AndroidHealthClinic

Vloer belasting (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Gillian

Freaky Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
4 jul 2006
Berichten
5.010
Waardering
1
Ik train nu al een tijdje thuis, maar ik begin me licht zorgen te maken over de vloer. Het is een oud huis met houten vloeren en ik train op de zolder. Als je b.v deadlift dan komt er een hoop gewicht te staan op het oppervlak van de voeten. Nou zit ik er aan te denken om de vloer te bedekken met houten platen. Mijn vraag is alleen heeft het zin als je meerdere platen naast elkaar legt of moet je echt 1 grote plaat hebben? Zelf denk ik het laatste aangezien het gewicht verdeeld moet worden. Wat voor plaat zoek ik dan? Zo dik mogelijk (b.v 1cm?). Heeft dit uberhaupt zin?
 
Als je een plaat wilt gebruiken zou ik idd een MDF plaat ofzo pakken. Die heb je uit mijn hooft tot 1530 x 3050 mm.
Dikte moet je maar ff kijken, maar 10 is wel dun. Pak gewoon 18 mm dik. Is een paar euro per m2 dus valt wel mee.
Dan heb je 4,5 m2.

Alleen ik weet niet of dat zo werkt, want je voeten drukken toch op 1 punt, en ik weet niet of je die verdeling van jou zo mag bekijken.

Immers zijn je vloerplaten ook grote platen;)
 
regels van de fysica:) hoe groter het drukpunt hoe verspreider de belasting dat je niet volledig naar beneden schijt. En geen vezelplaat ofzo, maar iets sterk dat niet doorbuigt onder jouw twee voeten. Voordeel is wel dat je een hele grote rom hebt als je naar beneden valt.
 
ik ga voor bij mij een olympisch platform maken. Dit zijn meerdere lagen planken en hierdoor zal de druk over groot oppervlakte worden verdeeld. Zie linkje voor uitleg etc How to build your own lifting platform
 
Ok bedankt mannen. Zo'n platform maken is misschien dan de beste optie? Het moet een kilo of 300 - 350 uiteindelijk kunnen houden. Tegen de tijd dat ik nog meer ga tillen ga ik het huis zo'n beetje wel uit:p
 
Back
Naar boven