ontstopper ? Maar vraag ik me af is het niet een optie (en zou dat al dan niet al gedaan worden) om het in een ander (niet ioniserend) oplosmiddel te bewaren ? Ik weet niet genoeg van de chemische structuur van creatine af om hier antwoord op te geven iamand anders misschien wel ?
Niet omdat sommige ondrinkbare/giftige oplosproducten basisch zijn dat een basische drank daarom altijd ondrinkbaar is.
Het is de enige manier om creatine stabiel te houden dus men moet dit wel toepassen.
Het probleem is dat dit niet genoeg is en creatine zal alsnog na relatief korte tijd oxideren. Er moet dus nog iets anders zijn...
 
Originally posted by Shadum
Andere vraag over vloeibare creatine die gesteld moet worden is ; als je enkele druppels nodig hebt, kan daar dan nog wel een effectieve dosis in zitten ?
Nee en dat is aangetoond ook, je hebt voor een bepaalde hoeveelheid creatine altijd een bepaalde hoeveelheid water nodig, ander sis het niet meer vloeibaar en lost het gewoon niet op.
Een paar druppels kan dus nooit genoeg zijn om een voldoende dosis binnen te krijgen.
 
gooi je die druppels toch in water en drink je het op?
 
Originally posted by soulreaver
Robin> heb nu denk ik zelfde onderzoek, universiteit van groningen en nog een duits of oostenrijks iets, laat inderdaad zien dat de omzetting naar creatinine minimaal is, echter valt me wel op dat er maar heel weinig creatine inzit.. mmgoed.. vanavond eens rustig doorkijken.

Dat klopt... maar de creatine die vrijkomt kan direct worden gebruikt. Daarom dat het ook voor de training gebruikt moet worden. Veel heb je daarom dus niet nodig...
 
Daar heb ik dus me twijfels bij, of het wel voldoende is wat je binnenkrijgt.. maargoed ik moet me eerst eens in dat onderzoek verdiepen, nog geen tijd voor gehad.
 
Originally posted by Robin


Dat klopt... maar de creatine die vrijkomt kan direct worden gebruikt. Daarom dat het ook voor de training gebruikt moet worden. Veel heb je daarom dus niet nodig...
Ik zie nog altijd niet in waarom op voorhand opgeloste creatine beter zou opnemen dan creatine die je zelf oplost uit poeder.
Dan zou het dus geen monohydraat mogen zijn..maar wat is het dan? Fosfaat? Kan ook niet want dat gaat niet door de celwand...
Het blijft een vaag verhaal IMO.
 
Ja dat vind ik dus ook, ik vraag mij dus wezenlijk af hoe het kan.
 
Wat ik tot nu toe heb gelezen hier (de harde [scheikundige]feiten) moet een vloeibaar creatine preparaat aan het volgende voldoen :

Bevat een sterk antioxidant (bijvoorbeeld vitamine e)
Bevat een krachtige basische ph regulator (maar ph 14 ? ik bedoel wil je blaren in je mond ?)

Daarnaast om dan ook nog eens effectiever te zijn dan niet vloeibaar moet de opname verbeterd worden ..... dit moet gebeuren VOOR de maag anders wordt er door ons lichaam al een groot deel van afgebroken (de basis bestaat uit aminozuren die al reeds door speeksel ontkoppeld worden) om dit te bereiken verwacht je een toevoeging als DMSO dat de overdracht door de celwanden heen verbeterd.

Tot nu toe moeten alle genoemde stoffen worden vermeld op het etiket om het in europa te mogen verkopen. Ik zou graag zo'n etiket willen "zien".
 
Ingredienten: royal jelly, vitamin B12, ginseng, glycerin, honing, gedistilleerd water & natural flavoring
 
Point proven zou ik zo zeggen dus
 
Back
Naar boven